fredag 22 juli 2016

När du får oväntat besök



Alla minns vi väl Gevalias reklamserie ”När du får oväntat besök”! Enligt mig en av de bästa någonsin. När jag idag tog den här zoomade bilden såg jag faktiskt bara killen i kranens korg. När jag öppnade fotot i Photoshop upptäckte jag att det också stod en man på balkongen. Det måste väl ändå vara ett oväntat besök, eller vad tycker ni;-)

PS. Vilken sommar! Tre veckor på raken med sol och värme. När hände de senast? De närmaste svaret jag kan komma är 1994. DS.

24 kommentarer:

Ama de casa sa...

Helt klart ett oväntat besök :-)

Jag minns även Trygg Hansas reklam för hemförsäkringar. Dom var superbra! Killen som säger "En cab?" när han just har fått den parkerade bilens tak avskalat av ett fallande träd precis när försäkringen har tecknats från en telefonkiosk :-D Och fonduen som tänder eld på risbollen i taket? Älskade dom!

Helt ärligt så tecknade jag min allra första hemförsäkring med trygg hansa just för att dom hade så bra reklam. Ville liksom premiera deras ansträngningar. Dessutom var inte reklamen lika påträngande då som nu :-)

Fantastisk bild!

Shannara sa...

Visst är vädret helt makalöst underbart just nu. Jisses så jag njuter... en perfekt första vecka på semestern!

Geddfish ♥ sa...

Jaa visst är det oväntat besök!Det har man inte bakom varje krök!
Men, jag tror att de känner varann, komma så var spännande minsann!

Varma soliga och ljuvliga vibbar genom cybern (förr hette det etern)♥

Monica sa...

Kul när man får med mer än man tror på bilden :-)
Ha en skön helg, här går det en dag i taget;-)

Ditte sa...

Gevalias reklam var toppenbbra och det var ditt foto också! Verkligen oväntat besök här! Undrar bara var kaffekoppen är...Men den kanske är på G.
Helt underbart väder här hemma sådetta att komma hem i slutet av juni var ett klart bra val.
Och helgen ser ut att bli toppen den också.
Bara att njuta.
Vi sitter på balkongen och ser alla båtar och som passerar genom slussen, luftbaonger som tar sig förbi och konstaterar att det är bra skönt hemma.

cat sa...

He he ska man verkligen bjuda på kaffe, när besöket dyker upp på det där viset? Läcker bild!
Tror nog att det är ljussättningen i min bild, som har gjort baggen lila. Den var rätt svartaktig när jag såg den med egna ögon.

Annorlunda sa...

45-årig, mamma, fru bloggar om allt möjlig mellan himmel och jord! Blogga som innehåller det mesta! Träning, hälsa, vardag, inspiration & mycket mer! Sätt gärna en tass!! Vill ni mig något så skriv då!http://nouw.com/annorlundaannorlunda/profile

nalta norrland sa...

Läcker bild. Gillade Gevalia reklamen även jag :)

Sommar med sol å värme är vi inte bortskämda med.

Elin har badat... första gången för i år, det blev två i en liksom ;-)
först badade hon före lunch å sedan innan vi åt middag.

Shannara sa...

Akustiken var faktiskt helt ok. Mycket bättre än vad jag förväntat mej. Till och med Jonas, som varit på flera konserter där tidigare sa att det var riktigt bra jämfört med tidigare. ☺

Maria sa...

Det där räknas absolut som oväntat besök!
Här i Skåne fick vi oväntat besök av solen idag för första gången på typ fyra veckor -då är det lätt hänt att det går överstyr med solandet ;-)
Hälsningar Tomaten

Ulla Maria sa...

Gevalia lyckades verkligen med den reklamen vilket inte minst visar sig med att man ännu förknippar oväntade besök med dem. Verkligen en underbar bild med oväntat möte du tagit. Festligt att mannen på balkongen inte dök förrän vid närmare betraktande.

Susjos sa...

Vilken underbar bild! Påminner verkligen om Gevalia reklamen som var så underbar!!!
..och vädret är såklart underbart när jag har börjat jobba!

Eva Trillian sa...

Är kompisen svår att nå så får man väl ta till alla medel :) Kul bild! Roligt att du tog den utan att veta att de var två ... undrar vad du trodde att han stod där och hängde i korgen för :D

Anita Malta sa...

Vilken härlig bild och kul att du inte såg personen på balkongen. Alltid roligt med överraskningar när man går igenom sina bilder och oväntade besök kan aldrig vara fel, eller kanske beroende på omständigheterna och vem som kommer :-)

Hanneles bokparadis sa...

haha, Romeo hälsar på Julia ❤️

Anki sa...

Absolut en bild i Gevalias annonsanda! Läckert!

FREEDOMtravel sa...

En helt underbar bild!!! Perfekt fångat! Och verkligen helt rätt rubrik också! Nog är sommaren fantastisk. Vi njuter av den från husbåten nu (hemma från Tjeckien), men tyvärr har jag dragit på mig en rejäl förkylning ...

LissenTo sa...

Vilken härlig ögonblicksbild!

Per-Anders sa...

Verkligen balkonghäng!

Anders W sa...

Snyggt fångat!

Annette sa...

Vilken kanonbild med passande rubrik på inlägget :) Och det syns att det varit en varm sommar, så brun som mannen i liften är! Och vilken fin fasad, som ser ut som liggande panel. Det ger ett så hemtrevligt intryck.

Carita Liljendahl sa...

Mycket fint fångat! Skicka till Gevalia, vet jag!

Anonym sa...

Du,jag vill i fortsättningen inte se en enda bild på barn här.Det är hänsynslöst att lägga upp bilder på barn.Vem har gett dig den rätten,djävla dumhuve?

Unknown sa...

Snacka om möte...ser trevligt ut och va överraskad du måste blivit.
/Kiki