onsdag 5 juli 2023

Två onsdagsöverraskningar

Ja, två överraskningar fick jag denna soliga onsdag, en på förmiddagen och en efter klockan 14. Båda delades ut av en brevbärare fast från två olika bolag. 

Presentkort
Så otroligt omtänksamt och gulligt – ett presentkort hos Akademibokhandeln. Tajmingen är helt perfekt då det fina vädret och balkonghänget gjort att mitt bokförråd långsamt men säkert krympt. Helt perfekt alltså. Tusen tack för den fina överraskningen:-) Blogglandia och dess "invånare" är helt underbara:-)
Hjärtats ljus
Present #2 idag är en gåta. Ja, jag ser ju att det är en bok skriven 1983 av Ulf Lundell. En klassiker alltså. Men det märkliga är att jag inte vet vem som har skickat boken till mig. Inget kort, och på det blåa PostNord-kuvertet fanns bara en oläslig avsändare från Sala. Känner ingen i Sala, även handstilen var helt främmande.

Avsändare okänd
Hade brevet haft en avsändare/poststämpel från
Sundsvall/Timrå respektive Örebro så hade jag nog vetat vem den trevliga personen är som skickat boken till mig. Hursomhelst så är hon eller han uppenbarligen mån om att jag utvidgar mina läsvanor från deckare till… ja, det får visa sig. Tusen tack så länge:-)

Som jag sagt ovan - Blogglandia är helt underbar:-)

10 kommentarer:

femfemman sa...

Sådana fantastiska människor det finns! Bara att gratulera!

Äventyret framtiden sa...

Ja, jag gratulerar jag också och visst är det ju lite spännande att inte veta vem den ena avsändaren är.

LillaSyster sa...

Spännande och se om någon hör av sig....men mycket schysst♡
Svar: Yes det stämmer bra, jag gick halvnaken i 12 plusgrader en stund men med solen i ryggen. Mötte cyklister i både täckjacka, handskar och långbyxor - veklingar tänkte jag. Men det var så skönt på hemvägen. Får se vad det är för väder när jag vaknar imorgon, kan bli ett annat fik då. Ha det gott!

nalta norrland sa...

Spännande med present från anonym 😃
Vem var den första presenten från?
Yes jag är nyfiken 👀
🤗

Ditte sa...

Alltid roligt med trevliga överraskningar. Och vilket sammanträffande med båda inom det läsbara. Och himla intressant med en okänd bokskickare.
Önskar dig god och trevlig läsning.
Visst är Blogglandia fantastiskt på många sätt-
Ha det gott!

Susjos sa...

Men såååå kul! Grattis till de fina presenterna, ja blogglandia är ju fantastiskt! Så spännande med Ulf Lundells bok, har du kommit på vem som skickat den?
Ha en fin kväll!
Kram

Gunnel sa...

Vilka fina överraskningar! Det är ju sånt man vill ha med posten och inte bara reklamutskick och räkningar.

Klimakteriehäxan sa...

Väldans trevliga överraskningar!

Annika sa...

Blogglandia for the win, så är det bara. Utan Blogglandia hade jag aldrig hamnat i Colorado.
Bloggar, det absolut bästa av alla sociala medier!
Så fina överraskningar du fick av bloggvänner!

Carita Liljendahl sa...

Härligt med överraskningar och fint med ett bokpresentkort!
Du har många vänner, många som tänker på dig då du får allt möjligt med posten😍