fredag 7 juli 2023

Fem en fredag: Vecka 27 – Färgsprakande och "sommarfrågor II”




1. Vad är det längsta du reser i sommar?
Ingen aning, då jag inte har planerat något resande.

2. Hur spenderar du en regnig sommardag?
Om det är varmt sitter jag på balkongen och läser en bok. Om det är kallt sitter jag framför datorn, bloggar och läser nyheter.

3. Blir det någon spontan utflykt i sommar?
Kanske.

4. Hur svalkar du dig på bästa sätt?
En iskall Corona med lime gör alltid susen

5. Har du något smultronställe där du är nu?
Kan balkongen vara ett smultronställe?! Om ja, så är jag där nu. 

Det är Elisa som har uppfunnit ”Fem en fredag”.

LillaSyster är upphovskvinna till "Färgsprakande fredag". 

PS. Bilderna har absolut någonting med inlägget att göra. Pizzan från Startboxen är färgglad och gudomligt god. Man kan välja vilka ”pålägg” man vill ha. Det var grannen som påminde om att fotografera pizzan och posera med pizzaskäraren. Karln är redan bloggdresserad. Undrar hur det gick till;-) Den färgglada blomman finns i en rabatt på innergården. DS. 

17 kommentarer:

femfemman sa...

Visst kan en balkong eller en altan vara ett smultronställe.
Pizzan ser riktigt god ut. Höstflox redan? Våra blommar inte än..eller så är det så att rådjuren ätit upp knopparna!
God kväll!
.

nalta norrland sa...

Najsigt 😃 både pizzan, blomman och att Du har lyckats bloggdressera grannen 👍
Klart som korvspad att balkongen kan vara både en oas och ett smultronställe 👏
🤗

Ditte sa...

Färg tycker jag en blir glad av! Gillar temat jättemycket Bra granne med idéer. Är med på det i tankarna på temat och tittar in på många varianter av det färgsprakande.
Alltid kul att läsa sommarfrågorna och dina svar.
Balkonghäng även här just nu. Riktigt behagligt.
Trevlig kväll.

Paula sa...

Jag tycker att hela BP är färgsprakande även om hon inte visar sin nuna! Vilken läcker pizza! Dottern o jag käkade plock-korg igår på en pizzeria nära mig, det var längesen och så gott att bara sitta o just...plocka bland godsaker. En del är lättdresserade, beror på uppfostran, hihi

Hanneles bokparadis sa...

Kall öl är lagen favorit.

LillaSyster sa...

Ett perfekt bidrag ♡
Rosa Höstflox är det du fotat.
Balkongen är absolut ett smultronställe!
Trevlig helg!

Violen sa...

Balkongen är ett utmärkt smultronställe och med en kall öl är tillvaron där perfekt!
Pizzan ser god ut men jag är ingen pizzaätare så jag missar nog en del läckerheter.
Ha det gott! Det ser ut som att vi har några sköna balkongdagar framför oss.

Geddfish ♥ sa...

Balkongen är ju min oas även om jag svarade annat.
Färgsprakande inlägg, vill jag lova och häftigt arrangerat.

Åke sa...

Pizzan är ju helt färgsprakande såklart, blomman ligger lite mer dårå :)
1. Vad är det längsta du reser i sommar? Vet inte riktigt kan bli Ivansson Bilskrot i Båstnäs (Värmland) när jag ändå är i Torsby.
2. Hur spenderar du en regnig sommardag? Det kan bli till att städa/rensa i några av mina bodar, låt mig säga: Det är på tiden nu.
3. Blir det någon spontan utflykt i sommar? Det kommer det att bli såklart.
4. Hur svalkar du dig på bästa sätt? Bästa svalket ligger i havet.
5. Har du något smultronställe där du är nu? Det är alltid hemma, eftersom jag flyttade till min sommarstuga.

Hannas krypin sa...

Ja, håller med om att balkongen kan räknas som ett smultronställe. Pizzan såg väldigt god ut.

Anita sa...

Den pizzan hamnade rätt i ansiktet och jag blev plötsligt mätt som en plätt :))) Tack för det och jag gillar starkt den färgsprakande blomman!

Gillar ditt smultronställe.

Hanneles bokparadis sa...

Min mor odlade tomater varje sommar på sin lilla balkong, kanske 5 kvm, hennes oas nästan 50 år. Och fint bokmärke har jag idag 📚

Hanneles bokparadis sa...

Min mammas pyttelilla balkong där hon läste och stickade:
http://hannelesparadis.blogspot.com/2010/07/min-mors-balkong.html

Carita Liljendahl sa...

Visst kan balkongen vara ett smultronställe - och är så även för mig fastän jag inte kom på att skriva det :-)

Guldkryckan sa...

Är ju egentligen ingen öl-människa men en kall sådan sitter ju inte fel vid högre värmetemperaturer.

Såklart kan balkongen vara ett smultronställe, absolut, där man trivs där trivs man ju.

Ha nu en fin lördagskväll Bp.

Susjos sa...

Snacka om färglatt inlägg, pizzan ser supergod ut, tänk att grannen redan är bloggdresserad, bra där!
Javisst är din balkong ett smultronställe såklart!
Mums med en kall corona och lime!
Ha en trevlig lördag!

Anki sa...

Nu blev jag sugen på pizza! Snygg färg på höstfloxen1