lördag 19 december 2020

Bokmärke, SOL och svar





 

Bokmärke
Det är inte så dumt med gamla hederliga pappersjulkort. Och när de kommer från England i ett kuvert stämplat med en text som är anpassad till det konstiga liv vi lever just nu så är det ännu bättre. Å som extra bonus duger den urklippta ”remsan” perfekt som bokmärke:-)

Nu till Orsakullans frågor.

Covid-19 vaccin
Mig vetande finns det tre olika vaccin som just nu väntar på att bli godkända i olika länder i västvärlden. Sedan har Ryssland ju vaccinet Sputnik V också. Ett passande namn, då världens första satellit med samma namn utseendemässigt liknar Corona-symbolen.

Hur blir 2021?
Det är bara att konstatera att 2020 var/är ett skitår för många. Vill varken vara optimist eller pessimist. Så jag är realist och säger att Covid-19 även kommer dominera åtminstone första halvan av 2021. Det är bara att mentalt förbereda sig redan nu, då blir det lättare sedan…

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat.

Med lite tur hittar ni bokmärken även hos Hannele, Gerd, Emma och Åsa.

Det är Orsakullan som håller i ”December 31 dagar”.

PS. Bara den första bilden har något med inlägget att göra. Men jag måste ju bara dela mig med av SOLen som visade sig på riktigt idag. 6 plusgrader på det – en helt okej lördag med andra ord:-) DS. 

11 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Jo, det är bara att sitta ner i båten och hoppas Coviden minskar fram till semestern 2021....mer är väl inte att räkna med antar jag.
Vaccinen där...hoppas det går bra med dessa...är nog många som gärna väntar tills andra provat det utan att bli dödssjuka.
Tror nog jag satsar på en vaccination så småningom, de få antikroppar jag fick av "coronan" räcker nog inte länge...var ju en mild variant jag åkte på.

Vi fick faktiskt ett julkort här igår av frugans bror, det första för i år...har inte skickat ett enda tråkig som vi är ;)

Ha en underbar kväll nu Bp.

Hanneles bokparadis sa...

få julkort numera, men engelsmän skickar flitigt.n

Ditte sa...

Visst är bokmärket fint! Och extra fint med denna text på ett pappersjulkort. Jätteroligt att det kommer ett läckert kort från England.
Härliga solbilder! Och visst var solen efterlängtad.
Vad gäller vaccin kommer jag inte att ställa mig först i kön.
Vill nog se vad som händer först med de som väljer att ta det. Minns svininfluensan och narcolepsin som kom i dess gotspår. Inte tillräckligt testad. Och kommer Sverige att köpa budgetvarianten?
Jodå, jag är förberedd på att 2021, minst första halvan, blir begränsande.

nalta norrland sa...

Sol ute 🌞 sol inne 🌞 sol i sinne
Tror som Du att inget kommer vara som vanligt före eventuellt tidigast i juli lagom till industrisemester men det beror ju på vaccinet och ”hur vi sköter oss” 🙏 förhoppningsvis tänker folk före under julen även om jag tror många ”skiter” i restriktioner rekommendationer å tänker vi gör som vi alltid gjort.
Papperspost är något speciellt 😍

Geddfish ♥ sa...

När du skriver handkolorerade bokmärken, är jag benägen att tro på dig! Har inte tänkt så långt, men det är de säkert! Är det något värde i det?
De andra två fynden är däremot inte så.
Fint bokmärke du visar upp. Väldigt personligt annorlunda.
Ja, här hade vi sol idag också, en riktigt fin dag, men det var nog denna dagen, i morgon återgår det till det vanliga gråa.

femfemman sa...

Solen visade sig en bra stund i går. Nästan så man blev förvånad av det starka ljuset.
Covid lär sannolikt se till att våren blir lika tråkig som hösten varit, vad det gäller aktiviteter.
Men...det blir ljusare... Det påverkar humöret, åtminstone för den som bor på mörka landsbygden.

Ama de casa sa...

Fint bokmärke! Sheffield får mig alltid att tänka på en av mina favoritfilmer: Full Monty :-)

Härligt med solen också :-)

Precis som du är jag realist och tror att det kommer att ta tid innan vi kommer tillbaks till åtminstone nästan-normalt. Det kommer att bli "före corona" och förhoppningsvis ett "efter corona" som gäller.

Anki sa...

Ett perfekt bokmärke!
Härligt när solen visar sig och termometern visar plusgrader :)
Ja, vad gäller pandemin så får vi nog vänta ett tag innan det vänder - bara att fortsätta ta det lugnt och vara försiktig.
Ha en bra söndag bästa BP!

Klimakteriehäxan sa...

Synnerligen välanpassat budskap i den brittiska poststämpeln, där har PostNord nåt att lära, tror jag! Det var underbart med solen i dag, gick promenad, massor med folk ute!

byblixtra sa...

Remsan från kuvertet passar alldeles utmärkt som bokmärke.
Så härligt att ni fick se solen...det har inte vi gjort. Senast var i början av december.

Jag tror också att corona kommer dominera första halvåret 2021. Men det blir ju i alla fall lättare under våren och sommaren att umgås utomhus.

Paula sa...

Glädjer mig åt att du fått se polaren som så många talar om men som så få sett...på bra länge! Jag hoppas prognosen kommande vecka stämmer, då får jag också se lite sol.