söndag 10 december 2017

Skyltsöndag #135

Alltså den nuvarande "lådskylten" hos Johan och Nyström, efterträdarna till Claes-Göran måste vara världsberömd vid det här laget. Först ute med att fota den nya skylten var Anni, sedan följde Susjos, jag själv och idag även ComsiComsa efter. Love it:)


När jag visade Johan och Nyströms fina limegröna skyltning i Skyltsöndag #133 var ju några av er frestade att tjuvkika, precis som det stod på fönstret. Okej då, jag kollade. Så här kommer det nya stället att se ut alltså.


En hungrig bil ser man inte så ofta. Kolla registreringsskylten – yrsel har den också, eller så är den upphetsad - bilen alltså;-)


Det är skillnad mellan folk och folk. Det har jag då alltid sagt. Den här skylten sitter i Tele2 butiken i Täby Centrum.


På den manuella kött- och delidisken hos den lokala ICA står det här pepparkakshuset modell XXL.


Den här godbiten kunde jag ju inte låta bli att fota. Att Zlatan har ett eget parfymmärke är ju känd, men nu har han uppenbarligen gett sig in i underklädesbranschen också. Det är han ju i och för sig inte ensam om. Salming, Borg och Beckham (bland annat) visade vägen. Beckham samarbetar med H&M. Zlatan valde att sälja sina kallingar/trosor via klädkedjan Cubus, vilket förvånar mig lite. Varken H&M eller Cubus är ju direkta kvalitetsmärken. Efter tre tvättar brukar kläderna vara redo att lämna jordelivet. Men det är klart, då köper man ju fler…

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.




15 kommentarer:

Åke sa...

Pepparkashuset det var grejor det, den julgransplundringen vill man gärna gå på!!! Vet du när? Och Salming byter jag aldrig ut, tänk om han får reda på det ;) Läckra härliga skyltar du bjuder oss på :)

Åke sa...

Hungrig.se verkar inte finnas i Sundsvall... Annars gillas konceptet :)

Monica sa...

Vi kallade dom för sockerbitar när jag var barn.
Tavlor ja, har ett helt rum på övervåningen med
tavlor som vi inte har plats för egentligen.
Har ju tömt två lägenheter.
Hörapparater för hundar tror jag inte finns men
det kommer nog det också.
Vilket läckert pepparkakshus en riktig sockerchock.
Här gillas kroppkakor med lingon och skirat smör MUMS.
Ha det bra

nalta norrland sa...

svar YES :) Jag tycker oxå att bilden på Elin blev otroligt bra :)

Hungrig yr bil :) paltkoma kanske... efter dem ätit sig ohungrig alltså.

Har noll koll på Cubus, då det gäller HM tycker jag det är lite ojämt ;-) vissa kläder håller sig fina längre, olika kvallisorter :D

Ordlista
ohungrig = mätt
kvallisorter = olika kvaliteter

Paula i pörtet sa...

Men nu undrar jag försynt, hur många sorters kalsonger kan det finnas??? Alla ser ganska likartade ut tycker jag om man bortser från färg och mönster...
Hungrig.se är häftigt, måste in på sidan o kolla, nyfikenheten är väckt!

Ditte sa...

Toppenskyltning! Stort tack! Nyströms skylt i den läckert gröna färgen får jag leta efter nästa gång jag är hemma i Stockholm. Kanske får jag göra mig ett ärende dit.
Hungriga bilar som kanske lider av yrsel hör till ovanligheterna. Kan vara idé att mata den lite.
Pepparkakshuset är häftigt. Undrar om man får smaka lite...
Cubus och Zlatan går inte ihop riktigt. Men kanske är det en kvalité som håller. Är benägen att köpa ett par kallingar till maken för att testa.Kanske bäst att ta två par. Men å andra sidan har ju många råd med dem om priset är ok. Bra knep det också...

Geddfish ♥ sa...

Allt för försäljningen! Jag har köpt underkläder på alla billighetsaffärer, och kvalitén varierar. Jag faller inte för märket.
Pepparkakshuset, var den skylt som var mest läcker, även om jag inte äter godis, så är den ju i tiden också.
En hungrig bil, javisst, jag får väl skriva Hungrig på min cykel, kanske, haha. För hungrig blir jag var fjärde timme, typ. Som bebisar.
Kul skyltning av toppklass!

Susjos sa...

Vilka härliga skyltar du bjuder på! Å tack för länken ♥
Pepparkakshuset ser fantastiskt ut!
A-Z skylten med vår fantastiske fotbollsspelare Zlatan är väl dock bäst idag ;-).
Maken kom hem nyligen från Stadium med nya träningsshorts, som var från A-Z, det hade han inte själv sett, det var jag som såg det! Har hört talas om hans märke ett tag, men nu googlade jag :

A-Z är ett klädmärke inom träning som grundades av Zlatan Ibrahimović och Petter Varner. Kollektionen presenterades vid ett event i Paris den 7 juni 2016.
A-Z säljs och marknadsförs av Varner Ibrahimovic AB. Bolaget grundades av Zlatan Ibrahimović och Petter Varner som leder den norska koncernen Varner. Varner ligger bakom företag som Dressmann, Carlings och Bik Bok.[1]

Klimakteriehäxan sa...

Apropå underkläder: jag har köpt utmärkta behåar och trosor på Lidl ... tror att de är blåkopior på plagg som kostar fem ggr mer i specialaffär. Men Zlatan kan man ju vila ögonen på!
Min söndagsskylt hittar ni här:
https://klimakteriehaxan.blogspot.se/2017/12/hej-dar-pa-en-skyltsondag.html

Anki sa...

Snygg skyltning som alltid! Zlatan kan man ju vila ögonen på, vare sig man tänker handla hans märke eller inte :)
Nyfiken som jag är så kollade jag upp Hungrig.se och de finns här, men jag undrar om de kör hem till oss - tre mil enkel resa ... och vad det i så fall skulle kosta...

Svar ... ja, det är dovhjortar. två vuxna hjortar och en snart vuxen (längst bak av de fem) - resten är hindar (honor) och en kalv. Jag gillar inte heller jakt, men gillar hjortkött ... så jag erkänner samma dubbelmoral från min sida.

Ama de casa sa...

Men vad ska det bli där inne egentligen? Du tjuvkikade inte tillräckligt bra om du frågar mig... ;-)

Pepparkakshuset är verkligen maffigt! Fast det ser inte så gott ut, för mycket kristyr förstör smaken tycker jag :-)

Varför ger sig alla stjärnor på just underkläder? Är det nåt dom funderar på i omklädningsrummen, kanske? :-D

Härlig skyltning hos dig som vanligt :-)

Carita Liljendahl sa...

Underbart pepparkakshus och ännu underbarare Zlatan :-)
Och vem vill inte titta in där det står Tjuvkika!

Maria sa...

WOW vilket pepparkakshus!! Som mitt ungefär. Not....

Eva Trillian sa...

Det där pepparkakshuset! Vilket bygge!

Husbilen-Ellen sa...

Kul med skyltar sedda genom dina ögon!