tisdag 18 juli 2017

Weekly photo challenge: Vecka 29 – Strand

Euro 2017
Nu vet jag ju att de flesta av er läsare inte är speciellt fotbollsintresserade. Alltså ska jag inte tråka ut er med en (lång) analys av Sveriges match mot Tyskland igår. Men så mycket kan jag säga att Sveriges damer spelade bra och lyckades för första gången på jag vet inte hur många decennier att inte förlora mot tyskorna utan laget spelade 0-0. Bra gjort där! Kan även konstatera att målvakten Hedvig Lindahl är som ett fint vin – hon blir bara bättre och bättre för varje år.

Fotboll på stranden


Nu har Sanna inte valt fotboll som tema den här veckan utan ”Strand”. Men vem säger att jag inte kan kombinera fotboll och strand? För det kan jag. I Benidorm har skolbarnen inte bara en timmes gymnastik per vecka, utan de har en hel morgon (fyra timmar) då de kan röra sig. På stranden såklart där de spelar fotboll. Tyvärr var det bara pojkar som ville spela boll, tjejerna gjorde intervallträning vid sidan om. Under mina fem veckor i Benidorm såg jag bara en enda tjej som spelade med killarna, och hon var otroligt duktig.

Sanna är uppfinnaren av detta himla roliga fototema.

Flera strandbidrag hittar ni här.


16 kommentarer:

Ditte sa...

Såg matchen igår och instämmer helt i din analys. Bra jobbat att hålla nollan. Och man måste ju tro att man är bäst.

Härliga strandbikder och visst är det bra att kombinera fotboll och strand. Man måste ju inte sitta i solen direkt...
Benidorms stränder inbjuder ju till olika aktiviteter. Men synd att det är ganska sällsynt med fotbollsspelande tjejetr i Spanien och det märks ju att de nte direkt är i farten i mästreskap heller. Trist!
Bra kombo här med strand och aktivitet.

Asylmamma sa...

Wow! Vad fantastiskt att de får så mycket tidrör att röra på sig 👍🏻

Anki sa...

Perfekt kombination med strand och fotboll! Sköna bilder som visar på spelglädje :)
Jag såg faktiskt matchen igår - jag är ju inte så insatt, men nog tycker jag de svenska tjejerna var duktiga :)

Geddfish ♥ sa...

Det var välan en jättebra tolkning av strand!!
Nu är inte jag så fotbollsintresserad, men jag har några duktiga inom familjen. Min äldsta dotter Jesica spelade länge i damfotbollen och blev sen tränare. Tyvärr skadade sig mitt äldsta barnbarn/hennes son sig i fotbollen, så han är opererad två ggr och får inte pyssla med närkontaktssport mer. Men det finns ju annat.
Peters bonusdotter spelade länge damfotboll i Borås, gick på idrottsgymnasium.

Fotboll är annars något som förenar! Tummen upp!

nalta norrland sa...

Att spela fotboll på stranden måste ju ge utökad kondition då det är jobbigt att springa i sand :)

Bra gjort av de svenska tjejerna.

Susjos sa...

Satt på akuten och såg slutminuten av matchen, så kul att de fick en poäng Sveriges tjejer! Heja dom!

Sv: Som du såg valde jag DS till sonen, han var själv där i lördags och fick dropp,men sen skickade de hem honom och tyckte han skulle bli uppföljd på vårdcentralen :-(
Kram och tack för styrkekramar! ♥

KajsaLisa sa...

Längtar söderut när jag ser dina bilder.

Steve sa...

Damfotbollsfamiljen växer. Kul med nya friska lag. Sverige gjorde en helgjuten insats så när som på den där detaljen med målskytte.
Surt att Frankrike straffade Island i slutminuterna.

Eva Trillian sa...

Alla har nog inte spelat fotboll på en strand - men de flesta har nog sparkat på på en i alla fall ;)
Bra tolkning på temat!

Anni sa...

Visst var hon suverän, målvakten vår! En del riktigt fina räddningar där. Irriterande att jag inte hinner hem till matchen imorgon, ska jobba och lär väl bara få se slutet.

Fotboll är en fantastisk sport - släpp ned en boll bland ett gäng ungar och leken drar genast gång! Gillar din soldränkta foton på strand och hav och grabbar.

Bevare mig väl sa...

Super tolkning av strand :-)

Husbilen-Ellen sa...

Bra kombination av strand och rörelse!

Carita Liljendahl sa...

Visst gillar vi (jag) fotboll! Och följer med stort intresse Sverige matcher.
Strong av Österrike att klara 1-1 mot Frankrike också.
De här strandbilderna får mig att längta söderut, och snart-snart ska jag ju äntligen dit :-)

Karin sa...

Fina och soliga bilder temat!
Då kan jag skryta med att jag har en brorsdotter som spelade i damlandslaget för ett antal år sedan. Då var de inte så kända, men de var bla i Kina och spelade.
Kramar Karin

Sara Pepparkaka sa...

Fick just höra om en bekant som brutit armen vid en fotbollsmatch på en resa. Men det ser ändå härligt ut med strandfotboll!

Susanne ❤️ sa...

Underbar aktiv strand bild !