tisdag 11 juli 2017

Weekly photo challenge: Vecka 28 – Lek

Dagsfärska bilder – bara en sådan sak:-) Enjoy!


Den här träskulpturen hittade jag i Reimersholme idag. Vet inte vilka tankar konstnären lekte med här, och jag hoppas verkligen att h*n hade roligt när skulpturen skapades. Men i mina ögon är det nästan en lek som urartade en aning;-)


Badankor har jag ju visat upp några gånger här på bloggen. Dom kan man leka med i badkaret. Men den här ”ankbåten” kan man ju leka med på riktigt, alltså i ett badkar skapat av naturen.


Lekar med zoomen kan resultera i ett flygplan som saknar en vingspets. Å japp, himlen har återigen varit grå idag, åtminstone till klockan 17:00. Vädret är inte att leka med heller den här sommaren;-)


Den här björnen är relativt ny och har tagit över efter ”pappan” som stått vid affären Lekia i Täby Centrum i minst 30 år. Det är faktiskt förvånansvärt många barn som leker med den.



Sanna
är uppfinnaren av detta roliga fototema.

Flera vackra bidrag hittar ni här.

20 kommentarer:

Stare Ström sa...

Den där badankan skulle vara trevlig att få ta en tur i!

FREEDOMtravel sa...

Ankbåten känner jag igen! Den hänger i Pampas ibland :)

Ditte sa...

Visst är det trevligt med lek och barnasinnet kvar och jag tycker du tolkat veckans ord hur bra som helst. Varierat och med humor.
Härliga bilder och Reimersholme har alltid en del "extra".
Och att leka med zoomen är alltid roligt...Bra resultat dessutom.
Visst har vädret varierat men hos oss blev det riktigt htfsat vid 15.30 och nu njuter vi på balkongen. Men kofta på.

Emma, Sol som sol? sa...

Den där träskulpturen inbjuder verkligen till att slå sig ned, att hitta en bekväm ställning. Problemet nog att det inte finns några bekväma ställningar, i alla fall inte som vuxen. Men en mindre vuxen i storleken skulle nog kunna ha rätt kul där! Barnasinne kan man ju ha som fullvuxen. Om du hänger med ...

Det var nog den största vette jag sett! Vilka fåglar är det tänkt man ska jaga med den? Himla kul är den, i alla fall! Med hjärtfönster och allt!

Olga T sa...

En lek som urartade...ja kanske. Väldigt kraftiga ben blev det.
Badankan är ju toppen! En sådan skulle vi ha här i Ätran!

Geddfish ♥ sa...

Väldigt konstig lek i den första bilden, och skulpturen kliar sig också i huvudet, haha.

Badankan var gullig, likaså nallebjörnen.

Här har varit en underskön dag, lagom varmt och gott. Och lite TV, känner mig nästan civiliserad nu ;)

Susjos sa...

Haha, vilken cool badbåt, eller jag menar ankbåt! Ja, vädret är verkligen upp och ner, soligt igår, idag molnigt när jag vaknande,sen sprack det upp och blev lite soligt på kvällen...sommar i Sverige!

KajsaLisa sa...

Nallar är tidlösa, alltid populärt. Skulpturen tycker jag är rätt rolig, själv har jag aldrig sett den. Båten var en hit, du är bra på att upptäcka saker.

Steve sa...

Varierat lekfullt.

Anki sa...

Båtanka eller om det heter ankbåt - vilken kul leksak! En lekfull blandning av lekfulla saker i nutid - klockrent och snyggt jobbat!
Tror jag får ta till arkivet igen - har inte hunnit leka så mycket sista tiden :)

Carita Liljendahl sa...

Vilken fantastisk badanka! Gillas!
Hoppas också att barn får/kan leka på träskulpturen.

Helén sa...

Den där ankan är verkligen skoj! Det ser ut som en skoj leksak! Tror nog en och annan höjer på ögonbrynen när den kommer åkandes i vattnen :).

nalta norrland sa...

Båtankan var ju klart bäst :) har aldrig sett en sådan... finns kanske bara i 08a land :)

Björnen var söt, det lär vara x antal ungar som kramar å klappar den :)

Marina sa...

Vilken underbar badanka!!!

amo sin blogg sa...

Spennande bilde du viser.
Her kan ein velge kva aktivitet ein vil.

Karin sa...

Roliga lekbilder! Den där badankan skulle jag kunna tänka mig!
Kram Karin

Eva Trillian sa...

Den där "andliga" båten är ju bara för häftig :) Den skulle jag kunna tänka mig!

Bevare mig väl sa...

Ska vi leka BP? Ja, det ska vi :-)
Snitziga tolkningar - tänkte lägga in bild ett som en vighetsprövning och ta ett bad i ankbåten som även jag tänkte andlig om som Eva!

Bevare mig väl sa...

Nu har jag kikat på dina häckar med vatten, curry och gurkmeja som du frös in - igen.
Fick en känsla av att detta var bekant och se du har en kommentar där redan :-)
Häckläckert!

Anders W sa...

Ankbåten klar favo. Aldrig sett något liknande! ;-)