lördag 29 juli 2017

Lördagscitat



Citat: Come watch with me the shaft of fire that glows in yonder west: the fair, frail palaces, the fading alps and archipelagoes, and great cloud-continents of sunset-seas.

Källa: Thomas Bailey Aldrich

Marie i Skrifvarstugan har uppfunnit Lördagscitatet.

Okej då. Ingen eld i väst, men absolut en molnformation som ser ut som alperna som skulle kunna ligga några 1 200 kilometer söderut. Ja, ja, min vilda och aningen konstiga fantasi har slagit till igen. Men det är ni ju vana vid antar jag;-) DS.

12 kommentarer:

Carita Liljendahl sa...

Molnformationer slutar ju aldrig fascinera oss!

Geddfish ♥ sa...

Älskar himlar och molnformationen, så för mig, perfekt!
Snyggt bloggat!

Steve sa...

Ja, det är vi vana vid.

Anita Malta sa...

Molnformationer gör nog ofta att man gärna skapar olika slags fantasier och visst är det lite alplikt :-)

Tack för tips och tyckande om min nya utformning av bloggen. Tog på tok för mycket tid och inte blev det bra heller så det slutade med att jag återgick till den jag hade från början. Haha.. typiskt ! Nu är det bara headern kvar men det är ju lätt som en plätt eller kanske inte, jag måste ju välja en jag vill ha också :)

Ha en fin fortsatt söndag Beate!

Ditte sa...

Jag gillar verkligen dina tankar och fantasier. Grunnade också på dessa häftiga molnformationer och tycker att Alperna framträder på nära håll.
Spännande bild!

Citatet var klart passandee till bilden.

Emma, Sol som sol? sa...

Här tycker jag att vi ofta har molnformationer som jag inte riktigt vet om det är berg, moln eller dimma. Väldigt vad Afrika syns i dag! tänker jag ofta.´innan jag inser att det gör det ju inte alls.

KajsaLisa sa...

Visst är det kul att man kan fantisera över grådasket. Jag har varit hemma och vänt. Skyltsöndagen ligger under inlägget till gemsphotochallenge i bloggen.

Days by Johanna sa...

Det är bra när man inte har något fel på fantasin iaf, det gillas!

Christina sa...

MOlniga himlar är alltid spännande att iaktaga :)

Ha det fint!
Christina

Biggeros sa...

När fantasin tar fart så får det mig att tänka på Alperna. Tänk om det var möjligt att surfa på moln. Eller bara ligga på en bomullstuss och drömma sig bort....
Gillar citatet🤗

Ama de casa sa...

Haha! Fantasi saknar du inte i alla fall :-)
Fast jag ser inte så mycket av bilden i min lilla telefon :-)

Eva Trillian sa...

Vackert citat :) fantasin gör resten med din bild!