lördag 15 juli 2017

Lördagscitat




Citat: There seem to be two main types of people in the world, crosswords and sudokus.

Källa: Rebecca McKinsey, Sydney West.

När jag tog bilderna trodde jag att herren höll på att lösa ett korsord, då jag såg att han hade en penna i handen. När jag öppnade fotona i Photoshop fick jag en liten överraskning. Såg att korsordet på uppslaget som syns var örörd. Så då fick det bli ett citat med både Sudoku och korsord - ganska roligt faktiskt:-)

Marie i Skrifvarstugan har uppfunnit Lördagscitatet.


13 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Vilken skön stilstudio!
Där avundas jag dig. Och det är mycket tack vare din orädsla och din kamerazoom.
Super shots!

Days by Johanna sa...

Söt liten gubbe :) Gillar dina smygfoton!

Vi körde inte heller så snabbt, men tydligen för snabbt för det blev märken :)

Emma, Sol som sol? sa...

Haha, det såg ut som han kom på något där!

Jag är hopplöst dålig på sudoku, önskar jag var bra som min mamma är!

Olga T sa...

Japp så är det och jag är korsordstypen!

Ditte sa...

Bra med alternativ! Och vilken härlig stilstudie du gjort.Toppen! Och visst är det bra med en rejäl zoom.

Anki sa...

Härliga bilder - snyggt fångat!

Åke sa...

Nu kan inte jag den tidningens upplägg... men kan det inte bestå av ett korsord på den sida mannen har slagit upp? Han ser så att vara så inne i något som kräver en penna i varje fall...

Steve sa...

Härliga bilder till citatet. Jag är förresten korsordsmänniska.

Klimakteriehäxan sa...

Lite korsord och sudoku är aldrig fel! Hann före dig med en söndagsskylt i dag igen!

Anders W sa...

Kul "serie"!

Anonym sa...

Älskar att se folk som är helt inne i vad dom gör. Superfint foto!!!

Jag lider av korsordsfeber. Kan inte se ett "naket" korsord
utan att ta fram min penna och mina glasögon. Lördag-söndag är
himmelriket för mej. Korsord i Washington Post och ett jättestort
i New York Times. I´m in heaven.
Märkte när jag varit i Sverige, att korsorden där är väldigt
olika vad vi har här, men kul iaf.

Ruth i Virginia

Eva Trillian sa...

Korsord är mitt val :) Sudoku ... not so much!
Fina bilder!

BP sa...

Svar till Ruth!

Tusen tack för komplimangen:-)

Korsord är jag urusel på. Var ett tag inne på Sudoku, men kom aldrig längre än svårighetsgrad M (på sin höjd alltså;-) Sedan gick den perioden över, och nu vet jag inte ens hur jag gjorde längre.

Min pappa var en baddare på korsord. Han höll på för fullt tills han gick bort - 94 år gammal.