fredag 28 juli 2017

Klätterapan


Ganska rolig orange logotyp på bilen. Matchande snygg färg på arboristernas tröjor.

Vet inte vad ni tänker på när ni läser rubriken, men jag associerade ordet inte med arborister och trädfällning respektive –beskärning. Men det är precis vad Klätterapan gör. Nu är det inte apor som klättrar upp i träden utan människor, men ändå – ett riktigt roligt namn.

Ingen klättring
Killarna som fällde sjuka träd och beskar träden vars grenar hade sträckt ut sig för nära huset behövde inte klättra upp heller. De använde en motorsåg för fällning och en typ sax på en pinne för att kapa grenarna. Å jag var väldigt tacksam att Klätterapan började sitt arbete inte förrän 09:30. Att vakna till en väckarklocka som stavas motorsåg hade inte varit en höjdare;-) Jag gillar Klätterapan - helt klart:-)








9 kommentarer:

Ditte sa...

Jag också! Har sett dem även i våra trakter och fint blir det. De orange tröjorna och loggan på bilen piggar upp. Och visst tar en gärna emot en sovmorgon för att bli väckt av motorsågar och buller är ingen hit.
Kanske ska vi önska oss fler "klätterapor". Had ejag inte sett bilen och jobbarna i full fart så hade jag nog undrat vad detta var.
Gillar även färgkombon- orange och grönt.

Geddfish ♥ sa...

Jättekul och passande namn!
Precis just idag, så höll man på här i bostadsområdet och rensade träden. Utan motorsågar. Blev jättesnyggt. Man håller efter häckar och planteringar väldigt fint.
Vi verkar bo i vårdande områden, härligt!

Nää, motorsågsmassakern, den har jag hört till leda, finns det något värre ljud??

Steve sa...

Den firmabilen åker inte osedd förbi.
Det är viktigt att ta väl hand om träd.

nalta norrland sa...

Här omkring finns inga Klätterapor 😜 De har sitt tillhåll i Stockholmsområdet, jag googlade 😊
Skulle tro att marknaden för arboginer blir sämre ju längre norr om Dalälven de kommer 🤔
Sol och mulet lite om vartannat efter en natt då regnet öste ner i flera timmar...
typ det värsta regnovädret kom efter 2tiden å pågick fram mot 8,
Vilket innebar att Nipyrans fredagskonsert kunde pågå som planerat 😶
Vi satt här hemma å hörde musiken över älven,
Elin klagade över oljudet då hon skulle lägga sig vid 23tiden 🎼🎧🎵🎶

Klimakteriehäxan sa...

Denna vecka söndagsskyltar jag redan på lördan. Så du vet...

Carita Liljendahl sa...

Vilket roligt namn på företaget!
Men vad håller dom på med där i Grindtorp? Ja, ja... allt ska ju ansas så det är snyggt och att träden inte utgör fara :-)

Emma, Sol som sol? sa...

Faktiskt ett bra namn på ett arboristföretag! Och företag som håller sig inom normala vakettider, de ska ha en eloge!

FREEDOMtravel sa...

Kul namn! Jag googlade det för att se om de faktiskt hade adressen klätterapan.se (med ä), men det hade de inte ... Man var tvungen att skriva klatterapan.se ... ;)

Anders W sa...

Jasså, ni hat fått regn - GRATTIS! Önskar vi hade fått detsamma ;-(