måndag 17 juli 2017

Glad måndag





Klart det är en extra glad måndag idag! Är otroligt glad över att jag inte inte blåste bort i den hårda vinden denna måndag utan att jag var smart nog att hålla mig till ”parkeringen” i lä på balkongen. Men det jag är mest glad över är att Sveriges damer om cirka en kvart spelar sin första match i årets EURO 2017 som började i Holland igår. Motståndet är visserligen nästan oslagbara Tyskland, men ändå. Den matchen ser jag verkligen fram emot.

Damfotboll – bättre för varje turnering som spelas
En sak till som glädjer mig är att damfotbollen blir bättre och bättre för varje EM och VM. Jag menar inte hade jag räknat med att Holland skulle slå Norge, än mindre hade jag kunnat tippa att Ryssland skulle spöa ”anrika” Italien. Härligt med överraskningar och en fotbollsfest som pågår till 6 augusti:-)

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

PS. Bilden har visst något med inlägget att göra. Ballongen som gick in för landning i Täby i lördags är vacker med sina regnbågsfärger. Hur jag har tänkt här får ni klura ut själva;-) DS.

18 kommentarer:

nalta norrland sa...

Var glad å nöjd för vet Du va en sur min gör ju ingen glad ;-)

Luftballongen är mycket fin.

Comsi comsa sa...



Hi hi, jag filmade samma ballong i lördags och satte ut filmen på instagram... :D)) Du har fångat den riktigt fint.... Kram ♥

Eva Trillian sa...

Vacker ballong :) Sköna färger!

Olga T sa...

Läckra bilder! Kan det var någon hyllning till damlandslaget? Nej har nog ingen aning.

Geddfish ♥ sa...

Glad ballong!
Nalle Puh sa "ingen kan vara nere med en ballong!"

Ditte sa...

Härlig ballong med pigga, fina färger! Och din tanke är jag nog med på. Kan se flera tolkningar.
Ja, fotboll pågår just nu hos oss också. Håller fortfarande tummarna och önskar Sverige ett mål.

Carita Liljendahl sa...

Dessa härliga luftballonger som jag minns från min tid i Täby!

nalta norrland sa...

Som plåster på såret 😜 Min bloggfrånvaro utan förvarning - så ska Du få ett par skyltar å länk 😶
Jag har inte gjort annat än sprungit omkring å varit social på marknad senaste dagarna 🙃
Åsele Marknad, Norrlands största marknad i klass med Kiviks Marknad alltid tredje helgen i juli 😶
Vi har haft huset fullt och festat i dagarna tre... torsdag till söndag 😊

Anonym sa...

Vilken underbar ballong. Har aldrig försökt ballonga, men det
är nog kul.
Betr. damfotboll - ingenting i sportbilagorna här - givetvis och tyvärr.

Ruth i Virginia

Anki sa...

Snygg ballong i läckra färger!Inte vet jag hur du tänkt, men kanske har du köpt en biljett för att testa ballongflygning :)
Tack för dina snälla ord ... och visst blev jag inspirerad av Anita :)

Steve sa...

Varför stå i en korg högt upp i det blå?

Sverige gjorde en mycket bra match tycker jag. Men målskyttet?
Jag saknar Sofia Jakobsson och hennes maxlöpningar.

KajsaLisa sa...

Oj, vilka härliga färger :)

Mias Mix sa...

Fantastiskt vacker ballong! Den blir jag glad av 😃
Och förmodar att du är glad även idag då tjejerna tog poäng mot Tyskland!
Ja jag undrar också varför vi sparat massa slut? Nu är det slut med det!

Anita Malta sa...

Otroligt läckra bilder på den stora regnbågsfärgade ballongen!! Färgerna måste väl ha kommit till på grund av allt regn eller hur var det egentligen du tänkte :_)
Ja, som du vet så vet jag intet om fotboll men förstår så väl din entusiasm :)

Susanne sa...

Läckra bilder.

Geddfish ♥ sa...

Jag tycker vi kan få veta hur du tänkte, för det var ju några som visste. Och inte var det jag ;)

Anni sa...

Jag förstår kopplingen till vårt landslag. Snygga bilder på snygg ballong!

Husbilen-Ellen sa...

Det var en riktigt glad luftballong!! Någon gång i slutet av 90-talet for jag med luftballong från Gärdet i Stockholm och ut till Lovön, bortom Drottningholm. Det var en spännande resa över hus och vackra innergårdar, men också där trädtopparna tangerades.