söndag 15 mars 2015

Transportmedel med skyltar

Under mina bloggpromenader igår och idag har jag upptäckt många exotiska transportmedel som jag inte visste att de fanns. Med andra ord så är helgens Fototriss tema riktigt bra. Nu kan jag inte bjuda på extraordinära transportmedel, men några roliga fordon har jag i alla fall hittat. Hoppas ni håller med!

Husvagn

En gammal SAAB husvagn från 1965. Otroligt charmig tycker jag. Ser ut som en äggkopp med ett roligt ansikte.

En vit van

Den här vita bilen hittade jag i fredags - mitt i Vasastan. Studsade till när jag såg skylten. Frågan som dök upp i min (konstiga) hjärna var om den transporterar datorer, supar, både och eller om den bara tappat några bokstäver på vägen - (sup-)port.

Senaste bussnyhet

Även den här bilden tog jag i fredags. Kan även tala om att bussen var i rörelse där på Valhallavägen. Så jag blev minst sagt positivt överraskad att fotot faktiskt blev ganska skarpt. Å speglingarna i fönstren är riktigt läckra om jag får säga så själv, vilket jag får;-) Sedan kan man tycka att vindkraftverken kanske är i konstigaste laget på en buss. Man kan till och med anse att de är fula;-)

Om ni saknar en röd tråd i det här inlägget så lägg märke till att färgen rött faktiskt finns med i alla tre bilder. Bara en sådan sak;-)

Fler transportmedel hittar ni hos Fototriss.
Skyltar hittar ni lite varstans på olika bloggar, men det är Pumita som uppfunnit temat.

Det här är mitt 15:e inlägg till Blogg 100. 15 down, 85 to go.


27 kommentarer:

Steve sa...

Det finns rätt mycket där i stan du bor.

Benita sa...

Rolig husvagn du fotat. Skål! ;)

Per-Anders sa...

Fantastiskt häftig husvagn, eller ska man kalla den husbil? Den verkar ju vara självgående.

Anders W sa...

Oj, den SAABen var verkligen läcker. Kula att du "fångade" den. Och vad intelligent med vindsnurror på bussen. Tänk om de kunde driva bussen också!

Herr Nilssons Fru sa...

Husvagnen var för söt, nästan så man vill krama om den.
Kramiz

Marit Johansson sa...

Ja det var en tjusig spegling och extra plus för det fina vädret. Men jag gillar bäst ettan, en SAAB husvagn har jag aldrig sett tidigare, den ser väldigt snäll ut :) lite förvånad också!

Anita-Malta sa...

Alltså husvagnen är ju hur läcker som helst !! Speglingen suverän och supen riktigt kul. Snygg triss och den röda tråden hur tydlig som helst.

Bra att du låter Skyltsöndag leva vidare. Lite svårt bara att hitta alla skyltare.

P.S Det blev en ny lite tydligare skylt hos mig ;-)

Guldkryckan sa...

Börjar nynna..det ska va husvagn...trallala :)
husbil är väl mera min grej...fast det beror mest på att jag har så svårt för att backa med släp...den tar alla möjliga vägar utom den vägen jag har som vision i mitt huvud.

Nu får du ha en fin fortsättning på kvällen...det ska jag.

Anita-Malta sa...

P.s. Tack för din kommentar som jag såg först nu. Men.. vilken header menar du? Har ju fyra som skiftar. Tycker du "Maltanita´s" är bättre än "Malta I focus" ?? Sorry, men jag är lite förvirrad. Var såg du "Maltanita" ?
Kanske ska skriva via mejl istället...

Susanne sa...

Husvagnen är urläcker.

M sa...

Jag gillar första bilden bäst. Riktigt läcker faktiskt.

Olga T sa...

Saaben får mig att bli rörd. Så underbar!!!!

Susjos sa...

Wow, speglingarna i bussens fönster är ju superläckra!!!

Anni sa...

KTH:s byggnader är onekligen mycket vackrare än vindkraftverken!
Men allra finast är din husvagn, vilken ljuvlig pärla!

Krönikören sa...

Husvagn med ratt?!

Fina bilder, seriös skyltkoppling :) Väldigt bra dubbelröd tråd. Jag tror att bussarna går på el från vindkraft. Känns logiskt.

Jag kan inte skryta med att vara så seriö som du ;)

Marina sa...

Den husvagnen vill jag ha!!!

KajsaLisa sa...

Första bilden var härlig, den ser snäll ut :)

Ama de casa sa...

Haha! Där snodde du min kommentar... Jag hade faktiskt precis tänkt påpeka det om den röda tråden :-)

Husvagnen är helt underbar!

Monica sa...

Som sagt charmig men småful i all sin glans;-)
Har inte hört en mellolåt faktiskt.
Ha en bra dag

cat sa...

Ett annat tema är ju att det är fordon allihop :-)
Gillar första bilden mest.

LissenTo sa...

Åh den där SAAB husvagnen hur charmig är inte den då? något för mej

Hehe mamma och pappa hade sett den där bakgården. Men du har rätt, så turistigt överallt

Eva Trillian sa...

Din triss är så bra :) Inga vanliga gamla bilar här inte!
Gillar verkligen första fordonet - en sådan skulle man ha!

FREEDOMtravel sa...

Söt husvagn!

Rantamor sa...

Den första bilden på husvagnen var ju bara för söt, och vilket ansikte den har.
Andra fotot/bilden där man får en riktig sup, måste ju vara en bil från systembolaget ??
Tredje bilden gillar jag mest speglingarna som du fick med, så mycket det ryms i ett bussfönster.

Tjingelingen från Rantamor.

Stare Ström sa...

Tänk att du har hittat någon som man kan ringa till när man vill ha en sup! Åk bara inte dit för langning! Kul transportmedel alla tre.

Vi i Kasperian sa...

Rolig triss, med bl.a. charmigaste husvagnen. :)
Buss som drivs med el från vindkraft - hoppa det är sant. :)
Berit E

Mias Mix sa...

Haha vad mycket roligt du ser jämt. Jättesöt husvagn! Och såklart speglingarna är häftiga. Buss som går på vindkraft - det var något nytt.