torsdag 19 mars 2015

Ett parkeringsgarage som engagerar

Kan inte åta bli att visa er bilder från dagens besök i ett parkeringsgarage nära mig. Jag slänger även in en bonusbild i fall ni inte blir lika engagerade som jag;-)

Lamborghini

Studsade till när jag såg den här bilen – en Lamborghini. En sådan bil ser man då verkligen inte varje dag, varken i Stockholm eller i Täby. Troligen inte i övriga landet heller. Lambon tillhör inte mina favo bilmärken, men speglingarna i lacken är läckra tycker jag (ett väldigt diplomatiskt sätt att säga att bilden är urusel, men min lilla Sonny gillar inte stora utrymmen;-) ). Lägg även märke till hur bilen är parkerad. Inte ens jag skulle lyckas med denna ”bedrift”.

Kundvagnar



Kundvagnsparkeringen, bara några steg till höger om Lamborghinin får mig att skratta varje gång jag passerar den – förutsatt att jag inte har en kundvagn förstås. Snygga och prydliga skyltar är uppsatta för att underlätta för kunderna. Sedan finns det ju alltid extremt smarta människor som tolkar ”Liten kundvagn” som barn dito. Detta medför att alla som har en liten kundvagn (de med svarta handtag i den undre bilden) är tvungna att forcera in dom i de stora vagnarna. Detta har som följd att alla med stora kundvagnar kan känna sig blåsta…

Bonusbild

Men visst är denna spottloska väldigt lik Snobben (Snoopy);-)

Det här är mitt 19:e inlägg till Blogg 100. 19 down, 81 to go.

19 kommentarer:

Olga T sa...

Ha ha ha! Måste vara när Snoopy flyger på hundkojans tak (se öronen).
Bilen är inte vanlig, inte i min smak heller, men jag hade ändå gärna dreglat en stund.
Kundvagnarna?? Ja vad säger man? Bäst att skratta som du gör!

Mias Mix sa...

Men BP inte ska du hålla på att spotta så där!! ;)
Kundvagnar - varför måste de vara så stora och djupa nu för tiden. Inte på alla ställen de små finns. Och jag når ju knappt ner för att ta upp mina varor i de djupa :(

Steve sa...

Parkeringsgarage. Huvaligen!
Det var en blank bil i a f. Vari bestod parkeringsbedriften?
Kundvagnar är ett passerat kapitel för min del.
Är du säker på att det är en spottloska?

Husbilen-Ellen sa...

Snobben och Lamborgini i samma inlägg. Du kan du! Lennart kommenterar att Lambogini´s huvudinriktning är traktorer och jordbruksredskap. Kanske inte lika häftigt, men ... Elisabeth

Geddfish ♥ sa...

SÅ skönt att slippa kundvagnarna. Jag norpar till mig en sån där brun släpkärra i plast, så bra, så. Jag klarar mig med det.
Lambon var ju perfekt parkerad och inbackad. Så skulle inte jag göra. Men perfekt ska ju bilen stå Hm gick ju i skola hos Pusselbiten Perfekt ;)

Geddfish ♥ sa...

SÅ skönt att slippa kundvagnarna. Jag norpar till mig en sån där brun släpkärra i plast, så bra, så. Jag klarar mig med det.
Lambon var ju perfekt parkerad och inbackad. Så skulle inte jag göra. Men perfekt ska ju bilen stå Hm gick ju i skola hos Pusselbiten Perfekt ;)

Krönikören sa...

Jaha, shopping i Täbban idag? ;) Du råkade på min bil ser jag. Undrade just vart den tagit vägen (I wish).

Svar: Är det verkligen min bok i Akademibokhandeln? Det är ju en e-bok och den svenska utgåvan Kluriga Klara kan själv är slutsåld (enligt förlaget i alla fall). Den har inte heller likadan framsida. Skumt.

KajsaLisa sa...

Snyggt, fast den knäcker ju inte Londontaxin :)

Marina sa...

Tyvärr så tillhör ju jag skaran av de som är totalt ointresserade av bilar. I min värld är bilen på bilden "en svart bil" och inget annat (till makens stora frustration!) Enligt honom är det just en knallrosa sådan som du har fångat på bilden som far omkring på vägarna här. Jag förstår det kanske inte riktigt, men enligt honom så ska en sådan bil "inte vara rosa"...

Ama de casa sa...

Haha! Sådär gör dom med kundvagnarna på Carrefour också, och jag blir gaaaalen! ;-)

Ama de casa sa...

sv: Klänningen köpte jag i Calpe för typ ett och ett halvt år sen. I ett svagt och nyopererat tillstånd. Har inte använt den förrän nu. Jag är ingen klänningsmänniska...
:-)

cat sa...

Det första jag lade märke till var faktiskt sportbilens "egna" parkeringssätt, sedan såg jag den glittrande lacken.
Man kan ju undra varför det inte finns en barnkundvagnsparkering om det finns sådana vagnar?!
Tacka vet jag korgar på hjul.
Igår var det en koltrasthane hos mig.

Eva Trillian sa...

Måste man parkera enligt direktiv även om man har en Lamborghini? DÅ är det ju ingen idé att ha en sådan! ;)

LissenTo sa...

Är ju inte så bilintresserad, men fattar att vissa märken, är det liksom wow över.

Kände wow när jag tvättade min bil här i veckan, den blev som ny. Blänket i lacken :-)

cat sa...

Min ornitologiska kunskap sträcker sig precis så långt att jag vet att koltrasthonor är chokladbruna och hanar är just kolsvarta.

Idag är det kajor på taket.

llh sa...

Bloggvärlden är bra bra. Nu vet jag hur en Lamborghini ser ut också - inte en dag för tidigt - och riktigt tjusig får jag säga. Men den slås ändå ut av den limefärgade biken i tidigare inlägg. En sån vill jag verkligen ha, ska kanske byta C3:an mot den nu när jag blivit "storstadsbo".
Svar: Tack snälla för fina peppande kommentarer, du är bäst både på att blogga och att ge uppskattning!

Life of Johanna sa...

Ah tråkigt den inte vill uppdatera mina inlägg, kanske måste göra om den från gamla till nya?=)

Snygga parkeringar.... *ler*

Ja, fast det finns bebisar som somnar 23 och sover till 7 med, en sådan kunde man ju fått :) men det är mysigt samtidigt så :)

arvidochlydia sa...

Häftig bil och"perfekt" parkering. ;-)

Ha en skön kväll!

Marit Johansson sa...

Hahaha... väldigt skickligt spottat av någon okänd konstnär!
Väldigt snygg bil.