tisdag 3 mars 2015

Ingen bra dag


Nej, verkligen inte. Å japp ni får gärna tycka synd om mig;-)
- Det regnade hela dagen.
- Blanketter och jag går inte ihop. Att layouta formulär älskar jag, men att fylla i dom hatar jag.
- 9 500 bilder borta (men 8 900 fanns det som tur var backup på)
- Den nya datorn och jag går inte heller ihop. Jag vill något helt annat än vad han insisterar på.
- Att installera program som finns på CD/DVD på en laptop som inte har en CD/DVD enhet är omöjligt. Japp, jag vet att det finns externa CD-enheter som jag ska köpa.

Bilden jag lägger upp visar sopmaskinen på innergården. Undrar om det finns sopmaskiner som sopar rent min hjärna och datorn eller helst både och...

Nej det var inte min dag idag och imorgon ser det inte bättre ut heller;-)

Inlägg nummer 3 till Blogg 100. Three down, 97 to go.

23 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Tycker klart synd om dig som haft en mindre bra dag, men imorgon kommer en ny dag o den kommer säkert bli bättre, oavsett vad du tror :) Jag har jättebra dagar, allt flyter på o är så skoj på nya jobbet.
Kramiz

Geddfish ♥ sa...

En trevlig bild! Gul och fin!

Tråkigt med dåliga dagar, men det kommer nya, och de brukar vara bättre ;)

Idag har jag en huvudvärksdag, men jag har ändå varit i farten. Luften gick väl ur mig efter anspänningen.
Kollade på wifi när jag var på sjukhuset, det finns men det projektet kan man lägga ner. Men jag har ju mobilen.

Carita Liljendahl sa...

Ja du :-) Faktiskt lite märkligt att vi skrev exakt samma rubrik, på samma dag.

Men hördu, i morgon blir säkert en bättre dag. Kramar till dig!

cissi sa...

Håller tummarna för att din dag imorgon blir en bättre dag än dagen idag.......
Kram

Olga T sa...

Som jag skrev i mitt inlägg igår. Tack för att det kommer bra dagar efter de dåliga! Och skulle det inte bli en bra dag så blir det i alla fall en ny dag, en annan dag än den idag. Kram!

Rantamor sa...

Ingen bra dag står det som överskrift, och sen kollar jag bilden och får för mig att det är en fångtransport !!!
Ser nog FÖR mycket deckare på tv just nu...

Låter verkligen inte som någon bra dag du har haft, datorer kan ju knäcka vem som helst.
Håller ändå tummarna för att din dag blir bättre i morron.
Lånar Colins tummar också och Rantafars så har vi många tummar för dig.

Tjingelingen från Rantamor.

KajsaLisa sa...

Testa en Akkuratering, formaterar hjärnan rätt bra.Men du måste ha ett fönsterbord mot Hornsgatan för full effekt :)

Monica sa...

Ja du det är inte roligt längre, har en extern dvd till laptopen för jag har en massa backupskivor med bilder.
Hur ska det bli om 10 år då får man väl sitta och titta in i väggen för allt har blivit så krångligt och litet.
Jo dom var fullt ätliga, ha en bra dag.

Jacob sa...

Happy man och Boston cream smakade ljuvligt Ett besök är att rekommendera om man gillar sötsaker !!

Anki sa...

Tycker absolut synd om dig... och hoppas du får en mycket bättre dag idag!

Eva Trillian sa...

Jobbigt när det känns som om hela dagen var emot en. Tur att det finns andra dagar också!

Ama de casa sa...

Men fy tusan att bli av med så många bilder! Går dom inte att rädda på nåt vis?
Jag tycker verkligen och uppriktigt synd om dig.
Kram

cat sa...

Oj din stackare! Hoppas att din onsdag är bättre än din gårdag och att den är bättre än min onsdag.
Försov mig och fick inte igång bilen, tjoho!

Anita-Malta sa...

Tycker synd om dig men faktum är att dåliga dagar kan ses som en fördel då det blir lättare att uppskatta de bra dagarna.

Idag får jag en sprillans ny dator !! Visst är det bra men vet också vad det innebär. Precis allt är nytt och det kommer ta tid att lära alla nya uppdaterade program. Bara att gilla läget, eller hur ;-) Behöver nog också rensa hjärnan en del, sopa bort det gamla och invanda och förbereda för det nya som ska få plats i det något begränsade hjärnkontoret.

Nu vill jag ha en ny blogg ! Är inte alls vän med Google+. Spånar på nytt bloggnamn, "Blickfång" - med bilden i fokus". Ren layout och ljusa färger. Men... Malta försvinner liksom. Vet inte hur jag ska få till det riktigt. Spånar vidare och bryr jag mig inte om någon i familjen inte gillar vad jag håller på med. Vill jag ha en blogg ska jag ha en blogg. Undrar bara om jag är lika kaxig imogon ;-)

Hoppas din dag idag inte blev så dålig trots allt.

Kram från Malta 20+. Ja, imorgon ska det bli oväder så det gäller att njuta av nuet ;-) ...om jag nu hinner för strax kommer datakilllen med min nya dator.

Ama de casa sa...

sv: Haha! Anders hade alltid badshorts förut, men han trivs bättre med "speedosarna" eftersom dom torkar fortare. Dessutom är det krav på många ställen här i Frankrike att man måste ha "speedosar".
:-)

Steve sa...

Tråkigt! Med ett eget färskt datorhaveri på halsen så förstår jag dig.

Marina sa...

När det är tekniska apparater är det lät hänt att det blir en dålig dag om du frågar mig ;)

FREEDOMtravel sa...

Ofta går allting fel på en gång... skitjobbigt! Teknik- och datastrul är det värsta jag vet! Hoppas du får en bättre dag snart!

Rigmor sa...

Det är såna där dagarna som man funderar på varför man ens klev upp ur sängen...?! Tur som är så infaller de väl inte alltför ofta, och några dagar senare kan man förhoppningsvis kanske le åt eländet, skratta kanske är att ta i, men småle lite iallafall. Hoppas onsdagen blev lite bättre...
Här ler jag inte direkt heller, åkt på en dunderförkylning, igen. Vill minnas att jag i början på året kaxigt sa på jobbet att jag aldrig blir sjuk...det straffade sig nästan omedelbart!
Ha det så gott, och förhoppningsvis kan vi nu njuta av våren!!
Kram kram

Guldkryckan sa...

Nä..har ingen cd-rom i nån av datorerna här hemma heller..nån gång köper jag väl en extern sådan..men fram till dess laddar jag hem allt...den nya tiden är här ;)

Blanketter?
Känner ett svagt illamående blossa upp inom mig...urk :(


SV:kettlebells? Vad har man det till egentligen...eller förresten...jag googlar ;)

Ha så fint.

Stare Ström sa...

Aj, aj, aj. Inte kul när makterna är emot en! Hoppas du får övertaget igen! :-)

Per-Anders sa...

Fast det känns inte som om utrymmet för kreativ konstnärlighet inte är så stort när det gäller att designa en blankett.

Husbilen-Ellen sa...

Ibland är det bara "sånna" dagar!! Elisabeth