måndag 16 mars 2015

Helgbilden: Tecken

På senare tid har jag sett en massa vårtecken på olika bloggar. Till Marits Helgbild gjorde jag alltså en kraftansträngning i jakten på några spirande saker som skulle tänkas vara vårtecken. Jag menar det var en fantastiskt fin helg med en temperatur på 24 grader på balkongen, så att slita mig loss från Keplers Stalker för att gå på fotojakt är faktiskt bra jobbat. Resultatet blev klent, väldigt klent som ni kan se här.

Något grönt
Dessa söta saker var överraskande gröna med tanke på omgivningen.


Fågelrestaurang
Solnedgångar ser jag ofta – jämfört med soluppgångar alltså. Men jag har då aldrig sett den här kombinationen förut. Om ni inte ser vad det är så kan jag förklara att det inte är ett vår- utan mera ett vintertecken - en fräck fågelrestaurang - helt i min smak.


Fler helgbilder hittar ni hos Marit som än en gång har raggat en suverän sponsor – Shopalike.
Det här är mitt 16:e inlägg till Blogg 100. 16 down, 84 to go.

18 kommentarer:

Rantamor sa...

Men sedärja du hittade ju lite grönt efter lite letande. Jag såg snödroppar som blommade på vår promenad idag, men eftersom det var inne på en inhägnad gårdsplan, kunde jag ju inte bara ta mig in å fotografera, för det är ju snart sommar och då vill jag inte ha fotboja.
Men våren har verkligen kommit hit upp också ävenom vi nu inte har blommor annt än invid en husgrund som sipprar värme.

Tjingelingen från Rantamor.

Anita-Malta sa...

Ja, vilken helt fantastisk dag vi haft i Stockholm !! Kunde ju sitta ute på kafé och fika vid vattnet. Har ju ingen balkong här som du ;-) Läckert fångad restaurang !

Krönikören sa...

Jag såg säsongens första tussilago igår!

Haha! ... ser mer solnedgångar ... Förstår precis hur du menar.

Svar: NEJ! Lägg undan den igen. Om du inte är bergsäker på att det blir mer än 9,16. Du kan ju förstöra resten av livet för karln. ;)
Kul ska man ha. Tack för dina fina ord.

Eva Trillian sa...

Vårgrönskan tittar upp ur det grå :) Lovande!

Life of Johanna sa...

Den sista bilden var bara för läcker! :)

Javisst har vi gjort Hugo bra jag och Erik <3

Ja det var rätt låt som vann och ja han kan sjunga hihi

btw, din länk blir fel när du kommenterar, du har glömt Bp innan, tänkte du kanske ville rätta till ;)

Mias Mix sa...

Så lyxigt för fåglarna med vacker restaurang i solnedgången! Skitläckert foto!
Och alltid härligt när vårblommorna tittar upp.

Beppan sa...

Härligt med spirande grönska! - skriver hon som har gården full med snö ett bra tag till....

Åke sa...

Det var en underbar fågelresturang :) Men så grönt tar det ett tag till här, snön ligger kvar på min gård...

Susjos sa...

Kul att du gillade fågelmatsrestaurangen- vi har en likadan, fast i grönt...får kanske ta en bild å lägga ut på bloggen! :-)

Ama de casa sa...

Läcker restaurang! Vi har ju får favvo Sunset Beach i Torrevieja, men det där är nog Sunset Forest, eller nåt :-)

KajsaLisa sa...

Våren börjar nu, häftig motljusbild.

Marina sa...

Lite är ju i alla fall bättre än inget!

Monica sa...

Ligger ni efter i Täby, här har vårblommorna kommit längre i sin strävan att få titta upp.
Har slutat hänga ut talgbollar för så fort jag vänder ryggen till är skatorna där och snor dom.
Ha en bra dag

Steve sa...

Viktigt att dom finns där, hur obetydliga de än må vara. Tecknen alltså.
Den fågelrestaurangen skulle "mina" fågelgäster rata. Även jag för den delen.

cat sa...

Se där var det lite grönt i rabatten även hos dig :-)
Soluppgångar ser inte jag heller speciellt ofta och om jag gör det så hinner jag definitivt inte fota dem.
Läcker bild med fågelrestaurang i motljus!

llh sa...

Tappert jobbat där, att slita sig från balkongen.Ser fram emot att börja leva balkongliv igen...

Guldkryckan sa...

Vårtecken har jag också sett..fast jag glömde fota det förstås :(
Det är gott nu när våren närmar sig och man kan sitta på balkongen utan att frysa ihjäl.

Här håller de på och fixar på gården
och ansar träden.
våra grannar sen många år vräktes från sitt boende högt upp i ett träd.
herr och fru skata får bygga nytt.
hade jag vetat om detta hade jag blivit trädkramare för en dag och kedjat fast mig i trädhelvetet. ;)

Men sådant är livet på en pinne.
Ha de gott bp

Marit Johansson sa...

Dina 24 grader på balkongen får mig att känna avundsjuka... låter verkligen underbart!