söndag 8 mars 2015

Skyltsöndag: Upp till bevis

Att en lådbil

Kan inte låta bli att lägga upp två skyltar som följer upp gårdagens bil(l)iga inlägg. Det är nämligen som så att Gärdsmygen trodde att jag läst fel när jag påstod att man visst kunde en lådbil bara man köpte 20 påsar med Ahlgrens bilar. Här kommer bildbeviset att det definitivt inte är fel på mina ögon;-) Tack förresten för alla era tips och idéer vad man kan göra med respektive åt en rosa lådbil. Ska fundera…

På bensinmacken

Skylt nummer två innehåller också bilar – vanliga sådana som stannar till vid en bensinmack för att tanka. Där såg jag den här skylten. Alltså ärligt talat – vad är detta för trams. Eller är det bara jag som inte förstår vad "evolution diesel" är för något. Och ja, min engelska räcker mycket väl till för att veta vad ordet "evolution" betyder;-)

Rasrisk

Skylt nummer 3 kunde ha varit en aningen bilrelaterad den med, om det inte varit för det faktum att den stod inomhus och bredvid en toalett hos Cliff Barnes. Ja, det är ju klart – om man kör lådbil därinne och puts ramlar ner från taket så;-)

Skyltsöndag är ursprungligen Pumitas uppfinning. Jag förvaltar den bara.

Det här är mitt åttonde inlägg till Blogg 100. Eight down, 92 to go.

PS. Stort TACK till alla er som fortsätter med att skylta på söndagar. Är säker på att Pumita är väldigt glad för det - å det är jag med:-) DS.

27 kommentarer:

Life of Johanna sa...

Tack för gratulationerna till Hugo :) Visst är han fin =)

Eva Trillian sa...

Fastnar vid sista bilden. Snöras och istappar inomhus? var det maximalt fel på värmen?
Köp nu 20 påsar bilar - du vill ju ha en lådbil ;)

Susanne sa...

Skylten med istappar borde vi haft på kontoret, för det har nog varit risk för istappar där ;)

Ama de casa sa...

Åh! Nu har du väl ett helt gäng med lådbilar och en hel uppsjö med bilpåsar? Jag menar att färgen där på bilen är ju helt perfekt för dig!
:-)

Herr Nilssons Fru sa...

Alltså den där lådbilen vill jag ha:)
Hihi den sista skylten var ju fräck, när man har istappar o snöras inomhus då är de redig kris :)

Kramiz Kramiz

Kicki sa...

Va är det redan skyltsöndag!?
Säljer de dåligt med bilar nu för tiden så att de måste locka med en större?!:)
Skylten inomhus var ju lite skoj men funderar på vad tanken bakom den är...

Stare Ström sa...

Vill gärna att du tillsätter en utredning om vilken evolution diesel har. Samtidigt kanske du kan leta upp istapparna innan de faller ner och så förstås köpa 20 påsar bilar! :-)

Monica sa...

Ja mycket skitsnack är det och diesel är mycket farligare för våra lungor än bensin men det har inte politikerna upptäckt än;-(
Gillar snörasskylten utanför muggen, du är nog lite sugen på den där lådbilen;-)
Ha en skön kväll

Olga T sa...

Ok! Jag tror dig! Då köper vi 10 var och så delar vi på lådbilden? Men allvarligt, detta har inte kommit till västkusten ännu. Alltså kommer lådbilarna att vara slut när reklamen kommer hit. Jag funderar allvarligt på att göra detta. Måste också kolla om de bara är rosa!
Dags att skylta hos mig strax!
Tack för länken!

Susjos sa...

Jäklar, det är ju söndag och skyltar borde det ju varit på bloggen...men men det kommer väl fler söndagar!

Olga T sa...

http://www.xn--ahlgrensldbilar-plb.se/
Har "kontrollgooglat" ;) Finns bara i rosa! Då slapp jag köpa 20 påsar!

Carita Liljendahl sa...

Den där lådbilen kunde man ha mycket kul med :-)
Men godiset skulle jag få skänka bort. Gillar inte alls bilgodiset :-)

Ditte sa...

Skyltsöndagar är bra! Då får man tänka till lite extra och slå upp.. Evolution diesel är delvis gjord av tallolja, restprodukt, så att de fossila koldioxidutsläppen minskar. Men jag har ju bara cykel, så jag kör nog vidare. Men en rosa lådbil tycker jag verka vaar ett bra miljval. FRågan är om småbilstillverkningen hos Ahlgrens också är det.
Vad gäller rasriksken hos Cliff Barnes kan den ju vara överhängande.
Tack för ett gott skratt!
Och för fina skyltar...

Anita-Malta sa...

Det gäller att tänka när man tankar ;-)

Måste medge att entrén till toaletten hos Cliff Barnes ser liite spartansk ut och skylten är väl intagen för förvaring. Hmm..

Oavsett om du gillar Ahlgrens bilar eller ej tycker jag faktiskt att du ska slå till. Lådbilen är ju hur läcker som helst ;-)

Anders W sa...

Tre bra spaningar. Nästa steg kanske blir en lådbil med elmotor? Och slippa dieseln. Snörasrisken har nog töat bort nu. Våren är HÄR!

Geddfish ♥ sa...

Snörasbilden! Hur cool som helst!

Husbilen-Ellen sa...

Fyndiga skyltar! Kreativa är man vad gäller namn för diesel, men går det köra på? Elisabeth

Krönikören sa...

Skyltsöndag? Utan att veta om det råkade jag ha ett skyltinlägg senast, får jag åka snålskjuts med det? ;)

Haha! Hål i taket eller? ;)

Olga T sa...

Skyltat och klart!

Mias Mix sa...

Jag som både gillar rosa och Ahlgrens lakritsbilar jag kanske skulle köpa 20 påsar :)
Och kanske skulle jag börja hänga på skyltsöndag...

KajsaLisa sa...

Reklammakarna hittar på, men den första bilen var ju miljövänlig, dessutom billig :)

Marina sa...

En rosa lådbil måste vara vad alla önskar sig!!

Rantamor sa...

Jag tycker att den där lådbilen skulle passa på ditt jobb om inte den där hunden ni har hinner med att förmedla alla böcker och material mellan er.
Godiset kan du ju spara till påsk när påskkäringarna kommer.

Tjingelingen från Rantamor.

cat sa...

Nej du jag fattar inte heller vad skylt nr 2 egentligen handlar om. Vad har evolution med diesel att göra?!
Skylt nr 3 är ju också helt ofattbar i just den kontexten, men rätt kul i alla fall :-)

Ama de casa sa...

sv: Jag tycker mer att tågstationen vid Lyons flygplats påminner om dom spaceade byggnaderna i Valencia, än om operahuset i Sidney :-)

FREEDOMtravel sa...

SV: Jag har haft PS förut för längesen och vet att det är ett fantastiskt program, men just nu känns det inte riktigt som att problemet ligger där? Problemet ligger snarare i Wordpress-temat på min blogg, dvs om jag lägger in bilder som är större än vad som finns plats så ser man bara en bit av bilden... Jag vet inte hur jag lägger in en bild så att den först syns i litet format, men som sedan blir större när man klickar på den...

Microsoft Office är rätt ok när man bara gör små redigeringar tycker jag. Man kan ändra storlek, beskära, mörka ner/ljusa upp, öka kontrast, öka/minska mättnad, ta bort röda ögon m.m.

Klimakteriehäxan sa...

När jag nu efter jättelångt uppehåll högtidlighåller skyltsöndagen hamnade jag också nära bilar ... men den rosa vill väl varenda unge ha? och 20 påsar äter man väl snabbt upp? :-D