torsdag 26 januari 2012

Torsdagstema: ”I like ”

1. I like min favo författare som gillar betong i alla dess former. Boken som just handlar om det materialet och som jag har formgett väger 1,7 kg. Den kommer ut i mitten på mars. 472 sidor med 594 bilder – betongporr som han själv säger;-)

2. I like kollegan Helena som gick till frissan idag för att färga håret – "så grått som möjligt". Hon orkar inte hålla efter med olika färger. Hon vill vara naturell – som jag;-) Smart tjej!

3. I like min chef som idag flög till Madrid för vidare resa till Valls nära Tarragona, Spanien och "La Calçotada" – Katalaniens största salladslöksfestival på söndag. Chefen har fått klara instruktioner av vad han ska ha med sig hem. Jag kommer inte att gilla om han kommer tillbaka tomhänt.

4. I like IT-bästisen Radde som installerade nya Acrobat X Pro på min dator. Han känner ju väl till mina begränsningar och utrustade programmet med en "Mirakel plug-in". Denna plug-in ser till att man av misstag kan trycka på en valfri knapp/tangent någonstans. Man behöver absolut inte komma ihåg vad man gjorde. Huvudsaken är att en dittills väldigt komplicerad operation ”bokmärkning” av totalt nästan 2 000 sidor fungerade med ”Ctrl – b” därefter. Gillar sådana Mirakel plug-ins:-)

Bilderna jag lägger upp gillar jag skarpt även om de inte har ett dugg med inlägget att göra: En korkskruv från Bosch som tar hand om korkar och skruvar - dock inte samtidigt. Två bilder till från Formex mässan med dödskallar i glas. Nå't till dig kanske Freja förutsatt att du gillar levande ljus. Tillverkare: Kosta Boda Orrefors.

Fler bidrag till "I like" hittar ni här.

19 kommentarer:

Jess sa...

Vinkorkar? Smart!

Olga T sa...

Vad har du nu hittat på för konstigt tänkte jag när jag såg första bilden. Fick läsa ända till sista stycket innan jag fick förklaringen. Korkskruv? Är det till vinflaskor?? Behöver man sådana doningar då?
Behöver nog lite utförligare beskrivning jag.
Radde verkar oumbärlig!
Och till sist: Det är säkert en koltrast du sett! Sveriges nationalfågel. Du lär dej :)

Freja sa...

Me like to! Älskar skallarna. Vi har aldrig levande ljus här hema, med tre katter blir brandrisken alldeles för stor, men de är snygga även utan ljus. Och den stora blingade skallen var helt fantastiskt! Tack för länken!

Monica sa...

Här var det mycket like, jag likar ljusstakarna bäst så härliga;-))
Ja ibland kommer dom ut tidigt och kan man sedan göra en till två är det inte så illa;-)

Anitas Blogg - Malta sa...

Det var många I Like i texten. Tur att du förklarade bilderna för jag fick inte ihop det riktigt ;-) Är lite tveksam till om jag gillar dödskallarna men levande ljus. Ja tack !

4U2 sa...

Ha,ha hade jag inte läst hela din text hade jag trott att FK på ngt konstigt vis sugit till sig det lilla vett jag har kvar efter deras behandling! Just detta att bilder och texter och stämde liksom :) ;)

4U2 sa...

Förresten, min rubrik " I like 25", den enda rubriken i det inlägget, beror på att det är den 25:e enligt temat. Eller har jag missat något? :)

Malla sa...

det var mig en rejäl korkskruv!

LissenTo sa...

I like Radde som fixar mirakel plugin, inte för att jag fattar riktigt.

Chefen som köper godsaker efter instruktion, bra chef.

I like Beate som läser mina ord och säger snällheter :-)

Men döskallarna, nix........

Rantamor sa...

Men du menar du att du har en borrmaskin för att öppna vinkorkar..
för du går väl inte med den på vinlådan väl ????
Döskallar som ljuslyktor skulle säkert sonhustrun gilla...
inte jag...

Ha en trevlig fredag som stundar...

Bildgatan sa...

Gud, vad du lurade mig. Satt och läste om och om igen för att förstå kombinationen av texten och bilderna. =)

Korkskruven från Bosch var häftig, men inte behöver du en sådan, lådvin har väl ingen kork? =)

Även om de var snygga så skulle jag inte vilja ha de där ljushållarna med dödsskallar - nej tack.

Salladslöksfestival? En hel festival för salladslök - ja nu kan jag snart inte bli förvånad över någonting. Men blir nyfiken över vad du beställ och det får vi förhoppningsvis se här snart.

Betongporren låter spännande.

Jag färgar ju håret men har försökt att färga tillbaka det till mig själv - riktigt mörkt, men det brukar inte hålla länge till det kommer någon röd nyans dit igen.

Sov gott.

Kicki sa...

Nu ska jag vara med i torsdagstemat också...men så kom jag på att det var fredag!
Jag ville få ihop dina texter med bilderna men insåg (ganska) snabbt att så var det icke!
Min frisör tyckte nog att jag skulle vara naturlig sist, när jag hade bokat slingor, men såg ingen större skillnad när jag gick därifrån! Ska klaga nästa gång! Ha en mysig fredag! Kram

cat sa...

Vad härligt med så mycket att gilla :)
Då jag föredrar öl framför vin, så skulle den vinöppnaren vara överflödig i mitt hem.

Anonym sa...

Jag tycker själv på nåt märkligt vis att jag ser yngre ut med håret grått än färgat. Riktigt nöjd med silvret.

Ama de casa sa...

Dom röda skallarna var allra finast :-)

(Känns ju som det skulle ha varit smidigare att åka via Barcelona till Tarragona? Det finns jättemånga fina campingar där, så säg åt bossen att ta med tältet ;-) )

cat sa...

Tänkte väl att du skulle instämma i kritiken och även skriva på mot det dumma lagförslaget :)

LAVALI - Om sånt du bara måste veta sa...

sv: tack så mycket, kul du gillar mina bilder :)

vart har du hittat den stora döskallen?

------------

..::Fotobloggen utan dieter och gym::..

Anonym sa...

*HOST-HOST*
En annan ligger ju (för första gång) liiiiite före, för jag har just en sådan lykta sedan ca 4 år, så...
Sug på den du, hehe!

Hörni sa...

De där döskallarna skulle vara perfekta för Mudottern och hennes sambo! Jättefina är de. :)