lördag 28 januari 2012

Shannara's SaturdayMix: "Vintersverige"

Klockan är nästan tolv, natten till söndag alltså. Men Shannara hann med mixen ändå - trots jobb och sex sjuka ungar. Vilken tjej!!! Nej, jag tänker då inte svika denna Superwoman, hoppas ni andra som läser inlägget tycker som jag.
Vintersverige är temat och bilden visar ett fotavtryck, mitt närmare bestämt. Fotot togs i fredags på väg till jobbet och visar att mina Icebugs har ett stadigt grepp i 10 mm snö;-)

Fler bidrag till temat hittar ni här.

13 kommentarer:

Jane sa...

De verkar gripa tag ordentligt, dina Icebugs :) Jag har tagit av mina broddar nu när det inte längre är isgata här utanför ... det är så jobbigt att gå med dem i affären och i trapphuset... det låter som om man har steppskorna på :)

Ama de casa sa...

Hoppade du på ett ben? Imponerande... ;-)

Tur du står stadigt på backen :-D

Monica sa...

Bra försäkring mot brutna lårben dessa icebugs;-)))

Marit Johansson sa...

Såna skulle jag behöva.
Har du glömt att lägga upp en länk hit till inlägget? Jag ser dig inte hos Shanara..

Ama de casa sa...

sv: Det är faktist 7 citroner på trädet. Skörden blev 11 denna gång - nytt rekord :-)

Mudotter sa...

Vilken snygg blogg du har. Gillar bilden i headern. Har du gjort den?

SV: Jag gillar rosa men nej, inte här. Tack så mycket!

Anonym sa...

Prima pjuck. Inte så bra på allt för mycket nysnö dock. På blankis är de oslagbara.

Jess sa...

Ni har ju i alla fall lite snö, vi har bara frost...
hälsar en som gärna vill ha lite lagom med snö!

KulTur i Natur - Tony sa...

Det är knappt så man, utan att rodna, kan kalla det vinter :-)

Bildgatan sa...

Det är skillnad på vintersverige och vintersverige.

Det här temat skulle jag kunna med lätthet lägga upp hur många bilder som helst efter förra helgens biltur och korta sightseeing. Kanske att jag borde ... trots att det är söndag nu, men jag läste hos Shannara igår att hon hade sex sjuka barn och då tänkte jag det blir inget idag ... men tydligen så har hon superkrafter den kvinnan.

Kanske, kanske ...

Malla sa...

Det var inponerade av henne att fixa trots en massa sjuka barn!

Susanne sa...

Ska nog oxå införskaffa Icebugs, så slipper man slira runt på det hala.

Hörni sa...

Åh, de verkar bra de där icebugs! :)