tisdag 17 januari 2012

Tisdagstema: ”Smärta”

Personen bakom Tisdagstemat har plågats av huvudvärk i två dygn och då är det logiskt att dagens tema heter just ”Smärta”. Hoppas du blir av med huvudvärken snart och att du ler när du läser det här inlägget Krya på dig!

Boris
När jag läste om temat tänkte jag omedelbart på Boris. Ni ser honom på bilden ovan. Boris är makens psykolog kan man säga då han har spindelfobi – maken alltså. Boris låg underst i ett kuvert som innehöll älgskitar som jag hade beställt. Avsändare: tantmarit. Nu vet jag inte vilken reaktion tantmarit hade förväntat sig, men jag tvivlar på att hon hade tänkt sig att spindeln skulle döpas av maken, läggas väl synligt upp på köksbordet och användas som bot mot spindelfobin. Hade Boris varit ”äkta vara” kan jag dock tänka mig att han hade kunnat orsaka mycket smärta och då hade det liksom inte spelat någon större roll om maken har spindelskräck… och pillren nedan hade inte kunnat lindra smärtan heller;-)
Fler bidrag till ”Smärta” hittar ni här.

18 kommentarer:

anne sa...

Makens spindelexponering är ju litet som (hette det?) hypersensibilering som man (åtminstone förr) försökte komma tillrätta med allergier med.

Pillrena såg ut som larver. :)

Rantamor sa...

Jasså du är gift med spindelmannen ???
Inte kan du väl bota honom med några piller inte...
eller älgskitar ????
Jassså (med tre s) det är smärta på tisdagstemat...
borde fotat min rygg kanske...
när jag ligger med spikmattan hahaha...
näe jag har ingen vidare inspiration ikväll...


Tjingelingen.

4U2 sa...

Starkt av din man att behålla den falska spindel iaf!
Tänk, nu fick jag sådan önskan att se Rantamor på spikmattan ... :)

Hörni sa...

Väldigt bra gjort av maken din! Inte många med spindelfobi skulle våga det. :)

Malla sa...

Pillren ser goda ut, fast jag antar att man varken ska tugga eller suga på dom ;)

Ang hur man ser statistik och sökord så finns det en massa olika statistikmätare man kan använda. Det enklaste är väl att kolla först på bloggers egna, men jag tycker inte man får så mkt info från den så jag har statcounter och google analytics också :)
Du får gärna säga till om du vill ha hjälp så kan jag maila mer utförlig info!
Kram på dig

SigridfraEnget sa...

Hehe. Gillar skarpt!

Olga T sa...

Möjligen har jag just nu kreativ - som du skrev i - mina egna inlägg. Men här saknar jag nog förstånd. Vadå älgskitar, beställda hos tantmarit...är det pillren där som är älgskitar?
Varför skickar hon med en spindel?
Hoppas att maken blir botad av sin nya psykolog i alla fall och att det inte gör ngt att jag inte förstår. :)
God kväll!

Anonym sa...

Våra män har mer än en likhet. Mannen här är ganska fjaskig när det kommer till spindlar.

Anonym sa...

*FNISS*
Jag HOPPADES ju på att någon skulle undra vad som låg i påsen, rota omkring lite och ut skulle spindeln "skutta" och skrämmas liiiiiite...
Jag hade ju inte kunnat drömma om att den skulle göra SÅ stor nytta, höhö.
Jag förstår maken, jag hatar krypen och tvingade mig därför till att ha några liggandes framme vid Halloween, och när de skulle "plockas undan" för den här gången så ville en av dem ABSOLUT ut och resa!
Så det fick han, naturligtvis!
För övrigt kan jag avslöja att han gick under namnet Oskar, och att det var viktigt att det stavades med k och INTE c...
PS: hälsa maken och säg förlåt om han nu har kommit att hata mig, typ...

Susanne sa...

Kanonbra bilder till utmaningen Smärta

cat sa...

Boris är nästan lite söt faktiskt. Det ska jag döpa den lilla spindeln på jobbet till om han någonsin dyker upp igen.

Kicki sa...

Vi har liknande spindlar, äkta och oäkta, som dyker upp lite varstans lite då och då! Jag är glad att ingen här har spindelskräck!

Sister Moonshine sa...

Vackra guldkapslar har du fotat, men den åttabenta uslingen gillar jag lika lite som din man. Huvva!

Ama de casa sa...

Du har en riktig tuffing till make alltså. Ja, som vågar titta på en plastspindel... Haha!
;-)

Monica sa...

Min förkärlek för spindlar kan nog jämföras med din för hundar;-)
Dock var väl denna stilla och ganska harmlös.
Tack för tumhållningen den verkar ha funkat;-))))

4U2 sa...

Ett PS: vi betalade för speciell placering men det blev pannkaka av allting! Rätt sur just för att jag visste att resan var mycket påfrestande och därför ordnat allt ... trodde vi. Nåja, nu är det passé men ack så arg jag var! Hoppas få pengar tillbaks för det vi betalade för men inte fick. Usch ja.

saija sa...

Ohh fy tusan! Hatar spindlar jag med!

Pumita sa...

Att äta skalbaggar mot spindelfobi, hjälper det verkligen?! ;)