måndag 16 januari 2012

Måndagsblandning

Award
Först vill jag tacka Elisabeth med bloggen Dettan för denna award. Det är otroligt roligt att få en utmärkelse, då den är ett bevis på att mina inlägg är uppskattade och får er att le. Jag lämnar awarden vidare till er alla – gamla som nya läsare och tackar för att ni kikar in här, många av er dagligen. Ta den gärna och ge beröm till någon blogg som ni gillar.

Silhuett
Måndagstema vill se silhuetter idag. Bilden ovan visar silhuetten av en kran som står permanent parkerad utanför Matteuskyrkan på Dalagatan, Vasastan Stockholm. Bilden är nytagen och klockan var runt åtta på morgonen.

Icebugs
Till sist vill jag presentera mina nya bästisar för er. De mår vara kryp (bug = kryp), som jag i vanliga fall blir hysterisk av. Men dessa bugs ser till att brytbara delar på min kropp, exempelvis ben, armar och handleder inte hamnar i gipsfodral under vintern. Som ni ser finns små nyanser av limegrönt med på kängorna. Med andra ord går dom väl ihop med min Icewatch ;-)
Kan också berätta att de funkar utmärkt på nästan alla inomhusgolv – ICA i Täby centrum undantaget där jag hamnade i spagat (överdrift) vid apelsinerna ikväll. Ska kräva nytt golv där;-) Använder man dom inomhus kan jag garantera att ni hörs innan ni syns. Ljudet kan jämföras med när man krasar en kackerlacka – till exempel. Bugs som bugs liksom;-)
Fler silhuetter hittar ni här.

20 kommentarer:

Jess sa...

Jag gillar din siluettbild! Men jag brukar ju gilla din bilder så varför frångå sina principer liksom? ;)
Tycker det är bra att du använder skydd så att du är rädd om dig själv! Men ta det lugnt i affären! :)

Rantamor sa...

Här har du en till med dessa "bugs" på fötterna...
kan hålla med om att man hörs på ica-golvet...
hjälper inte att smyga...
men på isgator går jag fram som en traktor...
japp...
heja bugsen...

Tjingelingen.

Jane sa...

Ha ha ha, kan se mig dig i spagat bollande med apelsinerna ;)
Mina grannar fick väl spunk på mig i morse ... jag har broddar på skorna som man måste spänna fast (som en gummisnoddsaktig sak) och när man äntligen fått på dem på skorna då låter man dem sitta där! Jo, anledningen till att de nog blev sura var att jag totalt 8 gånger sprang upp och ned (det hördes)i trappan för att hämta låsspray, varmt vatten, elddon osv ... kl 7.10. Får väl lapp i brevlådan snart ;)

Anonym sa...

Flott kran bilde :) Har hørt om slike sko ja, hørt de er bra å ha.

Elin sa...

Majestetisk bilde! Så flott at noe sånt kan bli så vakkert.

Susanne sa...

Hihihi, ser "spliten" i bilder. Tur att det gick bra. Bilden över Dalagatan är fantastisk.
Sv: Tackar och grattis till Awarden.

Anitas Blogg - Malta sa...

Fin siluettbild på kranen i gryninen och grattis till awarden !! Gillar dina Icebugs. Skönt att känna sig stadig på foten :-) Läckra dessutom och så kul att få lite extra uppmärksamhet när man glider fram inomhus ;-)

Olga T sa...

Förundrades över färgerna i ljusen på din kranbild. grönt och blått och gult och rött och så den sköna himlen upptill det! Läcker gryningsbild. Snygga skor, men det låter ju farligt om man går ner i spagat på ICA...!

Selma sa...

Icebugs is the shit

4U2 sa...

En verkligen vacker bild, den översta! Och skorna, sådana önskar jag mig genast! Var finns de? (bara man inte halkar inomhus där det är sådant glansigt golv!) :)
Grattis till din utmärkelse, du förtjänar den!

Pialotta sa...

Gillar verkligen din siluettbild.. och dina nya skor.. de ser riktigt sköna ut :)

Anonym sa...

En annan kör ju med broddar sedan flera år, riktigt SNYGGA som är smidiga att ta av och på och som inte kan ramla av måste jag dessutom tillägga!
Jag menar, vad skulle jag ta mig till om jag bröt något? Det vore ju en katastrof! Så jag lever lyckligt med mina kära broddar "halva året", ingen snack om den saken...

Malla sa...

såna skor skulle jag behöva!

cat sa...

Wow säger jag om bilden på kranen! Urläckert foto.
"Iskrypen" ser ut som en bra grej. Vet i tusan om de skulle få plats på mina sulor dock.

Ama de casa sa...

Grattis till Awarden!

Gillar kransilhuetten :-)

Praktiskt med såna skor, fast inte inomhus, då... ;-)

Monica sa...

GRATTIS
Gillar kransiluetten skarpt;-)

LissenTo sa...

Vilka bra skor och just att man kan ha dom inomhus också utan det låter för mycket.

Vad konstigt att lyftkranen är permanent, varför?

Skorna hade jag på utställning i dec, i kommunhuset. Almenackan

Erik Semlan sa...

Det var en snygg kransiluett du visar upp. Läcker himmel. :-)
Grattis till din award.
Usch ja, nu är det halt! Dina skor ser ut att hjälpa mot halkan. :-)
Snygg skalbaggesiluett.

Bildgatan sa...

Snygg silhuett. Visst är det kul att få uppskattning mellan varven, de behöver vi alla.

Gillar din kranbild och kom faktiskt på att jag ska fota en annan kran på en annan plats, så det när jag var på mitt andra jobb i förra veckan och fick se vilken utsikt jag har av kranen. =)

Lämnade alldeles nyss Stockholm för vidare färd mot Linköping.

Ha det bra - inte förrän idag fick jag iväg brevet till dig med alla nyord.

Hörni sa...

Grattis till awarden, du om någon är värd den! :)

Jättefin siluettbild! :)

Och skorna är också snygga, och framförallt praktiska. Skulle jag också behöva, är livrädd att halka hela tiden.