torsdag 21 mars 2024

Tråktorsdag




Innocent (oskyldig)
I min senaste Skyltsöndag berättade jag om den sanslösa prishöjningen för Brämhults juicer, att jag köpte en flaska Innocent istället och att jag skulle skriva en recension. Innocent-juicen var alltså 15 kronor billigare än konkurrenten. Ingredienserna bestod av rabarber, äpplen och päron. Juicens färg är oskyldigt rosa, vilket är olyckligt, då jag inte gillar färgen;-) 

Utvärdering
Smak: mycket oskyldigt. Juicen smakar inte av någon av ingredienserna.
Konsistens: vattnig.
Fruktkött: nej.

Positivt: vridkorken är hur lätt som helst att öppna. Brämhults korkar kräver våld och måste vara ett helvete att öppna för en reumatiker. Innocents flaska och etiketter är roligare och modernare än Brämhults, men de är ju inte dom jag dricker;-)

Brämhults billigare
Innocents flaska innehåller 900 ml juice, Brämhults flaska 850 ml. Brämhults olika juicer är så ”tjocka” och innehåller så mycket fruktkött att jag spär ut dom med vatten. Annars blir dom för starka för min smak. Skulle jag göra samma sak med Innocent kan jag lika gärna välja vatten. Så, Innocent må vara 15 kronor billigare i inköp, men inte i förbrukning. Jag kryper till korset och kommer fortsättningsvis återgå till Brämhults, då den de facto alltså är ”billigare” än konkurrenten – och godare/mycket mera smakrik. 

Recensioner
Har alltid tyckt att recensioner är tråkiga, väldigt tråkiga till och med. Ja, ni ser ju själva;-)

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.

11 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Nja, jag håller inte helt med dig om tråkigheten i din recension. Tycker att den är uppfriskande uppriktig. Sånt gillar jag . Juicen verkar förstås vara oskyldig i smaken, men den där korköppningsberättelsen var ju allt annat än tråkig😂

Guldkryckan sa...

Man vill ju att det ska smaka lite också, själv har jag ett taskigt smaksinne av medicinska skäl, därav vikten av att det faktiskt smakar ordentligt.
Tackar för recension.

Ha nu en fin kväll Bp. 🙏✌️

LillaSyster sa...

Froosh smothie kanske är något för dig som ändå ska späda ut det. Har bara druckit någon enstaka för länge sedan, den är tjock i konsistensen, men smakrik.
Ha en bra kväll! Kram

nalta norrland sa...

Nu för tiden börjar de flesta flaskor/många förpackningar vara svåröppnade för mina händer. Tyvärr. Tråkigt.

Hannas krypin sa...

Nej, jag tycker inte att din recension är tråkig. Förstår att det för dig blir billigare att späda ut Brämhults. Det har jag inte tänkt på att man kan göra.

femfemman sa...

Bra recension! Inser att Brämhult är litevutöver det mesta andra.

Susjos sa...

Anade att Innocent skulle vara blaskigare, den ser i alla fall blaskigare ut!
Aha, du kan späda Brämhults..såklart återgår du till den, då den ju är godare också.
Varje morgon så pressar jag en färsk apelsin till min frukost, inte speciellt billigt det heller!
Ha det gott!
Kram från en till som har en tråktorsdag!

KajsaLisa sa...

Det låter gott i alla fall. Jag har druckit något liknande men tror det var Brämhult.
Tack för länken.

Hanneles bokparadis sa...

dricker mest kranvatten 🙂

christian sa...

Coola bilder......håller helt med om din recension vad gäller Innocents flaska, både trevligt utseende å lätthanterlig flaska...vad gäller smaken kan jag inte uttala mig, måste jag nog köpa Brämhults igen för det var länge sen vi hade den....Innocent brukar jag dock också spä ut.
Tack för en proffsig recension!

Anni sa...

Utan fruktkött blir det så klart vattnigt! Smart att späda ut Brämhults själv, hade det gjorts i fabriken hade det inte fått kallas juice. Det är ju gott med fruktkött!