söndag 17 mars 2024

Skyltsöndag #462

Innan jag visar er min skyltmix vill jag bara be om ursäkt för att jag läste ”Apparat” istället för ”Automat” i går i Åkes”Hoppa på tåget”, vilket Åsa i Åsele var först med att påpeka. Då jag inte orkade göra ett nytt inlägg ändrade jag ”bara” lite i texten, men det blev såklart inte helt hundra. Åt andra sidan är min inställning till automater ungefär densamma som mot apparater;-) Frans är förresten inte automatväxlad;-)

Advance – love it! En orange AUDI TTS COUPE Q årsmodell 2008. En sådan bil blir aldrig omodern.

Roligt med ett litet annorlunda DNA:-)

Brämhults har varit min givna morgonjuice i decennier. Den har alltid kostat mellan 30 och 35  kronor/flaskan. Nu är priset hela 52 kronor, och jag gissar att ingredienserna till min nuvarande favo importeras från Asien med båt som inte kan/vill använda Suez-kanalen längre på grund av läget i Mellanöstern.

ICA är inte dumt. Långt därifrån. Utrymmet för Brämhults har både förminskats och försämrats. Innocent har tagit över. Köpte faktiskt en flaska i fredags, dock inte den ni ser på bilden. Ni vet vad jag tycker om morötter, eller hur;-) Recension kommer;-)

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

15 kommentarer:

femfemman sa...

Nu är jag ju inte alls med i tåg-klubben, men jag tyckte att det kändes friskt med en annorlunda tolkning. En automatisk är en apparat, ju!
DNA... ja, det skulle vara kul att se den egna spiralen.
Köper sällan juice..men skulle jag göra, så skulle jag gärna välja Brämhults. Fast kanske inte till vilket pris som helst. God kväll!

Guldkryckan sa...

52 spänn verkar ju lite mycket, vilken höjning alltså.
Nyheten där verkar ju spännande, har provat morotsjuice nån gång av annat märke, det funkade för mig.

Men nu får du ha en fin kväll Bp. 🙏

Ditte sa...

Bilen är ursnygg och vare sig modell eller färg kan gå ur tiden. Och reg. skylten gillas också.
Ja, detta DNA ser piggt ut. Skulle gärna förr ha testat denna.Men nu är det nog inte tillrådligt. Skulle nog behöva stege för att komma både på och av. Ja, annat var det förr.
Juice köper jag sällan så har ingen koll på priserna. Men har då och då köpt Brämhults, som du visar, men att betala över 50 kr gör jag helst inte.
Och som vanligt är det snyggt skyltat.

byblixtra sa...

Cool bil med cool skylt. :-)
DNA-skylten var kul.
Köper sällan juice men visst har jag köpt någon Brämhults. Ska kolla om det är samma priser här.

nalta norrland sa...

Snygg bil 🤩 DNA-skylt var bra 😅
Jag hoppas Du inte tog illa upp när jag skrev automat inte apparat.
Det var inte elakt menat, jag blev bara förvånad.
Juice dricker jag aldrig. Oavsett sort,

Hannas krypin sa...

Oj, tur att min last inte är Brämhults, ser tusenlapparna fladdra iväg. Innocent har jag inte testat, inte morotsdryck heller. Jag gillar morötter så gillar säkert drycken med.

Äventyret framtiden sa...

Ljuvlig färg på bilen..
DNA-skylten är kul, riktigt kul.
Sen är jag som vanligt kärringen mot strömmen. Jag tycker inte att juicen är dyr, den är ju inte gjord från koncentrat utan mera äkta vara. Jag skulle prioritera bort någonting annat och köpa juicen..

Susjos sa...

Jösses så priset har gått upp på Brämhults!
Just ja, nu minns jag att du inte gillar morötter, det gjorde ju inte Ama heller ?
Ska bli spännande att höra vad du tyckte om Innocent-juicen. Jag som gillar morötter har dock väldigt svårt för just morots-juice, det dricker jag inte.
Snyggt skyltat, och vilken härlig färg på bilen!
Ha en fin kväll!
Kram

Åke sa...

Igen: Du har beskrivit en automatisk apparat helt klart OK :) Jag fick en sådan där uppkopplat på mig för lite över 3 veckor sedan... och jag sitter ju fortfarande här och skriver ;) Brämhultsjuicen har du tipsat mig om förut ja... Audin bortser jag ifrån har åker vi BMW på denna gård (facits bil) hon sa bara: En likadan fast nyare och vilken bestämmer i ett hem? DNA var ju hur kul som helst :) Vi sköter om oss :)

KajsaLisa sa...

Nej den blir aldrig omodern, bar dyrae att reparera när den blir utsliten. Men jag gillar färgen och skylten.
DNA kanske en ny form av stöldmärkning.
Nu blev jag sugen på den gröna, men vilket högt pris.
Länkar upp dig nu.

Klimakteriehäxan sa...

Om juice: jag tycker all juice har gått upp rejält i pris.
Om morötter: Jag gillar morötter, men inte morotsjuice. Samma sak med tomater: älskar tomater men avskyr tomatjuice ...

Robert W sa...

Jag har aldrig varit med på "skyltsöndag" förut, men idag ramlade jag på en "skylt" som jag bara var tvungen att få visa upp.
https://skrivrobert.blogspot.com/2024/03/skyltsondag.html

Paula sa...

Hej! Jag hade nog ryggat tillbaka på grund av priset på den juicen, men, det är väl en prioriteringsfråga. Jag kan gott förstå att du fortsätter med en vana som du gillar och som kanske också håller dig frisk och kry? Själv dricker jag gärna öl, en starköl på puben är ännu dyrare och inte alls lika nyttig!
Gillar både färgen och reg.-skylten på bilen! Audi var min tredje makes favoritbilmärke, har nog inte suttit i en sedan han försvann ur mitt liv...

christian sa...

Mer orangea bilar, det är alldeles för lite färg på gatorna/vägarna!
DNA är ju också en kombination å ha :)
Det är mycket som blivit svindyrt, man får verkligen se upp å sålla å kanske byta märke. Själv hittade jag Granini morotsdryck på Ö&B för 10:-, det kan man kalla ett kap!

Ha en fin vecka!

Anki sa...

Verkligen en häftig bil!
Brämhults juice är visserligen god, men inte såå god att jag skulle betala så mycket!