torsdag 28 mars 2024

Tråktorsdag

Egentligen var den här Skärtorsdagen inte speciellt tråkig, men jag lyckades ändå med några dagsfärska bilder till temat. Hann med ett besök hos frissan Leo också, en titt-in hos Akademibokhandeln och en snabbvisit på Apotek Hjärtat samt hos den lokala ICA. Letade förtvivlat efter några påskkärringar (barn), men där gick jag bet;-) Så här kommer mina tråkiga bilder. Enjoy!

Hos Apotek Hjärtat hittade jag det här. Ja, om man tycker att det är roligt med två nallar påklistrade på naglarna så är det ju fritt fram. Men självaste naglarna är ju så himla tråkiga. Eller är det bara jag som är tråkig? Naglarna och nallarna satt på en kvinna i 40-årsåldern.

Hittade ju inga levande påskkärringar, så de här två hos den lokala ICA får duga. De är absolut tråkiga och de kostade 99 kronor (nedsatt pris). Självklart köpte jag dom inte. Nöjde mig med att få till arrangerade bilder;-)

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.

15 kommentarer:

LillaSyster sa...

Det där är inte naglar utan klor......jag begriper inte hur man kan göra något med händer som ser ut så...
.. inget som tilltalar mig alls.
Så de kvalar absolut in under tråkigt. Ha en bra kväll! Glad Påsk på dig! Kram

Äventyret framtiden sa...

Både naglarna och påskhäxorna passar bra den här tråktorsdagen, även i mitt tycke. Tänk, nu är vi till och med överens för en gångs skull du och jag BP! 😄
Ha det fint och jag stannar hemma precis som du gör. Inget Blåkulla här inte.

Ditte sa...

Du är ju för rolig! Pust, dessa naglar. Tur att smaken är olika- Absolut inget för mig. Passar in på det tråkiga.
Och visst är påskkärringarna på ICA trista. Så trista att det nästan blir ett leende hos mig.
Men vädret var ju tämligen "piggt". Visst?

Anki sa...

Verkligen inte några naglar att bli glad av ... och inte påskkärringarna heller!
I morgon långfredag ... då SKA man väl ha tråkigt?
Glad Påsk!

femfemman sa...

Fruktansvärt fula naglar. Ännu värre med den extra utsmyckningen.
Kanske är det så att påskkärringarna kommerpå lördag i stället. God kväll

Paula sa...

Stackars barfota påskkäring med sopkvasten uppkörd i näsborren, hihi
Naglar är inte min grej, förstår mig inte på att det vuxit upp en hel industri som håller på med lösnaglar! Kan det bero på att jag är nagelbitare? Men jag har ju aldrig önskat mig långa läckra naglar som hindrar mig från allt hushållsarbete, som jag ju älskar (not) Men mina flickor använder lösnaglar och pyntar dem också med diverse prydnader. Men de är betydligt snyggare än nallarna på bild. Ha en fin påskhelg, här spöregnar det ikväll och det känns underbart, nu försvinner snön i ett nafs

Stefan sa...

Ovanliga naglar. Nu ska jag inte lägga mig i, men det måste vara jobbigt att pryda dem på det viset?

Påskkärringarna på ICA är underbara.

christian sa...

Undrar vad de andra kunderna tänkte när du höll på att arrangera foton... ;) :)....sen undrar jag också hur du lyckades fota en kvinnas naglar?!?

Nåväl, ha en skön å rofylld påskhelg!

Hanneles bokparadis sa...

de naglar skulle inte funka i trädgårdsarbete

Karins ordöverflöd sa...

Kan undra vad den 40-åriga nagelägaren jobbar med?

Hannas krypin sa...

Tycker också att naglarna är tråkiga. Om man ska göra sina naglar kan man ju göra något mer "piffigt".

nalta norrland sa...

Med min nagelfobi ska jag inte ens yttra mig 🤪
Påskkärring fanns det fler av förr i tiden 😜

Susjos sa...

De naglarna funkar inte på förlossningen heller! Ser mer ut som klor ja!
Påskkärringen ser lite kul ut, men Samuel hade blivit rädd för henne, inte minst för hennes stora näsa! Han var väldigt fundersam över vår påskkärring som hänger i hallen, men hon ser lite snällare ut än den du fotade ;-D

KajsaLisa sa...

Tycker påskkärringen var riktigt cool klart prisvärt påskpynt.Nallarna däremot var inte riktigt min grej. Jag fick inte ut min Tråktorsdag förrän idag, varför skrev jag om i inlägget.
Tack för länken.

Carita Liljendahl sa...

Tråkigt var det ju rentav inte - nej.
Men jag skulle tycka nallarna var i vägen - och tunga?
Färgen kunde också har varit gladare.