torsdag 7 mars 2024

Tråktorsdag

Frukost på balkongen:-)
Boken är bra, men jag gillar inte typsnittet av bokens titel. Teckensnittet påminner om 1930-talet.


Även om jag anstränger mig, så kan jag inte sträcka mig till att det var en tråkig torsdag. Det går liksom inte när jag hade premiär för

1. balkonghäng i 27 grader och t-shirt idag,
2. plockade fram första boken för i år (plöjde lätt igenom 160 sidor av totalt 406),
3. drack min sena frukost ute (se rubrikbild) och
4. åt även lunchen på balkongen.

Självklart är det fritt fram för er att tycka att jag lever ett tråkigt liv, men det håller jag inte med om;-) 

Innergården
Så här års ser innergården väldigt, väldigt tråkig ut. Det gör den verkligen. Men med tanke på hur den såg ut för bara några veckor sedan så föredrar jag gråbruna gräsmattor, kala träd och tråkiga tårtbitar före snö och is.

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.

15 kommentarer:

Stare Ström sa...

Tack för din kommentar! Blir kanske fler inlägg nu när det våras!
Innergården hos dig ser inte alltför rolig ut! Men snart får ni också lite färgexplosion!

Ditte sa...

Nej, svårt att hitta något trist med denna vackra dag. Absolut! Och du bjuder på fina och glada bilder.
Tack för boktips. Håller på med "Kallmyren" av Liza Marklund men kan inte påstå att jag gillade den-
Ett tråkigt liv? Icke- Vi tycker ju alla olika och att göra de en gillar kan ju aldrig bli tråkigt-
Ja, innergården hos dig är ganska trist. Hos oss har grönskan kommit betydligt längre och knopparna på magnolian tar sig dag för dag.
Men även er gård tar sig- Absolut.

LillaSyster sa...

Tycker inte att du lever ett tråkigt liv=) Viktigast är ju att du trivs med livet.
Låter underbart med 27gr och att kunna sitta i bara T-shirt. Drack också kaffe ute idag på verandan, men med jacka uppdragen till hakan, vinden var ju iskall. I morse var det svartis på vägen, -5gr och dimma. Det var som att köra i mjölk de första 1,5 milen sedan lättade det lite. Träden var helt vita av frosten, så ut som en sagoskog.
Fler solskensdagar vill vi ha nu så att de kan plantera något fint i tårtbitarna. Ha en bra kväll!

Susjos sa...

Låter som en ljuvlig dag! Jag hade gärna gjort dej sällskap på balkongen! Ingen tråktorsdag där inte!

Hälsningar från en just hemkommen skidåkare som gör sig redo för mellohelg!
Kram!

Anni sa...

Vilken härligt solig och fin tråktorsdag det var idag :-) Fler sådana, tack!
Förstår att du hade det toppenskönt på balkongen.

Klimakteriehäxan sa...

Oj hade du så varmt på balkongen - det var inte dåligt! Jag satt inte där alls, hade ärende på stan. Men solen sken där också.

nalta norrland sa...

Huruvida Du har ett tråkigt liv eller inte är inte min sak att bedöma.
Härligt med sol och blå himmel, balkonghäng och bokläsning är inte fy skam.

Hannas krypin sa...

Så härligt att kunna sitta ute på balkongen. Förstår att du njöt. Håller med om att typsnittet var lite gammaldags på boken. Inte så lockade faktiskt tycker jag. Tycker inte att ditt liv verkar tråkigt. Hittar ju alltid en massa att berätta om i dina inlägg.

Mias Mix sa...

Exakt min första tanke, frukost ute på balkongen kan du inte tycka är tråkigt. Och inte jag heller :) Det har varit helt underbart idag! Det ser vackrare ut med snö än med det gråtrista, men nu vill jag också ha vår och då får man stå ut med det lite gråtrista ett tag. Flera vårblommor blommar nu, det är härligt!

femfemman sa...

En sorglig torsdag... då vårt land blev ett natoland.

KajsaLisa sa...

Man kanske bör koppla av från tråkiga Torsdagar ibland. Herregud 27 grader. Sen som du säger, det ser tråkigare ut med snö ovanpå.

KulTur i Natur sa...

Låter som en finfin torsdag. Jag satt också på balkongen en kort stund.

Hanneles bokparadis sa...

altanfikat också i dag, vad betyder dimdans...?

christian sa...

Hahahah....du ser hellre ner på en grå trist gård än på en vacker snörik vinterskrud..... :)
Helt otroligt att du har så varmt på balkongen redan, det är dig väl unt!

Carita Liljendahl sa...

Balkonghäng! Kan bara drömma om det här. Minus en grad just nu och minus tio om nätterna. Solen når min balkong med en strimma kring 17-18-tiden. Men det går ju åt rätt håll :)