lördag 23 december 2023

Näst sista bokmärkeslördag




Idag är det näst sista gången jag lägger upp ett bokmärke regelbundet. På lördagar alltså. Det roliga är att Karin hade mejlat mig ytterligare tre bokmärken för några veckor sedan, men bilderna var tyvärr lågupplösta och hade blivit väldigt suddiga. Men tusen tack ändå Karin:-) 

Improvisation
Så då fick jag ju en chans att ”improvisera” och det är jag till synes rätt så bra på;-) I somras hade jag köpt en riktigt ball knallorange blus från Twist & Tango här. Och företagets snygga etikett får duga som fejkbokmärke idag.
 

Liverpool
Sedan mejlade bästisen Yvonne två bilder till mig som föreställde granen som familjen klädd igår. Och då hennes son och jag har Liverpool som vårt favvolag i Premier League i England, så fick märket hänga i granen som ”julkula”. Samtidigt får ”kulan” vara ett alternativt bokmärke hos mig också. Snacka om multifunktionell – eller hur var det nu då ”You’ll never walk alone.

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Om ni har tur visar även Hannele, Gerd och Åsa bokmärken.

11 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Riktigt trevliga bokmärken, jag har även nästa lördag 🙂

Guldkryckan sa...

Riktigt fint bokmärke igen, toppen.
Liverpool är ju även mitt favoritlag, tradition efter morfar, en fin tradition tycker jag.

Ha det nu bäst BP och ha en fin julafton även om du inte firar, lite gott på tallriken och i glaset är fullt godkänt ju.


Guldkryckan sa...

Glömde ju....PS då...man fick inte använda mer grejer än vad man hade i form av papper och Mars mellows..hur det nu stavas. ;)
Glasyr hade man också tillgång till.

Ha det bäst nu återigen och god jul.

Gunnel sa...

När jag såh tec´xten på bokmärket visste jag faktiskt med en gång att det tillhörde Liverpool. Imponerande , eller hur. Min väninna är ett stort Liverpoolfan. Ha en trevlig Lillejulafton.

Äventyret framtiden sa...

Fina bokmärken i granen! Jag använde nog fel program gissar jag...nå, shit happens.
Ha en fin kväll, ja, natt blir det säkert redan i Sverige nu.

Ditte sa...

Lite vemodigt med att detta är näst sista bokmärket. Men det mesta har ju ett slut. Ett fint bokmärke och med en text som gäller i många avseenden. Inte enbart när det kommer till fotboll. Bra att placera bokmärken i granen. Minns att vi hade det när jag var liten. Alltså länge sen.

Skickar extra tankar denna kväll till dig.
En sen kväll på balkongen med en mojito och tänker inte alls på någon hemresa i morgon. Men den kommer. Planet går klockan 15 så en lugn förmiddag.
Ha de!!!


Susjos sa...

Vilket fint bokmärke där i granen, det ser verkligen ut som en kula, och budskapet där på Liverpools märke- måste se länken sen. Jag är riktigt stolt över att jag faktiskt varit i Liverpool!
God Jul lite i förskott!
Kram

Susjos sa...

Nu ser jag att klockan är över tolv, så God Jul var verkligen inte i förskott! ;-D

Anki sa...

Hm ... måste se om jag kan hitta ett bokmärke med Arsenal ... att ge till Charlie såklart :)
Idag är det julafton så jag önskar dig (igen) GOD JUL!

Barwitzki sa...

Bokmärken, jippi... underbart. Jag gillar.
God jul till dig och dina.
En kram kommer till dig från Viola

Carita Liljendahl sa...

Mycket läcker julprydnad, den där för Liverpool <3 !