tisdag 12 december 2023

Tisdagsnöjen

Tidig julafton:-)

Med tanke på att jag är kass på att ta bilder i mörker var den här nästan godkänd;-)


Där ser man! ”You can’t win them all.” Åsa undrade igår varför jag “lägger ut andras bilder I min blogg”. Visserligen är nittio procent av alla bilder jag lägger upp mina egna, men när jag får en somrig bild med vajande palmer och swimmingpool från en bloggkompis, då lägger jag självklart upp den på bloggen. Jag delar så gärna med mig av lite sol, värme, c- och d-vitamin till er, och är väldigt tacksam om någon tänker på mig/er i vintermörkret. 

Dagsfärska bilder från mitt närområde
Nu har det varit grått, mörkt, blåsigt och halkigt hela dagen idag också. Precis som alla dagar de senaste tre veckorna. Minst. Dagsfärska bilder från min innergård som Åsa efterlyser visar just nu precis ingenting, förutom snöhögar då. Inget boulegäng, inga förskolebarn, inga människor som triggar mina mammarazzi-gener. Ingenting. Så sådana bilder skulle ni nog tröttna på lika fort som jag.
 

Brev #1
Idag damp det ned både det ena och det andra på hallgolvet. Det vita paketet som jag inte får ”förstöra förrän på julafton”, vet jag inte vem det är som har skickat till mig. Ska öppna det ”enligt instruktioner” på julafton. Men tusen tack redan nu:-)

Brev #2
Brev #2 var från Åke och det öppnade jag. Så fina kylskåpsmagneter med hans favvo hockeylag Timrås logotyp. Nu är jag nästan konverterad – har ju tre hockeylag som jag håller på - Timrå, Leksand och Modo. Nu väger det helt klart över till Timrås fördel:-) Även ett fint klister-/bokmärke till parasportföreningen HIF 1969 Kämparna fanns med. Trisslotten som pris i en gissningstävling ska jag skrapa på julafton. Det står ju faktiskt ”God Jul” på lotten;-) Tusen tack Åke!
 

Fika
Grannen och jag fikade idag på stamstället Startboxen. Tror ni att jag fotade? Nej, det glömde jag;-)

11 kommentarer:

LillaSyster sa...

Viktigast var ju att ni inte glömde att fika =)
Fina brev du fått! Ha en bra kväll.

Gunnel sa...

Jag blev lite förvånad över din ena bild. Har du börjat följa HIF:s (Helsingborgs idrottsförening) bravader tänkte jag, men jag tänkte fel.

nalta norrland sa...

Om Du glömmer att fota när Du är ute på dejt med grannen så tycker jag Du ska skämmas lite 😜
Där hade Du ju chansen till flera olika bilder… med människor och skyltfönster ☺️
Tack för länken ❣️
Men jag vidhåller min mening att Du kan lägga ut dagsfärska bilder från Täby 👍
🤗

Alla mina bilder innehåller vinter, snö och kyla 😜

femfemman sa...

Kul med brev. spännande med julaftonsöppning. Och... man behöver inte fota överallt. Har inte fotat alls idag... TROTS attd et var barnbarnstisdag. Eller nu ljuger jag... jag fotade när bilen blev tvättat i en biltvätt!

Äventyret framtiden sa...

Bloggen är ju ens egen och då gör man förstås hur man vill. Jag lånar också foton ibland...men roligt är det också när bloggvänner har sina bestämda åsikter. Inget fel i det.
Kul att du också vann en trisslott via Åkes frågesport. Jag gjorde det också men i och med att jag bor där jag bor så fick Åke sända den till min dotter i Lidingö. Tack för miljonerna skrev hon, haha..hon fick en liten vinst och två extralotter. Spännande. Åke är en hedersprick.

Ditte sa...

Gillade verkligen din bild där du fick till ljuset så fint. Men visst är det trevligt att glädjas åt sol och värme med palmer och hav. Det ena utesluter i mitt tycke aldrig det andra.
Kul med lite saker som damp ner i brevlådan. Klart att dessa piggade upp.
Ja, nu blir det knepigt med val av hockeylag . Förstår att Timrå har en extra plats. Lycka till med Trisslotten.
Och en fika med grannen tycker jag låter jättetrevligt-
Många tankar.

Susjos sa...

Det är ju skönt att bloggen är ens egen som Karin skriver, och man får göra som man vill ;-)
Tycker din kvällsbild med alla ljus är tjusig!
Vilken härlig post du har fått, så fint av Åke! Å spännand emed det andra paketet!
Jag hejar ju på Leksand, nu måste jag ju få tag på något från Leksands hockeylag och skicka dig, Timrå får ju inte ta över ;-)
Kram!

Anki sa...

Din bild får verkligen med beröm godkänt! snyggt!
Kul brev du fått!

Annika sa...

Jag lånar bilder jag med ibland. Men är noga med att skriva källan då.
Men visst lånar jag, och det tycker jag är helt och hållet OK.
Gör vad du vill, det är din egen blogg. Jag vet att du gör det också och det är bra :-)

Gillar kvällsbilden!
Den är talande och ännu mkt vintrig. Det syns inte att det är töväder. Men känns såklart när du är ute och går, inte kul. Avskyr halka,

Ha en fortsatt bra luciadag, BP!

Hannas krypin sa...

Klart man kan låna bilder ibland. Det gör jag också. Trevligt med fika och julklapp.

Carita Liljendahl sa...

Det blev ju en jättefin vinterkvällsbild! Tummen upp!