lördag 9 december 2023

Bokmärke med bonusbild


Bokmärke
Efter några kommentarer jag fick till förra veckans bokmärkeslördag vill jag bara säga att det inte är jag som håller i temat. Har visserligen med stor glädje hoppat på utmaningen (för ett antal år sedan), men då vi är bara 2-4 deltagare kvar så har jag bestämt mig för att hoppa av  vid årsskiftet.

Tusen tack
Vill passa på att tacka er så jättemycket för alla donationer jag fick under dessa år. Ni är underbara:-) Utan era bidrag hade jag nog slängt in handduken betydligt tidigare. Och det är klart - kommer jag "snubbla över" bokmärken framöver så lägger jag självklart upp dom då och då. Okej!? 

Juliga bokmärken
Äntligen kommer också Karins donerade juliga bokmärken till användning. För nästan ett år sedan mejlade Karin flera bomärken med julmotiv. Jag tyckte det var en bra idé att spara dom och lägga upp märkena kring jul, typ nu;-) Tusen tack Karin:-)

Bonusbild
Katten på bonusbilden fick mig att skratta högt. På väg till återvinningen och med soppåsarna i båda händerna såg jag denna välnärda katt som satt på entrébänken i grannhuset. Långsamt och metodiskt la jag ned soppåsarna på marken utanför entrédörren, plockade fram mobilen och brände av några foton. Den "åsynen" speglas helt klart i kattens ögon. Man kan liksom se kattens missnöje med rynkor i pannan, och om blickar kunde döda, så hade likstelheten inträtt vid det här laget;-)

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Om ni har tur visar även Hannele, Gerd och Åsa bokmärken. 


15 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Han undrade nog bad detta handlade om lilla katten. ;)
Trodde faktiskt det var du som startat det där med bokmärkena, man lär sig något varje dag.

Men nu får du ha en fin kväll Bp.

Geddfish ♥ sa...

Då det är Boklystens tema, så har jag redan gått ur Bokmärkeslördagen eftersom jag har slut på mina bokmärken och det känns inte kul med dessa fejkade.

Det som du fick av Karin var supersött.

LillaSyster sa...

Vilken fin katt! Men att bli fotografera är inte alltid kattens önskan, jag vet.
Helt rätt att lägga upp bokmärken när du springer på dem framöver.
Ha nu en fin kväll! Kram

Gunnel sa...

Haha! Förstår att du kände dig uttittad. Ha en trevlig kväll.

Susjos sa...

Så fint bokmärke du fått av Karin! Nog är det juligt allt!
Snyggt fotad katt, så fint att den satt kvar och lät sig fotograferas i alla fall, anar att du var långsam i dina rörelser, och se vilken bra bild du fick!
Ha en fin kväll!
Kram

Hanneles bokparadis sa...

har nya bokmärken…. men lyfter årets Nobelpristagare just nu

Ditte sa...

Jag kan förstå dig! Ett tema som hänt i länge. Fint med Karins juliga bokmärke.
Och kattbilden är så läcker. Så bra fångad. Och vilken min katten har.Katten äger inte bara bänken utan även omgivningen. Blicken! Ja, den är dräpande.
Tur att den inte hoppade på dig.

Äventyret framtiden sa...

Katter är obetalbara. Man blir ordentligt synad/röntgad av deras blickar...fin bild hur som helst..
Undra på att jag tyckte att jag kände igen bokmärket, haha..du har ju fått det av mig. Ja, jisses ja. sån är jag.

Anki sa...

Verkligen ett fint bokmärke från Karin.
Jag har ett par bokmärken, men lägger dem i skrivbordslådan så länge ...
Katten ser inte direkt road ut ... men en bra bild blev det.
Ha en bra söndag!

anna-lena,larsson@edu.tranemo.org sa...

En katt med attityd! Gillas! Trevligt att katter kan få vara utomhus, även i storstan.

christian sa...

Mycket vackert bokmärke, lite gammeldags.....
Ja se katter, det äro säregna!

Carita Liljendahl sa...

Det här med bokmärken är kanske lite svårt, som utmaning.
Men det har varit härligt att se alla bilder - så jag tackar alla som varit med!
Jättefin är också den här med det gammaldags motivet.

Musikanta sa...

Jag använder aldrig bokmärken eftersom jag numera alltid läser böcker på Storytel. När jag läste fysiska (?) böcker fanns det alltid något vykort till hands.
Önskar dig en skön kommande vecka
Ingrid

nalta norrland sa...

Tack och hej 👋 jag har hoppat av bokmärkesdag då det inte känns kul med diverse fejkbokmärken.
Fint bokmärke Du fått av Karin 🤩
🤗

Klimakteriehäxan sa...

Förstår att du lägger ner bokmärkesserien nu, det har blivit många!!!
Fin katt - Undrar om den läst boken den ser ut att vakta?