söndag 3 december 2023

Skyltsöndag #447

Önskar er alla en fortsatt fin första advent!

Är riktigt nöjd med min skyltskörd den här veckan. Hoppas ni också är det. Enjoy!

Visst är han ”go” denna söta pepparkaksgubbe hos min lokala ICA. Honom vill jag krama:-)

Dirty Coco kommer bli det senaste tillskottet i Täby Centrums restaurangutbud. Stället öppnar någon gång i december. Menyn hittar ni här. Matsedeln är helt i min smak, men miljön är alldeles för rosa och kitschig för min smak. Och namnet vill jag inte ens prata om;-)

Så jag skrattade när jag såg den här skylten. Fantiserade om badrockar som hade cementerats in i väggen där handdukar finns – hahaha:-)

Veckans höjdare: Läste lite snabbt och trodde först att jag tittade på ”Barnmenyn”, men det var visst tilltugg för vuxna som slår sig ner i baren. Ytterliga nåt som är ”dirty”. Smutsiga pommes frites för 65 kronor. Undrar vad rena pommes kostar? Eller det vill jag kanske inte veta;-)

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

16 kommentarer:

nalta norrland sa...

Du får gå dit och provsmaka Dig genom menyn ☺️
Aldrig hört talas om smutsiga strips 😅
Vi har nyss ätit - var frusen och hungrig ned begynnande huvudvärk så det kändes som en bra grej att fixa middagen när vi kom hem, potatismos (hemgjord så klart) och kött, nötrulle stekt i skivor.
Ingen bild… tycker det är svårt att få till bra matbilder.
Bra skyltat ❣️
🤗

Susjos sa...

Det var en kramgo pepparkaksgubbe!
Ja, det var ett lustigt namn på den nya restaurangen.
Läste också "barnmeny" först!
Spännande med Dirty fries...nu blir man ju nyfiken!
Tack för att du håller i "skyltsöndag", vi är många som gillar denna dag!
Ha en fin fortsättning på 1:a advent!
Kram

Äventyret framtiden sa...

Ska vi dela på charkbrickan du och jag BP? Fast det kunde vara gott med löjromschips också...
Bra skyltat men lite coco-namn 😉
Dirty, ja, varför? Nallen är fin, surdegsbröd...japp, pepparkakor får vara i fred för min del.
Ha en god fortsättning på första Advent!

Äventyret framtiden sa...

Jag igen, ser att det var godis o inte pepparkakor. Nå, nog kan jag ta en burk godis...också.

Ditte sa...

Verkligen snyggt skyltat!
Vad gäller "Dirty Coco" så har jag varit ett par gånger på deras restaurang på Drottninggatan. Och menyn gillade jag. Även maten var bra och servicen likaså. Men alldeles för "rosa". Pust!
Pepparkaksgubben var jättegullig och passade fint här-
Och nog fick jag mig också ett gott skratt vad gäller badrockarna. UNdrar hur de fick in dessa i väggen.
Vad gäller menyn så har jag sett detta med "dirty fries" och även testat. Fires, ofta av sötpotatis och töäckta med bacon, ostsås, jalapenos och lök. Säkert finns variationer. Hade gärna delat charkbrickan och även beställt gratinerade ostron. Och västerbotttenkroketter med löjrom verkar också gott.
Tack för smakproven.
Nu blev jag hungrig.

LillaSyster sa...

Du får be att få den färgsprakande maten upplagd på en lila tallrik=) "Bowlsen" liknar de som min ICA-handlare gör och säljer som lunchlådor.
Mysig pepparkaksgubbe.
Ha en bra söndagskväll! Kram

Åke sa...

Viken inbjudande kramgopepparkaksgubbe du hittat :) Handuksväggen lät ju lockande... bara man hittar den. Dirty Fries måste ju vara någon konstig språköversättning kanske... vem vill ha dem smutsiga?

byblixtra sa...

Ja, det var en fin pepparkaksgubbe.
Nog var det färgglatt och kitschigt på Dirty Coco men huvudsaken är ju att de har god och bra mat.
Visst börja man undra om badrockarna i handduksväggen. :-)
Snygg bild på barmenyn.

Hanneles bokparadis sa...

Önskar detsamma!

Angelgirl - Åsa Danielsson sa...

Vilken härlig pepparkaksgubbe, en sådan vill man bara kramas med.. Är nog en o annan som försöker med?

Men lite udda och knasigt namn på ett matställe - kan jag tycka.. Får hoppas de ändå får kunder med det namnet? Men det viktiga är väl att maten är bra och smakar gott!

Badrockar i en handduksvägg? Låter väldigt annorlunda, eller kanske jag som är annorlunda tänkande? Baddockar hänger man väl upp? (fundersam)

Barskylten (eller liknande) har jag sett på fler bord.. Mycket bra skyltat för övrigt! :)

Önskar dig en fortsatt härlig 1a advent!
kram 🌹

KajsaLisa sa...

Det var ju en pepparkaksnalle. Dirty Coco ser ut att innehålla en massa socker, mumsigt. Handukarna: Skyltskrivaren hade otur när hen tänkte.
Maten har gått upp i pris för 65 :- får man tvätta dom själv :)
Länkar upp nu.

Klimakteriehäxan sa...

Det serveras "skrynklig potatis" på Kanarieöarna (papas arrugadas) - kanske de lortiga pommes-bitarna är av samma art? I så fall vågar du smaka! Men du har ju hittat "dirty coco" också - är det trots allt dags att larma hälsovårdsnämnden?

Gunnel sa...

Pepparkaksgubben ser riktigt kramgo ut. Haha1 Det var en lite udda beskrivning var man kunde hitta badrockarna. Dirty fries? Har hälsovårdsnämnden sett den menyn?

Paula sa...

Men din fresterska där! Klockan är tolv och det börjar kurra i magen så smått, och det är på tok för lång väg till Täby! Chockrosa, jag kan tycka om färgen i små mängder, men skulle inte fixa att t.ex jobba i den färgmiljön...eller...man vänjer sig säkert. Vi var på fik igår med tjejerna, en surbrödsmacka, varm, kostade där 89,- jämför med briemackan i Täby o konstaterar att vi kanske har aningen lägre priser.Dirty fries fattar jag inte överhuvudtaget, ska nog ta o googla. Löjromschipsen skulle lätt slinka ner om någon bjöd mig, haha. Hur många krogar har ni där i centrum nu? Cirka?
Tack för att du gjorde mig sugen, dags snart att ta fram nassetassarna jag handlade och smakade på igår...

christian sa...

Pepparkaksgubben skulle jag vilja ha här hemma det var en höjdare! Tänk vad barnen blir glada när de får se den, synd bara att den är onåbar för dem :(
Uselt namn på en restaurang det håller jag med om o att ha badrockar "i" väggen låter spännande, då får man väl spränga sig in!
Tänk att du hittade en "dirty" maträtt också, nästan en röd tråd där.....
...du kan väl fråga nästa gång vad de tar för "clean fries"!

Det var en rolig blandning du bjöd på, ha nu en bra vecka!

Anki sa...

Verkligen en kramgo pepparkaksgubbe!
Prima skyltning, men vem äter dirty fries?