torsdag 21 december 2023

Tråktorsdag




Det är bara att titta på bilderna ovan, så behöver jag troligen inte ens påpeka att det är torsdag idag, tråktorsdag alltså. Vet inte vem som uppfunnit Icebugs, men jag skickar både en och två tacksamhetstankar till personen. Dessa dubbade skor är min livförsäkring. 

Täby Centrums P-garage
Kan lugnt säga att Täby Centrums P-garage vid klockan 14:30 idag hade kunnat vara en boxningsring om inte den korta killen med asiatiskt utseende insett att han inte skulle ha en chans mot den kraftiga svenska byggnadsarbetaren som var ungefär 1,95 lång. Medan de två ”försökte göra upp”, knep jag en ledig p-plats precis bredvid platsen killarna bråkade om.
 

Willy:s, ICA och Systembolaget
Willy:s hade endast två kassor öppet och köerna var såklart låååååånga. Nu köpte jag inget och gick bara förbi (men ett triumferande leende) på läpparna. ICA hade som vanligt bemanning på åtta kassor och två självscanningskassor. Föredömligt! Systembolaget var folktomt när jag var där, men grannen berättade att han hade vänt på klacken tidigare, när han såg köerna. Varje år samma sak. Affärerna borde väl lära sig någon gång kan jag tycka.
 Dessutom sammanföll ju julinköpen med pensionärsrabatten idag också.

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.

12 kommentarer:

LillaSyster sa...

Det är hysteriskt i butikerna nu, jag handlade i måndags och det var ganska mycket folk redan då. Gillar inte att trängas och jag kommer inte att besöka någon mer affär denna veckan. Imorgon ska jag till frissan och jag är tacksam att det är gångavstånd för fy så vägarna ser ut. Mängder med olyckor nu i eftermiddag pga snön. Tung blötsnö.....hur tråkigt som helst. Ha en bra kväll!

Susjos sa...

Är tacksam för att vi åkte till ICA Maxi i Solna/Sundbyberg igår, det var ganska trångt i parkeringshuset, men vi fick plats. I butiken var det helt okey, första gången jag är i den butiken, den ligger ju närmare än Häggvik, så borde börja åka dit istället!

Får man pensionärsrabatt på Systembolaget också, hihi!
Galet av Willys att bara ha 2 kassor öppna!
Ja, icebugs är väl ett måste nu! Tur att jag kan ha bilen till jobbet i natt, det blir inte så många steg ute!
Ha en fin kväll!
Kram

femfemman sa...

Ska föreslå att vårt Systembolag införvpensionörsrabatt också. 😊😊😊Det är vi gamlingar värda.
I natt vänder det! Vi går mot ljusare tider. Icebugs... japp... de är bra !

Ditte sa...

Har ju sluppit butikerna i år. Så även förra året. Men kan tycka att dels butikerna kan ha bättre framförhållning med fler kassor och mer personal. Men också att folk jan handla tidigare. Alla vet ju att julafton inträffar den 24 december.
Vad gäller ice bugs så är de en räddare i nöden. Absolut.
Ler när jag ser dig framför mig knipa p-platsen framför de som bråkar. Pust.

Marita sa...

Asså vi hade kunnat sprungit på varandra. Gick förbi den där skylten ungefär samma tid som dig. Det var närmast till Clas Olsson då jag hade ärende dit. I vanliga fall parkerar jag i den södra garaget :-)

Äventyret framtiden sa...

Även här är folk som galna, springer av och an och ser helt hålögda ut...Julfriden stundar, haha..
Tråkigt ser vädret ut hos er. Hoppas fredagen, idag blir annorlunda och grann.

byblixtra sa...

Hehe...bra av dig att knipa parkeringsplatsen.
Fin skylt som varnar för halka.
Det är helt galet just nu i centrum med alla som ska handla och det går knappt att hitta en ledig parkering!!! Utan man får snurra runt några kvarter och kanske lyckas få en parkering när någon lämnar en plats.:-)

Anki sa...

Förutom vädret så var det en allt annat än tråkig torsdag :) Jag var klar med allt som behövde handlas redan förra helgen ... utom Systemet. Får se om jag går dit idag, men ingen katastrof om jag inte gör det heller 🙂

christian sa...

En synnerligen tråkig bild den första, foto nr 2 räddas av den roliga skylten.
2 kassor öppna...då har man inte mycket koll!
Slagsmål om en p-plats.....där hade du tur, hade det varit en man skulle de andra 2 kombattanterna troligtvis gått lös på denne....

Gunnel sa...

Jag har handlat i god tid så jag har sluppit den värsta ruschen. Inte mycket blir så värst mycket billigare närmare jul och det mesta går att frysa in. Lite konstigt att ha så lite kassor öppna. Det påminner om Lidl här.

Angelgirl - Åsa Danielsson sa...

När jag ser att det är halt och isigt ute är jag så glad att istället för dessa väldigt dyra Icebugs som jag avstår att köpa - Då det finns billigare alternativ som detta: www.skodubb.se

Dessa kan man använda på vilka skor som hellst, de man trivs att gå med, sedan är det bara att skruva ur dubben om man ändå vill använda dem när det inte finns is och halka. :D Älskar dessa dubbar. För egen del använder jag skruvdragaren när jag skruvar in dem och samma då det skall ut.. Nu funderar ni om det inte blir hål i sulan? Faktiskt inte, för gummit i sulan stängs igen när man tar bort dubben eftersom det är gängat.. så nej man blir inte blöt om fötterna man kan gå i vatten med sulan utan att riskera något.

Testa får ni se, jag har använt dessa i 3 års tid utan problem! :)

God jul! :)

Carita Liljendahl sa...

Ja-a, hur klarade man sig nånsin utan Icebugs? Säger jag som nu går min andra vinter med dem.
Samma som vi nån gång frågat, hur klarade vi oss utan mobiltelefoner.