måndag 4 december 2023

Glad måndag





Ja, det kan man ju diskutera. Vad sägs om 10(!!!) minusgrader!? Cirka en timmes sol på det och man kanske kan säga att det var en glad måndag. Själv är jag inte så säker på det. Njuter istället av 22 varma grader i lägenheten. 

Svårt val
Så det var aningen svårt att hitta några glada bilder till temat. Väljer att visa er julgranständningen som skedde igår. Som jag skrev förut så är granen den gran(n)aste vi någonsin haft på innergården. Personligen tyckte jag bättre om den utan julgransbelysning. HSB hade nog inte räknat med granens storlek/tjocklek och ”återanvände” den gamla ljusslingan. Och den räckte bara till halva granen. Skrattade gott när jag såg resultatet:-) 

Bonusbild
I gårdagens Skyltsöndag visade jag er Dirty Coco från utsidan. Stället har inte öppnat än, men en liten sneak peek av interiören gör säkert många glad som gillar rött, rosa och/eller en kombination av dessa färger. Så omtänksamt av mig eller hur;-)

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

15 kommentarer:

Hannele sa...

Ungefär samma temperatur i Göteborg, klart att granen ska lysa!

Gunnel sa...

Det verkar var gott om blommor eller vad det är på det där nya stället.

LillaSyster sa...

Du är väl alltid omtänksam =)
-12 när jag gick iväg i morse till jobbet och det var -10 nu när jag gick hem kan säga att det bet bra i kinderna hade lite motvind på hemvägen... då är 6km enkel väg långt att gå. Nu är det gjort och jag är lika rosig om kinderna som tapeterna på -coco=)
Glad måndag på dig!
Ps det var inga julköttbullar hos mig utan ett vanligt köttbullerace jag gjorde då det var bra pris på färs i affären.

femfemman sa...

Kul med belysningen. Och visst... snö, grått och en massa minusgrader, det är inget att glädja sig åt. Förhoppningsvis kan man glädja sig åt något annat...

nalta norrland sa...

En julgran ska ha belysning så är det bara.
Vädret är helt okey jag har haft en bra måndag.
Är lite trött och har huvudvärk men jag tänker inte klaga, hittills har december varit en bra månad.
🤗

Ditte sa...

Oj! Ja, kallt var det men jag var en tur till Kungsängen och frissan. (Samma frissa som Susjos har) och möttes där klocjan 12.30 av strålande sol och en klarblå himmel. Och fram till 14.30 var solen på plats och det var verkligen vackert.
Att klippningen sen blev bra gjorde dagen än bättre.
Tycker nog att granen kunde fått extra belysning, annars kunde de ju skippat belysningen helt. Ser onekligen lite torftigt ut.
Och vad gäller "Coco" kan en köpa med sig mat hem. Riktigt gott och då slipper en ju det rosa. Har faktiskt gjort det men även ätit på plats. Och det fungerade även fast jag är snudd på allergisk mot så mycket rosa. Men säkert glädjer stället många. Inte minst det ätbara.

KajsaLisa sa...

Graninvigning, ja det är väl dags nu igen. Bilden snett uppifrån var rolig, ser ut som ett modellbygge.

Klimakteriehäxan sa...

Har sett en del fina granar ute, på gator och torg. Granarna vi brukar "få" på vår gård är oftast rätt sorgliga skepnader ,.. och väldigt mycket mindre än den ni har.

Susjos sa...

Oops, det måste köpas mer ljus till granen ja, hihi!
Rosa och rött...dregel dregel säger jag, hihi! Tänker ju på Melodifestivalen direkt! Fattas bara lite glitter och paljetter bara!

Idag tänkte jag på dej igen när jag svängde av vid Lahäll och med hjälp av google-maps hamnade rätt på småvägarna i Enebyberg till kvällens andra fest, när jag körde hem var det -13 grader ute...brrrr, lite "varmare är det nu mitt i natten i Solna..."bara" -11 grader!

KRAM

Anki sa...

-14 här igår på morgonen ... idag bara -6 just nu mitt på dagen. Klokt av dig att stanna inne i din varma lägenhet!
Jag är ju inte någon "rosa" person, men smaken är ju som bekant delad, så säkert är det många som gillar det nya stället.

Annika sa...

LIIIITE fler ljuspunkter hade de väl kunnat ha i den granen.
Det snyggaste pyntet på er gårdsgran är snön! Hyfsat bortskämd är jag ju over here med alla maffgranar på allmänna platser. Men ändå, ge gårdsgranen lite kärlek. För granen i sig är ju fin!

christian sa...

Man får hoppas att grannarna på bilden var glada, men ljus på endast en sida lär bli orättvist....alla vill väl se.... :)
Jag cyklade till jobbet i 15 grader minus i morse, bara så du vet ... ;) :)

Carita Liljendahl sa...

Fint med gran på gården! Hade som julklappsutdelning där?
Tack för måndagsbidraget och länken - jag tycker det är veckoslut redan nu, då vi har ledig dag på grund av självständigheten i dag :-)

Stefan sa...

Det är härligt att se hur boende i området kan samlas kring något. Brukar kunna varaa bra uppslutning, fram tills att det vankas städdag. Vips, så är de borta...

Paula sa...

Vilket härligt mingelparty på gården!Om dirty coco har jag bara en sak att säga, too much! Färger och mängd passar exakt in på Wilma Murtos galaklänning på gårdagens bal, jisses hon såg ut som en bakelse hela hon.