lördag 16 december 2023

Bokmärke – två lördagar kvar



Nu är det bara två bokmärkeslördagar kvar för min del, och idag går jag ”all in” med julinspirerade bokmärken som jag har fått av Karin. Tusen tack! Visst kan ni tycka att bokmärket med skottkärran och tulpanerna inte är ett dugg juligt, men för mig är trädgårdstomtar och jul dito ungefär samma sak;-) Och den söta lilla "tomtenissan" har absolut en julklapp i axelremsväskan.

Kollade precis hur länge jag har hållit på med att lägga upp bokmärken. Mitt första märke la jag upp den 9 februari 2019, för nästan fem år sedan alltså. Och dagens bidrag är #247 (om jag har räknat rätt). Det är som sagt mycket tack vare er donatorer som jag kunnat hålla på så pass länge. Här hittar ni mitt första (egna) bokmärke.

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Om ni har tur visar även Hannele och Åsa bokmärken.

12 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Nostalgi, jag har också lite juligt bokmärke.

femfemman sa...

Fina gammaldags julkort. Nostalgi! God kväll!

nalta norrland sa...

Nix inget bokmärke hos mig då jag hoppade av för nån vecka sedan.
Blir en boklista i slutet av året…
Fina ju(v)liga bokmärken Du fått av Karin 🤩
Ha en fortsatt fin lördag 🤗

Guldkryckan sa...

Trädgårdstomtar hör ju julen till, absolut.
2 lördagar kvar är ju 2 lördagar, ser fram emot de bokmärkena.

Ha nu en underbar kväll Bp. :)

LillaSyster sa...

Fina märken. Jag tror att det är jultulpaner=) Du är fenomenal på att hålla teman vid liv länge.
Ha en bra kväll!

Klimakteriehäxan sa...

Fina bilder, lite gammeldags. Och visst har flickan en klapp i väskan, man ser tydligt att den är lackad!

Gunnel sa...

Bilden på tomtenissan finns hos mig med. Den är så juligt gullig. Ha en fin tredje advent.

Anki sa...

Underbara julbokmärken du fått från Karin!

Ditte sa...

Så fina bokmärken. Och visst passar det bra nu med jultema på bokmärkena. Minns dessa och har dem kvar i mina gömmor.
Önskar dig en fin helg.
Många tankar från Teneriffa.

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

Så fina och endast två kvar för detta året. Sen går vi mot rätt tid, vår och sommar. Jag försöker åtminstone tänka positivt.

Är med i Skyltsöndag idag ;) . I alla fall i liten del 😀. Om du vill titta.

christian sa...

Väldigt stämningsfulla å juliga bilder....man tackar!

Äventyret framtiden sa...

Ja, de känns igen bokmärkena! Så kul att de hinner vara med innan du lägger lapp på luckan och bokmärkesdagen.