söndag 24 december 2023

God Jul & Skyltsöndag #450


Önskar er alla i Blogglandia en riktigt God Jul. Hoppas ni får fira julen precis som ni vill! Nu råkar julafton sammanfalla med Skyltsöndag, men det är då ingen ursäkt för att inte skylta. Vi som vill och känner för det lägger alltså upp skyltar som vanligt:-) Utan att överdriva så har min skyltskörd helt klart inslag av jul;-) Enjoy!

Det behövs inte så mycket i den stora ostdisken hos min lokala ICA. Snyggt!

Riktigt läckra julpåsar. Jag borde ha köpt några "i förskott" till nästa jul;-)

Veckans höjdare: Älskar den skylten:-)

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

17 kommentarer:

Åkr sa...

God jul BP ��‍��

nalta norrland sa...

Tack för Din julhälsning ❣️Herre Gud är bra 😊
Här har vi varit ner till min mor med julklappar och fått julfika ☕️ 🍪
Sedan blev det Kalle Anka och hans vänner ☺️
Nu väntar kalkonmiddagen och julklappsöppning sedan skumtomtepannacotta.
Allt väl genomtänkt av Elin och utföres av mig och mina medhjälpare 😁 nej jag menar inte de fyrfota 😜
Ha en fin julafton och tack för att Du tänker på mig❣️
Kram åsa

Guldkryckan sa...

Ha en underbar fortsättning på denna Julafton Bp, här väntar vi på julklappsutdelningen nu, ska bli skönt att komma hem, jag är mätt. ,)

Ses i dagarna här. :)

Monica sa...

GOD JUL från oss :-)

Klimakteriehäxan sa...

Svampkassen är jättefin! Ja, den skulle du ha köpt!
Blev ingen skylt hos mig i dag, men jag har för avsikt att återkomma. Håll grytan kokande, även om du inte ska ha julgröt!

LillaSyster sa...

God Jul bästa BP så snyggt skyltat! Ha det bäst! Kram

Anita sa...

Önskar dig en riktigt God Jul, finaste Beate!!
Vet att du inte firar jul och det gör egentligen inte vi heller. Fast strax ska vi äta mat som är lite julig ;))

Ha det bäst!!! Kramar från Cyprus!

Carita Liljendahl sa...

Snygga julpåsar! Och som du säger - man borde köpa så att man har på lager för följande jul, åtminstone några :-)
Brieost, min favorit!
Och vad skulle en julhälsning/skyltning utan fotbollar vara hos BP?
God jul!

byblixtra sa...

Det var fina pumlor i form av fotbollar. Perfekt present till fotbollsintresserade. :-)
Fina julpåsar.
Gillar också varningsskylten. :-)
Det blev en sen Skyltsöndag för att jag hade missat att göra ett inlägg i förväg bland allt julstök.

Hanneles bokparadis sa...

en av mina favoritbrie

Angelgirl - Åsa Danielsson sa...

Härliga skyltat hos dig, Fotbollar misstänkte jag allt skulle komma denna skyltning. Dessa julpåsar håller jag med om att man borde samla på sig, men det är aldrig försent att börja nu, gillade den röda med varning för julstök pågår! Hade passat toppen att hänga på ytterdörren! :)

Önskar dig en God fortsättning på julen (även att du ej firar jul). Kram

Ditte sa...

Lite sent! Men tar mig an både Skyltsöndag och denna måndag. Verkligen en läcker skyltsöndag. Härliga bilder/skyltar.
Första bilden på Glad måndag är verkligen vacker. Så snyggt fångad. Jodå, även dina andra bilder är jättefina-
Läckra praliner! Vilket hantverk!
Vad gäller att slå in julklappar eller annat så faller det . Tyvärr. Men tanken är alltid god.
Innehållet i ditt paket är så fint och med olika innebörd. Går ju att tolka på olika sätt.
Får nog ta och titta på Åsa D:s jultävling. Gillar ju sådant.
Önskar dig god fortsättning.

Susjos sa...

Herrejösses! Missade helt att det var skyltsöndag på självaste julaftonen!
Tack för ett underbart fotbollsjulkort från dej!
Gillar skylten med varningen, haha!
Jag får fixa skyltar i efterskott!
Kram!

Anki sa...

Så fint julkort ... och åhh den där svampkassen ! Så himla fin!!
God fortsättning världens bästa BP!

christian sa...

Ja visst är det juligt det du bjuder på, äger också några fotbollskulor som kommer fram varje jul... ;)
Tänk vad ett rött litet snöre kan göra för en ost å påsarna var även de väldigt söta å juliga!
Gillar din höjdare, en sån skylt hade jag behövt här hemma vecjorna före jul!

God fortsättning!

Äventyret framtiden sa...

God Jul i efterhand till det här fina inlägget. Är lite senkommen...men bättre sent än aldrig som det heter.
Skönt är att julen är slut snart..tycker jag.

God fortsättning!

Paula sa...

Så nöjd och glad att julen är över, och julstöksskylten hade fått hamna i byrålådan hemma hos mig! Nu kör vi vidare med nya utmaningar, nya skyltar och flera blogginlägg, i glada vänners lag. Vilket roligt gäng vi är!