lördag 2 december 2023

Bokmärke



Nu har jag ju sagt och ”förvarnat” er att jag kommer lägga ner temat ”Bokmärke” vid årsskiftet. Och 2024 är ju inte långt borta om man säger så. Och just då dyker det upp ett otroligt läckert bokmärke i ett kuvert på hallgolvet. Så typiskt;-) 

En av tre trevliga tjejer
Ni som följer oss som lägger upp bokmärken minns kanske det här inlägget från förra lördagen. Det var Klimakteriehäxan som var i farten med både sax, snöre och att lägga det nyss skapade bokmärket på brevlådan. Och japp, bokmärket har landet hos mig:-) Och det är jag väldigt glad och tacksam för:-) 

Rätt färger
Observera förresten att den skuttande kvinnan är klädd i ”rätt” färger (limegrön blus, orange kjol) och att snöret också är orange:-) Tusen tack Klimakteriehäxan:-)

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Om ni har tur visar även Hannele, Gerd och Åsa bokmärken.

13 kommentarer:

Gunnel sa...

Ett bokmärke helt i min smak med rätt färger.

Hanneles bokparadis sa...

riktigt bra med orange också 🧡

LillaSyster sa...

Urläckert! Grattis till det fina bokmärket =)

Ditte sa...

Missade av någon anledning Klimakteriehäxans bokmärken förra veckan. Men skadan är reparerad och jag tittade in idag.
Jag stödjer också Mun och Fotmålare men har även missat dessa bilden som blev till bokmärken. Och himla roligt att du fick ett av de hon tillverkade. Passade dig perfekt.
Kan förstå att du "lägger" ner nu efter alla år. Ni är ju väldig få kvar. Och ett bokmärke kan du ju även presentera när som under veckan om andan faller på.
Ett tema är ju roligast om det är många som hänger på. Men som sagt bokmärkena kan ju ändå finnas kvar.

nalta norrland sa...

Mycket som förändras… bloggare som slutar blogga och att Hoppa på tåget 🚂 är inne på slutdestination och nu påtalar Du att det blir slut på bokmärkesdag 🛑
Jo yes just bokmärke är väl lite hipp som happ hos mig ☺️
Lördagens middag blev stekt lax med ägg och potatis.
Aningen kyligt när jag var ut med Teddy ungefär minus 19.
Men jag tar hellre kyla den här årstiden än plusgrader och regn.
🤗

Susjos sa...

Men så läckert! Det måste ju vara BP i egen hög person som svävar upp där i det blå med paraplyt! Så fint at få från Klimakteriehäxan!
Ha det fortsatt fint denna lördagskväll!
Kram

Guldkryckan sa...

Fint bokmärke verkligen, har precis laddat ner en ny bok i mobilen, men en och annan bok i pappersform har man ju, bra med bokmärken då.
Undrar om du klarar att lägga ner "Bokmärke-temat". ;)

Ha nu en fin avslutning på denna lördagskväll. :)


Carita Liljendahl sa...

Fina färger - blir glad!
Du behöver ju inte lägga ner temat, men du behöver inte ha det veckovis. Visa något bokmärke då och då?

Äventyret framtiden sa...

Är det du på bild, självporträtt. Orange är ju din färg.

Klimakteriehäxan sa...

Kul att den pigga tanten s a s "hittade rätt"!

Anki sa...

Verkligen ett läckert bokmärke!
Ha en fin adventssöndag!

christian sa...

Hahaha....har du stått modell? ;) :)

Hannas krypin sa...

Vad tråkigt att du lägger ner temat. Härligt bokmärke iallafall. Det är alltid fint med orange tycker jag.