måndag 25 december 2023

Glad måndag

Julaftonskväll. En helt underbar bild enligt mig. Jag glömde till och med att det var 11 minusgrader och förträngde snöfallet under natten...

Handgjorda chokladpraliner med strutsäggslikör från Sahlins strutsfarm i Borlänge. De är så vackra att jag inte vågar sätta tänderna i dom. Tusen tack! Lägger inte ut ditt namn, då jag inte vet om du vill det i det här fallet.

Bästisen Yvonne är en baddare på att slå in julklappar. Kolla bara den rostiga fjädern -WOW!

Innehållet i den vackra asken - en silverbricka som är sååååå jag, i alla möjliga (och omöjliga) bemärkelser. Tusen tack!


Idag lägger jag upp några ”roliga” bilder med motiv som gjorde mig riktigt glad och som fick mig att konstatera att jag måste ha varit en rätt så trevlig prick även under 2023. Fick hela tio riktiga julkort (som till och med kom fram i tid). Tyvärr var det 6 fler än vad jag själv skickade – ooooops;-) 

Julklappar
Som ni ser på bilderna ovan fick jag några otippade och oerhört fina julklappar i år. Självklart delar jag med mig till er. Ingen vinst på Åkes trisslott dock, och vinflaskan som den spanska grannfrun hade med sig den 22 december konsumerade vi samma kväll – utan problem;-)
 

Jultävling
Vill även passa på att göra lite reklam för Åsa D:s jultävling. Kolla här. Tävlingen är inte lätt, men roligt att hålla på med. Hjärngympa kan behövas även under julhelgen;-)

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

10 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Vackert paket, kul innehåll! Strutsäggslikör - finns det verkligen???
God forts!

Guldkryckan sa...

Chokladpraliner är ju inte alls fel oavsett om det är jul eller inte.
Vackra de där och fantastiskt goda anar jag. 😁

Fint paket där också, perfekt.

Ha nu en skön måndagskväll Bp. ❤️

LillaSyster sa...

Vilka spännande praliner och snyggt halsband =)
Du är en härlig prick!
Solvarma kramar och lite salt stänk=) Jag har haft en underbar dag på stranden.
Men inget varar för evigt....inte ens vintern. Håll ut!

femfemman sa...

Ser gott ut.
Skickade sju julkort. Fyra födda. Två likadana. De fulaste julkort jag sett! Så jag får nog tänka på mitt beteende även fortsättningsvis.Också!

Susjos sa...

Vilka underbara julklappar du har fått,härligt!
Jag är helt slut efter julaftonsfirande och sen direkt nattjobb på det, men nu har jag fått sova och är redo för en natt till!
Men är fortfarande knäckt för att jag missade skyltsöndag igår!
Kram

Anki sa...

Vilka absolut underbara julklappar du fått!
Första bilden där ... såå fin och jag förstår att du gillar den!

christian sa...

Fantastisk fin julaftonsbild....verkligen!
Förstår mycket väl att du blev glad flera gånger om när medmänniskor visar sådan omtanke......men....det är du värd!!!
Blev själv överraskad med ett sannerligen oväntat paket i postlådan....man blir ju bara såååååå glad, att det sen kom i rättan tid (inget att läsa...) var ju ett extra plus.....

Stefan sa...

Säger detsamma som andra i kommentarsfältet. Strutslikör?
Alltid lär man sig något nytt.

Paula sa...

Du har varit såå snäll på alla de sätt och vis så du är värd många julklappar! Glad att se att du får uppskattning för bloggen och för skyltsöndagen. Och för att du är just du!!

byblixtra sa...

Så fina julklappar och gillar smycket.