lördag 1 juli 2023

Bokmärke



Idag är det återigen LillaSyster som är ”donator” av ett fint fejk-bokmärke. Eller rättare sagt är det nog hennes man som köpt handgjorda hjul till sin tävlingscykel. Gillar inte bara namnet av det svenska företaget Tensegrity, utan även att namnet faktiskt betyder något också. Läs mer här. Och grattis om ni förstår vad tensegrity är för något;-) Det jag reagerade för först var den lilla sköldpaddan längst ner till vänster. Ja, jag vet att mina sinnen prioriterar på sitt eget säregna sätt;-)

Tusen tack LillaSyster med make:-)

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Om ni har tur visar även Hannele, Gerd och Åsa bokmärken.

8 kommentarer:

LillaSyster sa...

Så du har haft parasollet uppe.....här har blåst så att jag fick hala vimpeln då flagglinan slog så hemskt att jag höll på att bli galen på ljudet och då var jag ju ändå inne. Blåser ff, men inte lika hårt. Tvingade mig ut på en 5km promenad annars har jag mest fixat inne med tvätt och lagat lite matlådor och lagat i frysen. Ha en bra kväll!

Susjos sa...

Kollade länken som du la ut om tensegrity, men jag blev inte klokare!!
Sköldpaddan såg jag inte, förrän du nämnde den!
Ha en fin kväll!
Kram

nalta norrland sa...

Ett ovanligt bokmärke - ett helt okänt märke.
Som bokmärke hår det att använda nästan vad som helst.
Nu är jag helt utslut på så jag tänker uppsöka sängen och vila mig i form.
En cliffhanger ☺️ jag blev besviken på läkaren och nästan rädd när jag läste min journal efteråt. Får se ifall jag gör ett blogginlägg eller inte, just nu känns det mest jobbigt.
🤗

Guldkryckan sa...

Förstod inte så mycket jag heller men jag inser att det inte är någon ide för mig att köpa en sådan cykel, hade ramlat av efter 15 sekunder. ;)

Men bokmärket var jättefint iallafall.

Ha det bäst nu Bp,

Ditte sa...

Kul med bokmärket! Och unikt är det ju också. Och vad gäller dessa exklusiva hjul så är det säkert speciellt att cykla på dem-
Kul att läsa om dem och nu lärde jag mig en del nytt.
Gulligt med sköldpaddan. Vet att du haft en eller fler.

Hanneles bokparadis sa...

Det var ganska udda bokmärke. Jag

Klimakteriehäxan sa...

God hjul eller nåt? Fast inget bokmärke för mig ... mina ska vara åt det lite gulligare hållet ...

Geddfish ♥ sa...

Klart, är man tävlingscyklist, så är man, så jag förstår att hjulet har speciella handgjorda effekter/principer av något vetenskapligt slag. Jag har inte frågat äldste sonen vad han har för hjul men jag vet att cykeln är något vansinnigt dyr, jag kunde inte ens föreställa mig summan. Men är det ett stort intresse, så är det. Lillasysters make är säkert driven.

Häftigt "bokmärke" emellertid!