tisdag 18 juli 2023

En härligt galen idé




På torsdag börjar den – fotbolls-VM för damer i Australien och Nya Zealand. Skrattade gott och väldigt uppskattande när jag läste Guldkryckans inlägg idag. Han som inte är ett dugg intresserad av fotboll funderar nämligen på att följa matcherna på tv. Som jag förstod det syftade han på alla matcher, inte bara Sveriges. Det omöjliga gör vi fort, mirakel tar lite längre tid;-)

En (härligt) galen idé
En galen idé enligt Guldkryckan själv. Alltså jag skulle bli överlycklig om du kunde/ville bli min expertkommentatorskompis från tv-soffan. För jag är ju absolut ingen morgonmänniska. Men det verkar du vara. Så om du vill palla dig upp ur sängen klockan 06:30 i fyra veckor, varav två är dina semesterveckor – be my guest:-)
 

Idén som sprack
Hade en annan expertkommentatorkompis på G som var väldigt sugen på att slå sitt fotbollstokiga huvud ihop med mitt, men han har inte tv6 respektive tv10. Så den idén sprack idag faktiskt. Väldigt synd!

Så tajmingen av Guldkryckans idé är perfekt:-)  Vad sägs? 

PS. Bilderna jag lägger upp har ingenting med inlägget att göra. De visar bara tidiga hösttecken. Tror att de gula "maskarna/larverna" är från en lind. Rätta mig gärna om jag har fel, vilket jag troligen har;-) DS.

14 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Haha...halv sju är ju lite tidigt förstås men man kan ju se på lite av det iallafall antar jag.
Men jag tror jag håller mig till de svenska, annars lär jag bli sjukskriven lagom till skolstart. ;)

Tack för länken Bp, du är banne mig bäst.

Susjos sa...

Sedär ja, Guldkryckan hjälper till att kommentera matcherna, perfekt ju!

Svar: Visst var det Trivial Pursuit vi spelade på landet, en nyare utgåva med både barn och vuxenfrågor "familjeutgåva", och jo, vi valde vuxenfrågorna, haha!
Ha en fin kväll!
Kram

Anki sa...

Skulle vara Kul om Micke blir din expertkompis på fotbollen :)
Bra där att du vet att det är från lindarna, men det är inget hösttecken, utan ett tecken på att lindarnas börjar släppa iväg sina frön/ frukter ... så nu vet du det

nalta norrland sa...

Kolla in min alternativa blogg http://naltax2.blogspot.com/ och upprepa att Norrland levererar 😜 eller jo yes regn i massor har vi fått om det är något att skryta om?
Fotboll är inget jag skulle välja att kliva upp okristligt tidigt gör att se. Never.
Här känns det som höst nu efter söka regnmängder som typ dränkt mina blomster och vi har +6 grader varmt NEJ Norrland levererar inte!!
🤗

femfemman sa...

Så linden är redan överblommad hos dej! Fröspridning på gång! Här står lingarn fortfarande i blom. Doftar underbart!
Så ni ligger ett par veckor "före" oss...
Nä, jag ska inte delta i tittandet. Tittar ju inte så ofta på sport-tv. Håller mig uppdaterad via radio i stället... Nåja, blir det final kanske jag kollar.Nu ska jag "pluppa" i alla dina bilar, båtar, brandposter, cyklar, motorcyklar...eller övergångsställen för att bevisa att jag inte är robot. Undrar hur du gjort den inställningen... God kväll!

nalta norrland sa...

Fortsättning… det kraftiga regnandet igår eftermiddag gjorde att vår grusväg skar så J fick lov att hyvla vägen så den skulle bli farbar 🚙

Ditte sa...

Tror absolut att du och Guldkryckan skulle utgöra ett riktigt bra team. Ser fram emot ert samarbete. Men kan tänka mig även att det är väl tidigt även för honom. Undrar var lösningen finns.....
Ha det gott.

Geddfish ♥ sa...

Bra initiativ av Guldkryckan, bästa försöket gäller, även att stiga upp tidigt, wow! 😁
Ha det bra!

Äventyret framtiden sa...

Ja, så kommer tvärvigg här då. Kommer inte att följa med fotbollen alls...om du och Guldkryckan blir kommentarshästar så då kanske jag följer med er istället. Tror att det kan bli väldigt mycket roligt så.

LillaSyster sa...

Himla härligt att Guldkryckan vill kommentera med dig. Jag är ju uppe tidigt - till kl 06.30 då kan jag ju hunnit med en del. Tyvärr så är jag ju inte så fotbollsintresserad och just nu följer jag ju Tour de France - så jag har ju fått min skärmtid med råge. Du kanske skulle låna Busan ett tag.....hon är en utmärkt väckarklocka...ibland redan vid kl. 04 och jag lovar hon ger sig inte förrän du stigit upp. (Men för det mesta är det jag som vaknar först här i huset) Men nu ska jag lägga mig, intensiv dag, det har gått i ett sedan kl. 06......några timmars bilkörning, lunch och kvalitets tid med stora trollungen och sedan efter dagens målgång i Touren drog maken och jag en sväng till Söderköping.

Paula sa...

Det enda jag har sett angående kommande mästerskap i damfotboll är när jag sett någon rubrik om att den och den inte kan vara med pga skada eller nåt...Så insatt är jag. Däremot satt jag klistrad hela helgen framför friidrotts-EM för juniorer. Vi är helt enkelt olika, o tur är väl det. Men jag håller med om att det är tufft att stiga upp 06.30 vilken idrott det än gäller, jag kan nog bara tänka mig det vid OS på andra sidan jordklotet...

Micke sa...

Sv: jag är på, söndag 07.00 blir det då.

Ha det fint Bp. 👌

Hannas krypin sa...

För några år sedan såg vi varje match i fotbolls-VM på damsidan. Hur kul som helst ju. Nu har både jag och Rickard börjat jobba och matcherna kommer gå sent om jag förstod det rätt. En aning otajmat måste man säga. Låter perfekt med en kommentatorkompis. Mycket bra idé. :-D

Mias Mix sa...

Alltid roligt med fotbolls-VM men även om jag är relativt morgonpigg tycker jag det blir bättre stämning med kvällsmatcher.
Bra för dig att du får hjälp med morgonmatcherna :) Vi hade tänkt åka ner och kolla på plats men sen efter att sonen varit så sjuk så la vi ner en långresa. Nu kom vi faktiskt till hotellet vid Arlanda, flyget till Montenegro går väldigt tidigt imorgon bitti. Ha det gott! Kram