tisdag 11 juli 2023

Dagens dejt med Zlatan

Blommor från innergården. Ama skulle ha sagt att det är lavendlar...

Visst är han söt. "Hittade" honom hos optikern.

Japp, ni läste helt rätt. Utan att veta om det hade jag en dejt med Zlatan idag. Inte den Zlatan visserligen, men ändå.

Läkare: Hej, jag heter grdjfs udgdhs.

BP: Ursäkta, vad sa’ du att du hette?

Läkare: grdjfs udgdhs.

Lyckades inte förstå vad den (snygga) 35-åriga läkaren sade. Så jag väntade tills han satte sig ned och jag kunde kolla hans namnbricka.

BP: Så du heter Zlatan. Coolt! Spelar du också fotboll?

Läkare: Nej, jag spelade basketboll.

BP: Jag har en blogg och jag undrar om jag får ta kort på din namnbricka?

Läkare: Absolut inte. 

Nej, Zlatan var inte speciellt sympatisk. Han kom från Serbien och berättade att Zlatan är ett väldigt vanligt pojknamn i de forna öststaterna. Ja, alltid nåt;-)

PS1. Innan ni börjar oroa är så var jag på en årlig rutinundersökning. DS1.

PS2. Bilderna har ingenting med inlägget att göra. Men det såg ni ju själva;-) DS.

18 kommentarer:

Gunnel sa...

Jag kan förstå om han inte själv ville vara med på bild, men namnbrickan?????? Underligt.Kram

Susjos sa...

Fina Ama, svårt att förstå att hon inte finns längre. Visst ser det ut att vara lavendel, älskar den doften!

Trodde först att den gulliga hunden hette Zlatan, innan jag läste din text!
Hoppas rutinundersökningen var till belåtenhet, trots osympatisk (men snygg) läkare!
Ha en fin kväll!
Vilken tur jag hade med vädret på min lediga dag idag!
Kram!

nalta norrland sa...

Fin vovve 🤩
Osympatisk läkare. Vars har Din husläkare tagit vägen?
🤗

Guldkryckan sa...

Söt vovsing där..härligt..voff. :)

Saknar verkligen Ama här, känns som om hon ska komma in plötsligt och kommentera ännu, hon är verkligen saknad.

Rutinundersökningar ska man ju gå på, hade en tid förra året själv där de skulle hälla något i ögonen så man fick gå hem i solglasögon efteråt.
"Hoppade" den tiden, var för krångligt att ta sig dit.
Men nästa gång får jag väl ta tag i det.

Ha nu en underbar kväll Bp.

Geddfish ♥ sa...

Trist att din vanlige snygge läkare inte var där. Denne snygging var ju inte alls sympatisk.
Hoppas allt gick bra ändå. Att Zlatan kunde sitt jobb.
Tänker ofta på Ama. Hon fattas oss i Blogglandia.
En fin kväll till dig!

LillaSyster sa...

Ser ut som Axbetonika. Det har jag här ute i mitt land.
Tråkig läkare, men jag kan samtidigt förstå honom. Nästa gång bokar du dejt med riktiga Zlatan ♡
Ja, Ama hon finns för evigt i våra hjärtan och tankar. Ha en bra kväll!

Freedomtravel sa...

Ups, ok, alla vill kanske inte bli kändisar i bloggvärlden ... Men han kanske inte förstod vilken eminent blogg han skulle dyka upp på!? ;)

femfemman sa...

Vackra blommor. Tråkig läkare! Bra att få en koll på den "gamle kroppen" då och då. God kväll!

Ditte sa...

Ja, Ama och lavendlar. Visst var det praktiskt med ett namn på alla blommor. Och Ama finns med oss alla i tankarna.
Trist med denne läkare för det var ju namnskylten det gällde.Och trista läkare vill en gärna undvika.Visst!
Hoppas din ordinarie husläkare snart är tillbaka så att ordningen blir. återställd.
Många hälsningar från Landsort i Stockholms södra skärgård där vi nu är ett par dagar.Strålande sol idag och nu inväntar jag solnedgången i havet.
Ha det gott!

Elisabeth sa...

Nu är det lavendeltider. Ögonen behöver man se om, hos Zlaatan eller någon annan. Hunden såg rar ut. Ha dé gott!

Paula sa...

Trodde först att hunden hette Zlatan och lät sådär konstigt! Hahaha, sen läste jag texten en gång till! Herreminje för att fota namnbrickor, skandal ju! Sånt är de inte vana vid i Baltländerna, de är nog rädda för spioner. Skämtar förstås, trist att snyggingen var mindre sympatisk.

Äventyret framtiden sa...

Frågar man så får man ta det svar som kommer. Han ville väl inte helt enkelt. Vet inte om han var osympatisk för det.
Trodde att hunden hette Zlatan.
Allt gott BP!

Anki sa...

Bara att acceptera ... lite trist, men alla vill inte.
Söt hund! Trodde först det var den som hette Zlatan :)
Ama är absolut saknad.

christian sa...

En sån där söt liten jycke skulle du allt ha.... ;)
Kul namn på din läkare.....grdjfs udgdhs HAHAHA
Det borde vara förbjudet med osympatiska läkare, alla som jobbar med människor behöver ha ett visst öppet å empatiskt sinnelag!

Annika sa...

BP.
din konversation med Zlatan fick mig verkligen att skratta rätt ut. Slutrepliken liksom, hahahaha!!
Tack för dagens morgonskratt!!!!
Osympatiska läkare är så ... GAAAHHH!!!!

Åke sa...

Men oj vilken söt Zlatan :)

Klimakteriehäxan sa...

Bra att du frågade innan du plåtade. Folk har rätt att säga nej, även om man heter Zlatan och inte verkar särskilt mysig ...

Carita sa...

Ja, men va tusan! Hade han ingen humor den mannen...
En namnbricka kan man väl få fotografera, du menade ju inte plåta hans nuna samtidigt :-)