lördag 8 juli 2023

Bokmärke och mysteriet löst


De bara trillar in, överraskningarna alltså. Är faktiskt överväldigad om jag ska vara helt ärlig. Igår kom det ett bokmärke med posten från Finland och bloggkompisen Carita. Hon ville ”överraska mig med bokmärket, för det är ju alltid kul med riktig post”. Och överraskad blev jag verkligen. Tusen tack Carita för det fina retro-bokmärket:-) Love it!

Mysteriet löst
Lagom till ”bokmärkesdagen” idag är även mysteriet med Ulf Lundells bok ”Hjärtats ljus” som hamnade i min brevlåda i onsdags löst. Det var faktiskt Åke som också han ”ville överraska mig”. Och även han lyckades till hundra procent:-)
 

Bokbörs i Sala?
Åke hittade boken på någon slags bokbörs, som troligen finns i Sala, då avsändaren ju var från denna stad. Han bad säljaren av boken att skicka den direkt till mig istället för till Åke först och sedan till mig.
 

Tusen tack fina Åke! Självklart ger jag boken en chans, speciellt då du skrev att den mynnar ut i en deckare;-)

Bonusbild
Då vi har haft 24 grader i Täby idag lägger jag även upp ett bidrag från bästisen Yvonne. Darth Vader och månadens bild i Jeffrey Browns kalender. Yvonne använder 50+, jag nöjer med med 30+;-)

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Om ni har tur visar även Hannele, Gerd och Åsa bokmärken.

11 kommentarer:

Susjos sa...

Va fint att mysteriet nu är löst! Fint av Åke att skicka en bok! Så kul med ett bokmärke från Carita också! Du har verkligen dresserat oss bloggare,haha!
Ha nu en skön kväll, kanske på balkongen?
Jag ska strax cykla till jobbet!
Kram

Guldkryckan sa...

Fint att mysteriet avslöjades där, lite spännande ju där ett tag. ;)

Solen sken här idag med, ja, den skiner ännu till och med....helt ok för undertecknad.

Ha det bäst nu Bp.

Hanneles bokparadis sa...

Väldans snyggt bokmärke!

LillaSyster sa...

Mycket vackert bokmärke - nu har du ju både ny bok och nytt bokmärke =)
Trevlig läsning!

Ditte sa...

Vad roligt att bokmysteriet är löst. Hade ju kunnat bli en smärre deckarföljetong av detta. Kul att Åke ordnade med leveransen. Omtanke!
Bokmärket är verkligen fint. Tilltalade mig också-
Och visst har vi haft en skön dag. Visserligen har jag varit på språng men vädret har varit med mig.
Månadens bild från Yvonne gillas!

Geddfish ♥ sa...

Väldigt vackert bokmärke! Vilken tur du har som får så många donationer av bokmärken!
Tur att bokpaketetsmysteriet fick sin upplösning också! Ordet Sala gav mig en minnesknuff. Min mamma härstammade från Sala! Och jag har släktingar kvar där. Sala Silvergruva, en raritet.
Jag behöver ingen TV idag, jag har ljudet utifrån 😁

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

Men så gulligt av henne! Förstår att det var extra kul där med post också. Tänk så sällan man får sådant numera.

femfemman sa...

Gott att mysteriet blev löst.
Gott med några riktiga sommardagar.
God söndag!

Gunnel sa...

Ett ovanligt och mycket fin bokmärke! Den där kalendern borde min dotter Katarina kolla in. Hon älskar Stjärnornas krig. Ha en skön söndag.

Åke sa...

Så trevligt att du fick mysteriet löst *tokskratt* Jag hittade boken som har några år på nacken och min ville jag inte absolute inte slita ur från mitt Lundell biliotek. Nu dök den upp och jag hoppas innerligen att den passar på självaste Täby :) Jag förstår ju på långa vägar att många inte kan Uffes långa biografi som författare. För att också spara på frakten dvs spara utsläpp o sådant som Greta påpekar i stort sett dagligen satte jag din adress direkt. Slit den lite till nu :) Nu till en grej, jag fick också till ett bokmärke i veckan :)

Carita Liljendahl sa...

Det är så roligt att överraska vänner, även dem i Blogglandia, som jag aldrig träffat IRL. Ibland skickar jag kort, ibland något annat. Ofta blir det inte, men då och då, till vissa kring jul eller påsk eller Alla hjärtans dag.
Kul att du gillade det! Helst hade jag skickat ett med Lovisamotiv, men sådana finns tyvärr inte ännu att köpa.