onsdag 26 juli 2023

Saxat på en onsdag




Kan ju inte blogga om fotbolls-VM varje dag. Då tröttnar ni, vilket jag ser att ni redan har gjort;-) Alltså bjuder jag på några nyheter som jag saxat ur en av kvällstidningarna. Enjoy! 

Larmar om Bidens hund – har bitit tio livvakter. ”Joe Bidens hund Commander är i blåsväder. På fyra månader har han bitit tio Secret Service-agenter.” Kolla bara hur Commander ser ut! Den besten borde ha munkorg. Inte att undra på att jag är hundrädd. Bara att titta på den schäfern ger mig ståpäls fast tvärtom. 

Lastbil i krock med gångbro. Jasså. Kan det vara så att gångbron kom emot lastbilen i 70 km/h, ungefär som lyktstolpar brukar göra mot personbilar. Men då ligger hastigheten på 30 km/h. 

Polisjakt efter man i bil – i flera länder. Bortsett från att det nästan är fysiskt omöjligt att jaga en man i bil i flera länder, så är rubriken totalt missvisande när man läser artikeln. 

Ja, ja det är semestertider och sommarvikarierna gör väl sitt bästa – eller inte. Undrar vad man lär ut på Journalisthögskolan nuförtiden… 

PS. Bilderna är tagna av bästisen Yvonne. Tusen tack:-) Hennes man överraskade henne med en t-shirt av Hooja (äskar killarna), Dessutom var hon kulturell idag och besökte Millesgården. Tror att skulpturen heter Guds hand. Ja, så förklarade ju Maradona sitt mål han gjorde mot England på VM 1986. Då fanns liksom inte VAR. Vissa saker var inte bättre förr;-) DS.

12 kommentarer:

femfemman sa...

Jo, den låten kan man. Första gången jag hörde den, så var det när en tjej i femman skulle visa sin favoritlåt för klassen. Refrängen är ju kul och lättsaltat, men moraltanten här gillade ju inte "mellansnacket". Knappast passande för elvaåringar. Sen kom ju Konrad och K-P och sjöng på samma låt. Bara att ge upp. Me maskerade människor gillar jag inte. Vare sej som musiker eller huliganer.
Hundar som bits gång efter annan ska avlivas!
Tycker allt att journalistik i stort är överdriven och/eller felaktig.
Gott med fotbolsfritt inlägg. Svårt att kommentera tycker jag . God kväll!

femfemman sa...

Fick trycka på tio bilder... men st...vinnande jag blev godkänd som icke robot. Blogger är SÅ tråkigt nu
.

nalta norrland sa...

Jag fick en Hooja tshirt i julklapp men den är orange 😜 den första modellen av Hooja kläder.
Hooja är ju bra 😊
Guds hand 🖐️ ⚽️ 🤚
Regn även idag så vi körde till Kramfors och fikade, jo yes ibland är vi tvungna 😅 jag orkade inte en dag till i husvagnen ☺️
Nu skiner solen och vi ska grilla 🔥 fast det blir ju kolgrillat och inte ved som hemma ☺️
🤗

LillaSyster sa...

Va... ingen fotbollen idag....
Det kanske är bäst att blogga om lite annat mellan varven? Dagen inleddes med iskallt väder i dina och mina mått mätt men det rättade till sig i eftermiddag. Ha en skön kväll!

Paula sa...

Ekvationen med hundarna, livvakterna och presidentfamiljen går inte ihop och kommer aldrig att göra det. För hundarnas bästa bör de få flytta till en lung miljö. Dit kan Bidenparet åka o hälsa på när de får tid...Många andra presidenter har haft husdjur liksom engelska kungafamiljen också, utan problem, så det är nog de här hundarna som inte kan bete sig. Huva!

Äventyret framtiden sa...

Nu skrattar jag. Det är ju knappast meningen att vakthundarna ska bita livvakterna, haha..ja, vad lär man ut på journalisthögskolan nu för tiden? Jag ställer ofta samma fråga.

Klimakteriehäxan sa...

Det finns hur många galenskaper som helst i tryck. Trött blir man. Får intrycket av att folk bara vrålskriver i högsta fart - och att absolut ingen läser det de skrivit utan bara trycker på knappen för "publish".

Susjos sa...

Har alltid varit lite rädd för just schäfrar, tror att det var min mamma som skrämde upp mej, för hon var också lite rädd för just dem!
Tänk att Hooja hade jag inte hört talas om förrän de var med i "Allsång på Skansen" för några veckor sedan, nu vet jag!
Millesgården har jag aldrig varit till..hög tid!
Ha det gott!
Kram

Gunnel sa...

Kan de inte sätta munkorg på hunden? Verkar inte klokt att den kan få gå runt så och bita folk.

byblixtra sa...

Snygg t-shirt! :-)
Biden behöver kanske ta in en hundpratare för att få ordning på vovven. Det är sällan djuren som det är fel på utan människorna runt omkring. Vovven saknar en ledare och trygghet, tror jag.

Anki sa...

Läcker t-shirt!
Jag har inte tröttnat ... bara inte hunnit med.
Jag tycker lite synd om hunden ... han borde få bo i en "vanlig" familj.

Guldkryckan sa...

Följer ju nyheterna här hela tiden i brist på annat att göra, kan ju bli lite mycket av det ibland.
Journalisthögskolan?
Var det inte där Clark Olofsson gick i slutet av 70-talet?
Googlar lite här, jodå. ;)

Fotbollen ja, på lördag är det dags igen. :)

Ha det fint Bp.