torsdag 6 juli 2023

Tråktorsdag




Kan inte låta bli att dela med mig av ett besök nere på innergården. Ja, egentligen har jag ju en betydligt bättre överblick över ”parken” från min balkong, men då jag tycker att de nya tårtbitarna nedanför min balkong ser skumma och fruktansvärt tråkiga ut, så gick jag en vända där igår kväll. 

Attraktivt ogräs
Nu har jag inte den blekaste vad det är jag tittar på, förutom tistlarna då. Det enda jag kan säga är att växterna är väldigt gröna och inte verkar ha tagit minsta skada av den regnfria junimånaden. Synd bara att inte hela tårtbitarna är täckta av vad det nu är. Gissningsvis ogräs, men rätt så attraktiva sorter. Tycker jag.

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.

PS. Den anonyma avsändaren av Ulf Lundells bok ”Hjärtats ljus” har inte hört av sig än. Lite tråkigt kan jag tycka. Hoppas att han eller hon läser det här och kommenterar vem h*n är. DS.

13 kommentarer:

nalta norrland sa...

Grönt är skönt 😜 tårtbitar med grönt är väl bättre än tomma tårtbitar med typ jord… men det vore onekligen roligt att få veta hur landskapsarkitekten tänkt.
Skumt att skicka Dig en bok helt anonymt- det kanske är en hemlig beundrare ☺️
🤗

LillaSyster sa...

Jag fattar ingenting....de renoverar uteplatsen och fixar med tårtbitar och hur i hela friden kan man glömma det viktigaste???? Och det roligaste!

H*n kanske har semester? Du ska se att det mysteriet löser sig en vacker dag.
P.s jag är definitivt ingen tävlingscyklist- jag bara fick feeling för ett tag sedan så några små rundor har det blivit. Men jag cyklar helst själv- så slipper jag känna att jag sinkar. Hu ikväll blir det att läsa inne, det är då ingen värme i vindarna och det har regnat till och från sedan kl 12

Carita Liljendahl sa...

Tycker också att det ser ut som ogräs... borde där inte finnas blommor? Eller örter som invånarna kunde få plocka från?
Men jag vet inte så mycket om sånt där allmänt grönt, kanske det där är ätbart😂

Geddfish ♥ sa...

Jag tycker det ser ut som en grön torsdag med lite jord i 😁
Nåväl, det kunde ha varit snyggare.
Vem skickar bok anonymt? Märkligt, men avsändaren hade nog glömt skriva vem h*n var. Det följde inte med något slags skrivet papper då?

Här är relativt lugnt, solen skiner och bilarna cruisar förbi. Jag vet att de bl.a. åker till Läckö slott också.

Ditte sa...

Kul att du tog en sväng för att se till "tårtbitarna". Gröna är de, men med lite andra växter kunde ju ogräset hållas borta. Men visst grönskar det. Absolut.
Hoppas det klarnar med vem som skickade Lundells bok.Vore ju kul för dig att veta.
Önskar en fin kväll.

Guldkryckan sa...

Lite mer färgglada växter där hade man ju kunnat önska, de måste ha gjort en rejäl miss.
Har heller ingen aning om vad det är men ska kolla de andra kommentarerna här ifall de andra har en aning.

Ha det bäst nu Bp

femfemman sa...

Jordrök och tistel i den översta Färgmatchande. Den undre hade behövt bli utfylld med någon annan grön nyans. Jodå, jag håller med... riktigt dåligt att man inte sköter de tilltänkta odlingslotterna. Finns ju massor av fina plantor att sätta ut i dem.
God kväll!

Äventyret framtiden sa...

Ja, jisses, så slött att inte få till ordentliga tårtbitar. Var kan du klaga? Den undre ser nsätan ut som pepparrot men kan också vara krusskräppa, som ung. Obegripligt är det med tårtbitarna, varför sköter man inte om dem?

Klimakteriehäxan sa...

Sannerligen grönt och grant och inte tråkigt alls.

KajsaLisa sa...

Vad som är växter och vad som är ogräs är människans subjektiva värdering som naturen struntar i totalt.
Tack för länken.

Annika sa...

Tistlar och elände.
Håller med dig, det ser urtrist ut i tårtbitarna. Kom igen nu kommunen eller föreningen, sköt om dem och låt vackra blommor få råda där. Det är ju så otroligt deppigt med trist ogräs.
Tummen ner x 15 från mig.
MEN BP, ha en fin och bra helg!! :-D

Susjos sa...

Lustigt med de gröna ogräset i tårtbitarna, nån miss är det, helt klart!
Åh, du har fortfarande ingen aning om vem som skickat boken...hoppas du snart får veta!
Ha det gott!
Kram

Anki sa...

Grönt är det i alla fall i tårtbitarna ... hoppas det snart är något vackrare som blommar där. Spännande med boken :)