lördag 29 juli 2023

Bokmärke med fotboll


Tänkte det var dags igen med ett eget bokmärke. Visserligen ett fejkat sådant, men ändå. Har märkt att jag nuförtiden när jag köper ett nytt klädesplagg alltid kollar etiketten och/eller prislappen först för att säkerställa att ett bokmärke följer med på köpet;-) Den här ”lappen” satt på ett par jeans jag köpte för några veckor sedan. Lärde mig på köpet att Part Two är ett danskt märke. Det visste jag inte. 

Fotbollsreportage
Fotbollsreportaget om Sveriges 5-0 seger mot Italien hittar ni hos Guldkryckan. Kolla gärna! Måste säga att jag är väldigt impad över honom. Så imponerad att jag härmed bestämt att han även får göra ett inlägg om Sveriges sista gruppspelsmatch mot Argentina på onsdag:-)

Mina fotbollskunskaper…
… lämnar ett och annat att önska, har jag märkt. Inte trodde jag att Sverige skulle slå Italien med 5-0. 1-0 eller 2-0 var mitt tips, men att Sverige skulle utklassa "La Azzurre" hade jag aldrig trott.

Frankrike-Brasilien 2-1
Efter en väldigt otippad inledning mot Jamaica (0-0) förväntade jag mig att Brasilien med de svenska förbundskaptenerna Pia Sundhage och Lilie Persson skulle nå åtminstone ett oavgjort resultat mot "Les Bleues". Nope, Frankrike vann med 2-1.

Panama-Jamaica 0-1
Ytterligare ett 0-1 resultat i detta mästerskap, det tionde!!! Panama hade kommit över kallduschen 0-4 mot Brasilien och sålde sig väldigt dyrt. Jamaica spelade sämre än mot Frankrike men vann ändå mycket välförtjänt med 1-0.
 

Så nu är ni uppdaterade, varken ni ville eller inte:-)

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Om ni har tur visar även Hannele, Gerd och Åsa bokmärken.

10 kommentarer:

Susjos sa...

Nu fick jag också veta att Part Two var danskt, det visste jag inte heller! Snyggt bokmärke!
Tack för uppdateringen av fotbolls-VM, och såklart har jag kollat in Guldkryckans fina inlägg om Sverige-matchen idag, han gör det med bravur!
Synd att inte Pia Sundhages Brasilien vann mot Frankrike.
Ha en fin kväll!
Kram!
PS. Hinner inte skriva mailet om maouri idag...du får vänta lite till ;-)

Guldkryckan sa...

O ja, jag är på, Onsdag är bokad för fotboll här igen. :)
Trodde heller inte att Sverige skulle vinna så stort som de gjorde.

Tackar för länken återigen.

Ha nu en underbar afton Bp.

nalta norrland sa...

Go kväll ligger nerbäddad och vilar… tigg det Idström kom en rejäl regnskur men just nu öt det uppehåll.
Bra för Sverige att Du hade fel 😅
Snyggt bokmärke 🤩
🤗

LillaSyster sa...

Japp Micke gör ett fantastiskt jobb. Jag såg inte något av matchen idag men jag läste om utklassningen och talade om för gubben att de vunnit med 5-0 Hur gick det till säger han bara.
Plötsligt händer det tänker jag - hoppas nu att det håller i sig.
Bra med ett bokmärke vid klädköp =)

Paula sa...

Jag kom faktiskt på idag vid middagstid att jag kanske skulle kolla hur det gått för Sverige i fotbollen, jag har varken tv eller radio på i bakgrunden nämligen och imorse då jag läste nyheter på webben hade matchen precis börjat. Så idag har varit en riktig svenskdag, fotbollsvinst och Sjöström som bara är sååå överlägsen i simbassängen, wow säger jag bara!
Läste också att det varit rån i smyckesaffär i Täby centrum, personalen hade blivit bakbundna! Det kan väl inte vara vanligt?? Har du hört något mer om hur det gick? Ingen blev skadad hoppas jag.
Nu ska jag ta mig an veckans Grantchester, natti!

Geddfish ♥ sa...

Jag gillar danska kläder. Vi hade två butiker i Lidch, nu ingen tyvärr.
Kul med sverigevinsten!

Ditte sa...

Kläder från "Part Two" köper jag gärna. Gillar dem verkligen. Men har inte sparat några etiketter. Lärde mig nu, via dig, att det var danskt,
Visst var det helt fantastiskt att Sverige slog Italien med 5-0. Imponerande spel.
Så delar av Frankrike -Brasilien , men matcjen krockade med en del simning så det blev mest simning. Satah Sjöström är ju fantastiskt och med nytt världsrekord.
Panama-Jamaica såg jag inte alls så tackar för uppdateringen. (Jo, jag hade tittat innan)
Ser nu fram emot att läsa Guldkryckans analys.

Hanneles bokparadis sa...

Spännande bokmärken!

Gunnel sa...

Jag har aldrig läst så mycket om fotboll förrän jag började följa din blogg. Nu känner jag t.o.m. igen en del namn. Inte illa.

Anni sa...

Underbar fotbollsmatch av damerna - vilka mål!
Alla andra tittar på ditt bokmärke, jag ser den snygga kakelskivan under ...