onsdag 24 maj 2017

Weekly photo challenge: Vecka 21 - Vacker

Vocación España är slut för den här gången. 34 dagliga inlägg blev det från vårt älskade Benidorm. Tack alla ni som följde med och förhoppningsvis gillade mina bilder och texter.

Nu är vi hemma igen, och jag kan med ett stort leende på läpparna konstatera att maken och jag lyckades ta med oss finvädret till Sverige. Det blev lite övervikt i bagaget, men det var det helt klart värt;-)

Vacker
Veckans fotoutmaning hos Sanna har temat ”vacker”. Lägger upp fyra bilder till från Spanien. Alla är vackra på sitt sätt – enligt mig alltså. Enjoy!


En dramatisk himmel som den här med ”Isla des Benidorm" är vacker.


Man kan visserligen diskutera om den här garageporten är vacker. Men med tanke på att de flesta garageportar är färgmässigt väldigt tråkiga så tycker jag att den här är vacker – i jämförelse alltså. I Alicantes icke turistområden har många portar piffats upp på det här sättet.


Tapasbuffén på hotell Villa de Mar är otroligt vacker. Årets bufféer visade nya, fräscha frukt- och grönsakskonstverk varje dag. Eloge!


Speglingarna i konjaksglasen är otroligt vackra. Hade det varit våra glas hade jag självklart plockat bort handväskan med mera. Nu tillhörde drinkarna ett par som satt några bort bort, så ni får koncentrera er på det väsentliga – speglingarna;-)


Sanna är uppfinnaren av detta roliga fototema.

Flera vackra bidrag hittar ni här.

Det här inlägget är mitt 84:e bidrag till Blogg 100. 84 down, 16 to go.

PS. Wifin på planet fungerade inte. Så jag ligger hopplöst efter med kommentarer hos er. Sorry!!! DS.

26 kommentarer:

Carita Liljendahl sa...

Så mycket vackert här, från konst till glas och natur!
Ja visst har vi gillat dina inlägg från Benidorm! Alla har jag inte hunnit läsa p g a att jag haft mycket jobb, men man gör så gott man kan och det räcker.
Välkommen hem - kram!
... och det var snällt av er att ta fint väder med i bagaget ...

nalta norrland sa...

Ooo yes fina bilder 👍 Första bilden är sagolikt vacker och fruktbuffen helt underbar 😀

Böcker om Narnia är ett oskrivet blad, men nu så ska jag läsa dem för Elin 😶
Varför jag aldrig läst dem själv vet jag icke.

Vi får se när C återvänder hem till sin arbetande man, kanske på fredag/lördag 🤔

amo sin blogg sa...

Flotte bilder som kvar på sin måte er vakre.
Eg synest bildet med veska på bordet er spesielt spennande ;)
Og melonene, kunstverk..

Days by Johanna sa...

Magiskt vacker på första bilden och coola melonfiskar :)

Anita Malta sa...

Vilka vackra bilder ! Ettan är ju fantastisk med den ROSA :)-färgade himlen och när det gäller garagedörren så håller jag till fullo med i vad du skriver. Himla läckert hur de skurit ut vattenmelonerna och sista bilden är så bra att man knappt ser den där "störande" väskan.

Sluta att be om ursäkt för att du ligger efter för du ligger inte alls efter eftersom det här inte är någon slags tävling och jag lovar att ALLA har full förståelse för att du "ligger efter" ;-)

Emma, Sol som sol? sa...

Speglingarna i glasen var helt otroliga! Och på något sätt så tillförde nog handväskan och det andra på sitt sätt, det blev inte så uppstyltat.

Garageporten var ju helkul!

Ama de casa sa...

Väldigt mycket vackert! Och jag tycker - precis som Emma - att handväskan gör den sista bilden mer realistisk :-)

Gillar dom där melonfiskarna - måste nog testa det där stället nästa gång vi kommer till Benidorm.

På vissa ställen är verkligen garageportar och även "stängnings-jalusier" vackert målade. Gillar't! :-)

Välkomna hem igen - det gjorde inget att ni tog med er lite av värmen, det finns fullt tillräckligt kvar :-D

Ama de casa sa...

PS: Jag förstår din känsla av att "inte hinna med" på samma sätt som man är van vid. Har upplevt det på semestrar, speciellt på kryssningarna. Men jag det är härligt att veta att man ändå har en trogen skara som hakar på ändå. Sen tycker jag att du har varit otroligt flitig - trots finvädret som kom hit med er :-)
Kram på dig!

Ditte sa...

Välkomna hem! Och trevligt att ni tog det fina vädret med er.

Väldigt vackra bilder, var och en på sitt speciella sätt. Du har verkligen lyckats.
Första bilden är enastående med ljuset, speglinngarna i havet och den dramatiska himlen. Urhäftig!
Garageporten gillades och klart vackrare än att vara grå.
Vad gäller buffén så hoppas jag att vi ska kunna åf äta den. Kanske får vi hålla oss mer framme. För som jag skrivit tidigare hänvisades vi till att den var bpr de boende på hotellet. Men å andra sidan är vi ju its stamkunder utan försöker att bli öfrstagångskunder. Lockande och vacker är den och jag ger inte upp om att få testa den.
Konjaksglasens speglingar är vackra och likaså att man ser det gröna genom dem. (Tycker inte att handväskan stör.)

Geddfish ♥ sa...

Jag tycker bäst om första fantastiska himlabilden!
Sedan kommer conjaksglasen. Suveränt! Speglingarna bubblet glansen, jaa, och handväskan bara berikar bilden!
Har varit väldigt kul att följa dig i Spanien. Du har haft en prio.
Välkomna hem! 💚

KaJsaLisa sa...

Fantastisk himmel och garageporten var vacker.

Steve sa...

Med ett öppet sinnelag så står det vackra att finna i de mest varierande miljöer vilket du tydligt visar.

Välkommen hem!

Anki sa...

Absolut flera vackra bilder! Himlen är fantastisk ... och speglingarna i glasen ... wow!

Anni sa...

Glasen och väskan är en pangbild! (Jag skulle snarare önskat att den beskars i högerkanten så att den svarta vad-det-nu-är försvann.)
Melonfiskarna är för roliga, tänk att ha som jobb att skära sådana konstverk.

Men bilden av garageporten förbryllar mig. Visst är det målat på väggarna bredvid porten också, som ett landskap men i diskreta färger? Så trist att det satts upp stora pappersaffischer ovanpå. Sedan tillför ju inte sladdar och fläktar någon skönhet, men sådana petitesser ska vi kanske inte bry oss om ;-)

Susjos sa...

Välkomna hem till Sverige ! Å tack för att du tog med dej värmen också, det gillar jag!
Å en sån vacker himmel! Härliga fiskvattenmeloner, och wow säger jag till speglingarna i glasen! Tjusigt värre!
Ha en skön kväll!

Helén sa...

Det är mycket vackert i dina bilder. Ni kom verkligen hem till Sverige mitt i den bästa årstiden.

Bevare mig väl sa...

Så spännande bilder - speciellt speglingar i glasen BP!
Den blå dörren är helt ljuvlig för den är fulvacker eller vackerful :-)

Olga T sa...

Välkommen hem!! De där fiskmelonerna är ju helt suveräna! Så kul! Himlen du fångade är kanon :)

Beppan sa...

Klurig lösning på temat som vanligt hos dig!
Garageporten - så läcker! Liksom buffébordets dekorationer.
Kreativt!!

Mias Mix sa...

Jätteläckert med glasen! Nja man går kanske inte och flyttar någons väska...hade inte jag heller gjort 😃. Vackert vackert!

Eva Trillian sa...

Bilden med speglingarna i konjaksglasen är verkligen en höjdare! Snyggt!

Mascha sa...

Great finds! My favorites are the sky and the melon-fishes, such a nice eatable artwork!
Enjoy your sunday

Anders W sa...

Läckert med de utskurna fiskarna!!! Bra bilder ;-)

Unknown sa...

Bästa bilden, palmer i konjakglas. I love it!
Vilken underbar sommarhelg ni kom hem till, inte dåligt planerat.
/kiki

Susanne ❤️ sa...

Underbar tolkning av vacker så fina bilder gillar ju allihopa den sista är magnifik !!!!!!!
KRAM

Åke sa...

Porten var ju läcker, kan det jobba någon inom el-branschen tro... Konjakskupan med de slingrande gardinerna mm mm... var aromen bra? Innehållet?