onsdag 17 maj 2017

Vocación España – Del 29: Motion

Det finns hur många olika sätt som helst att hålla igång här i Benidorm. Å då menar jag inte öl-, vin-, cava- och mojitosporter vid strandpromenaderna. Här kommer några alternativa motionsformer. Enjoy!


Man kan åka vattenskidor till exempel där man också kan hoppa.


Man kan "simma" på en enhörning som tar uen stor del av poolen.


Sedan kan man ägna sig åt en riktig utmaning också, nämligen att vandra upp till ett av Benidorms många lantmärken – La Cruz, som är placerat i naturreservatet Sierra Helada. 1,5 kilometer är ju en baggis, men höjdskillnaden på 160 meter till fots är en riktig utmaning kan jag säga. Korset var dock ingenting att hänga i julgranen. Det var däremot den här utsikten:-)



Det här inlägget är mitt 78:e bidrag till Blogg 100. 78 down, 22 to go.

18 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Det var bra inspiration till mig, som varit inomhus idag, då det varit svenskt regnväder. Men jag har hjärngympat, så de så ;)

Sista motionen skulle jag gjort med glädje, har ju prövat sånt förr, det är häftigt och ett bra pris när man kommer upp till målet.

Ser fram om de utannonserade 25 graderna i morgon! Tro dä!

Ditte sa...

Visst finns det en hel del i motionsväg att ägna sig åt. Men jag gillar nog ettan och vandringen bäst. Poollivet är inget för mig...
Vandringen med den stora höjdskillnaden är häftig och utsikten blir bra belöning. Väldigt vacker. Lysande foto!

Anonym sa...

A master photographer at her best!
Vilken utsikt över staden!

Ruth i Virginia

Susjos sa...

Oj, vilken utsikt! Kul med både motion och fin utsikt på en och samma gång, eller hur?
Jag gillar också bilden med poolen, så skönt det ser ut!!! Vattenskidor däremot, det vågar jag inte prova!
Fortsätt njuuut, tids nog så kommer depressionen.... :-D (postholidaydepression)
Kram!

Anki sa...

Poolbadande med enhörning blev en bra bild, men är ändå inget som lockar. Det gör däremot utsikten där från La Cruz! Kanonbild BP!
Ha det fortsatt bra!

nalta norrland sa...

Bada med en enhörning och att vandra upp å få se en sådan utsikt, yes :) det skulle jag oxå vilja göra...

Ama de casa sa...

Ser ut som snowboardmodellen även har slagit till inom vattenskidsporten. Måste genast testa! Eller inte... ;-)

Utsikten är verkligen bedårande! Nästan så det skulle vara värt att traska dit upp. Nästan... Förmodligen kommer jag aldrig dit - för det finns ingen borg där, va? :-D

Killen i poolen matchar nästan sin enhörning där - mest vit och lite rosa ;-)

Biggeros sa...

Wow, vilken utsikt!!
Jag hade gjort allt för att komma upp till fots för att kunna blicka hela Benidorm.
Vissa saker är värt mer..
Att vuxna karlar aldrig växer upp...
Då tänker jag på vattensporter eller sporten att ta över en swimmingpool....
Älskar dom vanligt dina vardagsbilder🤗

Steve sa...

Där finns något för de flesta.

Anita Malta sa...

Fantastisk utsikt, väl värd utmaningen, eller snarare ansträngningen att ta sig till La Cruz.
Tror att du med ditt sätt att hålla igång får motion så det räcker och blir över. Det tar ju på krafterna, inte bara att ta bilder, det gäller att hitta motiven också vilket du oftast lyckas med väldigt bra. Titta bara på det här inlägget :-)

Eva Trillian sa...

Tummen upp för enhörningen i polen :) Enhörningar FÅR ta plats ;)

Micke sa...

Helt underbart Bp.
Benidorm finns numera på min lista över resor att göra.
Frugan har ju lite svårt för att gå långt men vi får väl försöka.
Vacker utsikt där.

Ha det fint Bp :)

Kolonilotta sa...

Motion måste helt klart vara roligt om jag ska ge mig på det! ;)
Otrolig utsikt. Där var ju mödan värt helt klart!

Emma, Sol som sol? sa...

Åh, den där uppblåsbara enhörningen skulle jag vilja ha! Fast sedan är det fullt i vår lilla pool ... Haha!

Days by Johanna sa...

Ser dock ut som han(?) åker wakeboard, inte vattenskidor :)

Vilken utsikt på sista bilden!! :)

ja jag gillar det citatet, för så är det ju, därför får den hänga i sovrummet, eller stå rättare sagt.

KaJsaLisa sa...

Enhörningen var kul, men du måste fått kämpa för den sista bilden, men det var den värd. Det är som jag alltid sagt, snyggt att du lägger något framför, i det här fallet buskar som skapar djup i bilden. Vyer blir oftast platta annars.

Anni sa...

Simma på en enhörning låter som en utmärkt sysselsättning. Ett tag.

Annette sa...

Otroligt vacker sista bild, vilken vy! Av de där aktiviteterna skulle jag i första hand välja promenad till den plats du tagit bilden och försöka mig på en likadan, i andra hand såg det väldigt avkopplande och skönt ut att ligga och sola på en enhörning :)