fredag 26 maj 2017

"Plantering"


Även om det ser ut som om hon letar finnar hos partnern, så tror jag nog att hon smörjer in hans näsa.


En sprillans ny riksha. Klart ägaren tar ett kort på fordonet.


En fiskhandlare på den permanenta marknaden i Villajoyosa skär små bläckfiskar i lämpliga bitar. De brukar hamna i alldeles utmårkta fiskgrytor.


Den största pizzan maken och jag någonsin sett.

Idag har jag inte gjort många knop, inga knop alls rättare sagt. Det var nämligen riktigt fint väder här i Täby och solen värmde hyfsat. Alltså planterade jag mig i solstolen på balkongen för första gången i år.

Inte en bok läst
Där har jag legat hela dagen med Leif G. W. Perssons senaste bok ”Kan man dö två gånger?” Har inte läst en enda bok under semestern, så det var dags att återuppta min favosysselsättning under sommarmånaderna – sluka deckare.

Byggnadsarbetare
Som ni vet står solen ”rakt upp” i Spanien. Det betyder att alla kroppsdelar som man utsätter för solstrålarna blir bruna per automatik. Nu är det som så att jag bara utsatte tre fjärdelar av armarna samt ansiktet för solen. Med andra ord så ser jag ut som en byggnadsarbetare som bär t-shirt och långbyxor på jobbet. Kan väl säga som så att några timmar i den svenska solen inte ändrade mycket på min ”byggarbetarelook”. Får väl trösta mig med att det ju ändå bara är de solbränta delarna som syns när man är ute bland folk;-)

Det här inlägget är mitt 86:e bidrag till Blogg 100. 86 down, 14 to go.

PS. Har inte tagit några foton alls sedan hemkomsten. Så ni får tyvärr stå ut med fler bilder från Benidorm som dessutom inte har ett dugg med inlägget att göra;-) DS.

15 kommentarer:

Susjos sa...

Vilken stor pizza! Den såg riktigt god ut också!
Såklart har du blivit solbränd i det soliga Spanien, härligt att kunna fylla på brännan på den svenska balkongen! Å som du säger, man visar ju bara valda delar bland folk, så byggarbetarbrännan är ju inte dum alls!
Hann du inte läsa en bok i Spanien, nej, ni hade ju så mycket annat att göra och upptäcka, du kan ju ta igen den "skadan" nu. Jag är överlag urdålig på att läsa böcker, förutom på semestern, när jag inte har tillgång till datorn, haha!!!
HA en trevlig skön helg!

nalta norrland sa...

”Kan man dö två gånger?” gillade jag :)
jag tycker Leif G. W. Persson är en hyfsad författare.

Någon "bränna" att tala om har jag icke,
men förhoppningsvis blir det bättring å den fronten :)

Gillar bilden på riksha :D

Idag har vi åter igen varit på äventyr,
blir väl senare ikväll/i morgon jag visar valda delar :)

Men jag kan avslöja att jag har varit på jakt - med kamera - ute på ett kalhygge å försökt knäppa svanar.

Geddfish ♥ sa...

Jättebra dokumentationer och iakttagelser!
Love it!
Jag kollar gärna semesterbilder, för du har liksom pricken över iet i dem!

Ditte sa...

Bilder från benidorm gillas och och jag ser ett samband med inläggets titel. Du planterar flera frön att tänka vidare på, hUr går det med näsan i solen? Den fina, vita rikshan - fick den några uppdrag.
Och en fisksoppa en dag vore gott. Pizzan är verkligen stor och varför inte köpa en och ta med på en picknick och bjuda in vänner. Ett krux är att de här är mindre så en kanske räcker till maken och mig. Men bra så. Fint väder ska det bli så pciknick är trevligt. Men kanske blir det ett besök hos Kajsa Warg i stället för inhandlande av mat.

GW gillas här och så även den bok du läser- En trevlig syssla att inta en solstol med en bra bok.

Solbränna bekymrar mig öfga numer men har också, som du, vissa delar som är mer färgrika än andra. Helt ok. Och visst är det de solbrnda delarna som syns.



Mias Mix sa...

Tittar så gärna på Spanienbilder!Bara att behålla tröjan på hela sommaren så ser du fantastisk solbränd ut �� Själv är jag kritvit hela jag...

Ama de casa sa...

Den boken av GW gillade jag också :-)

Haha! Solbrännor kan verkligen bli "skojiga" ibland. På vår första kryssning i fjol la jag mig ute i stolen i solen vid poolen ( ;-) ) en KORT stund i bikini. Ordentligt insmord, och gav mitt bautaärr som jag numer har på magen extraskydd med ett stick på typ 1000 i solskyddsfaktor. Det ärret var extra markerat hela den resan, kan jag säga. En vit markering runt det... Haha! Tur att man har kläder på sig mest hela tiden :-)

Hoppas ni har en härligt fin dag även idag så du kan jobba på brännan :-D

Eva Trillian sa...

Tror jag talar för alla när jag säger att vi faktisk inte bara står ut med fler bilder från Benidorm, utan att det faktiskt är ritkgit trevligt att de inte tagit slut i och med att du kom hem ;)

Anki sa...

Jag tittar mer än gärna på dina bilder från Benidorm, så fortsätt du med dem så länge du har!
Det var minsann en rejäl pizza!

Carita Liljendahl sa...

Fina bilder av människor in action. Den första var lite extra kul :-)

Steve sa...

En mjuk övergång från Benidorm till Täby.

Emma, Sol som sol? sa...

Solkräm kan också ställa till det! Jag smörjde in mig men missade tydligen ett ställe och där var det sedan ilsket rött.

Det bevisade i alla fall att krämen hjälper. Föga tröstande när det svider och man sedan har en knäpp fläck. Jag AVSKYR streck och konstigheter från solbränna/inte solbränna.

Monica sa...

Trodde hon hjälpte honom att snyta sej:-)
Gillar dessa bilder bättre än Täbybilder
måste jag säga, nu när allt är som det är
är det skönt att slippa åka dit stup i kvarten.
Ha det bra i värmen

Olga T sa...

Kul med fler bilder från Benidorm fast du är hemma!

Anita Malta sa...

Måste säga, eller snarare skriva, att bilderna du visar här har en väldigt hög klass rent fotografiskt plus att de är både intressanta och spännande. Har ingenting emot att se fler bilder från Benidorm så ös på bara medan du ägnar dig åt att sluka böcker och njuta av solens värme från er balkong :-)

Anders W sa...

Klart att bilderna duger. Det tar ju dessutom ett tag att landa i "den nya världen".