tisdag 9 maj 2017

Vocación España – Del 21: Weekly Photo Challenge – vecka 19: Känsla







Ett kort och koncist inlägg från Spanien ikväll till Sannas ”Weekly Photo Challenge” – ”Känsla”.
Bild 1 och 2 säger mera än tusen ord. Spanjorerna är betydligt bättre på att uttrycka sina känslor än vi nordbor.
Bild 3 är dagsfärsk och tagen i Calpe. Vilken känsla att se en ekorre klättra uppför en palm. Å gissa vilken känsla det var för mig att för första gången någonsin lyckas med att fånga Kurre på en bild som inte ens är speciellt oskarp.

Sanna är uppfinnaren av detta roliga fototema.

Flera känsliga bidrag hittar ni här.

InLinkz fungerar tyvärr inte här, så jag kan inte lägga upp mitt inlägg där.

Det här inlägget är mitt 70:e bidrag till Blogg 100. 70 down, 30 to go.

PS. Sorry att jag har missat kommentera några inlägg hos er. Är faktiskt på semester;-) Men borde ha bättre koll på mitt eget tema ”Skyltsöndag”. Hoppas du förlåter mig Anki! DS.

32 kommentarer:

Olga T sa...

Wow! Du har fotat en ekorre! Bra jobbat. Är stolt över dig.

Comsi comsa sa...


Kram-kalas ❤

FREEDOMtravel sa...

Vilken fin bild på ekorren! Älskar den! Jag ser ekorrar då och då, men hinner sällan få med dem på bild. Snabba rackare ...

Ditte sa...

Vilka häftiga känslor du fångat! Jättefina bilder! Wow!
Och ekorren dessutom! Här var du flink med kameran. Bra jobbat!

Anonym sa...

Vilka härliga foton av känsla och glädje!

Jag är en kramare från långt tillbaka. Min mor var
alltid frikostig med kramar; viktigt efter hon blev
änka med två småbarn, som behövde känna närhet och säkerhet.
Tur nog gifte jag mej med en kramare. Kommer ihåg, när han
träffade min syster för första gången. Hon räckte ut handen,
men han kramade om henne. Total förvåning; i hennes familj
hälsade de varandra med ett ta i hand. Käre Don fick dom
att ändra sej. :)

Ruth i Virginia

Eva Trillian sa...

Bra bilder på känsla :) och MED känsla :)
Kurre är ju jättefin!

Monica sa...

Härliga bilder, sol och värme är man ju
inte bortskämd med direkt.

Anki sa...

Kart jag förlåter dig BP ... förlåt mig att jag påpekade att du missat - ska inte ske igen - i alla fall inte när du har semester ;)
Klockrena bilder på temat - och stort Grattis till den fina bilden med Kurre!

nalta norrland sa...

Läste Ruth i Virginias insändare och måste säga att jag är väldigt tvärtom henne ;-) jag kramas inte så där spontant och vanligtvis bara med familj. Typisk nordbo... eller?

Gillar ekorrbilden, jag är inte direkt bra på djurfotografering, Du har lyckas otroligt bra. Imponerande.

Känslan på bilderna går nästan att ta på.

Susanne sa...

Blir varm av dina bilder men snälla skicka typ 15 grader till oss.

Steve sa...

Härliga känslor.

Stare Ström sa...

Det var bra bilder till temat! Och Kurre är ju söt.

svar: Antalet ankungar var något decimerat efter ovädret och jag såg inga rörhöneungar. Men de kan ha tagit skydd i gräset. Återkommer med rapport!

Ama de casa sa...

Inte så konstigt att krama och (god) karma är två ord som ligger så nära varandra även stavningsmässigt :-)

Underbart känslofyllda bilder! :-)

Jag såg inte korren först, men sen såg jag honom hur klart och tydligt som helst - snyggt fångat!

Men inte missade du väl skyltsöndagen? Jag såg den allt där hos dig :-)

Geddfish ♥ sa...

Min kommentar försvann.
Skakigt tåg. Kram ❤ �� Gerd

KaJsaLisa sa...

Vi har kanske lite att lära av spanjorerna, härliga känslouttryck i dina bilder..

Susanne ❤️ sa...

Underbara känslosamma bilder, Finns inget bättre än KRAMAR det är ngt som lyfter varje människa !
Och känslan av att fota en ekorre på språng är häftigt, hela central park var fyllt av ekorrar men jag fick ingen att fastna på bild....då heller.. Förstår din känsla av även den perfekta bilden.
Tack för att du är med och jag länkar upp dig direkt på Gemsweeklywordsidan så alla hittar till dig
KRAAAAAM och tack för alla dina omtänksamma kommentarer för trots att du är på semester, kommer dom mer ofta än du tror själv verkar det som.

Guldkryckan sa...

Fina bilder där..speciellt ekorren...blir mer och mer sugen på att komma iväg nu...bara några veckor till i det kalla sverige :)


Ska läsa ikapp lite här då jag skolkat från bloggläsandet en vecka.

Ha det underbart Bp

Days by Johanna sa...

Känsligt inlägg och tur du skrev att det fanns en ekorre i sista bilden, missade den helt första gången haha.

Ja full koncentration på bilden med Hugo, han är duktig på att bygga torn :)

Husbilen-Ellen sa...

Vilken känsla bilderna ger!!

Marina sa...

Härligt fångade känslor!

Åke sa...

Varma känslor i dina bilder 👍

Herr Nilssons Fru sa...

Härliga bilder. Ja de flesta är bättre på att uttrycka känslor än vi svenskar. Visar man för mycket blir man uttittade o de kan ju vara ett bra sätt att få uppmärksamhet, bli sett - om man vill :)
Är du kvar i Spanien fortfarande?
Super duper fina bilder.
Kramiz

Anita Malta sa...

Så fina känslofulla bilder som förmedlar glädje. Grattis till att du lycktades fånga fina Kurre på bild, superduper !!

Anni sa...

Det ser så härligt varmt ut på dina bilder, jag behöver den värmen! Så kul att du fångade kurre, det är onekligen extra speciellt att se hen i en palm!
Hoppas du är på en bar ikväll och ser matchen tillsammans med massor av spanjorer - det är verkligen massor av känslor som svalar både på plan och på läktarna. Kul match!
- Vilket lag håller du egentligen på, undrade sonen när jag jublade åt det mesta.
- Torres och Ramos och Ronaldo, svarade jag. Det spelar ingen roll, jag vill bara se bra fotboll!

Barbro sa...

Vi får väl lära av spanjorerna. Trots att jag är inbiten Norra Norrlänning så har vi i familjen nära till att visa känslor. Det tycker jag är viktigt!
För visst är det bästa vägen till att tas på allvar, eller?

Barbro sa...

Fin bild på kurre, glömde jag säga!

Byblixtra sa...

Kul att få se en ekorre klättra uppför en palm. :-)

Helén sa...

Känslorna syns tydligt i de första bilderna och jag förstår din känsla när du lyckades fånga kurre också. Ibland kan jag bli lite avundsjuk på det sydländksa temperamentet där känslorna får mer spelrum fast samtidigt gillar jag inte skrik och upprörda känslor, jag passar nog bäst som jag är skapad och formad :).

Bevare mig väl sa...

Jag tycker att jag deltar i känslan i dina bilder! Nära på avstånd :-)

Carita Liljendahl sa...

Här var det mycket känslor - glad blir man av bilderna!

amo sin blogg sa...

Det var nok ei fantastisk kjensle å fange ekornet i
kameralinsa.
Flott bilde.
Og dei andre bilda er også flotte.

Karin sa...

Man kan riktigt HÖRA hur känslan den låter, när spanjorerna träffas!
Fortsätt att njuta av sol och värme!
Kram Karin