lördag 13 maj 2017

Vocación España – Del 25: Lördag den 13 maj

Alicante ska man besöka på lördagar – också. För det är då allt händer i stan, och idag var då inget undantag. Lördag den 13 maj är nämligen dagen då det hålls flest möhippor och svensexor här varje år. Perfekt tajming från makens och min sida att vara på plats alltså. Här kommer några bilder från ett sjudande ”gladliv” i en härlig stad, där man verkligen vet hur man festar året om. Å vet ni vad – vi såg inte en enda person som var full. Alla var bara glada, sjöng och dansade. Helt underbart! Vilken stämning!
Enjoy!


Härlig stämning vid Alicantes marknad där alla möhippor och svensexor börjar för att sedan dra vidare ut på stan.


Dessa tre snyggingar bad om att bli fotade. Jomen, jag tackar:-)


Imorgon ska han gifta sig. Idag ville även han bli bloggfoder;-) Till vänster en möhippa.


Möhippa mitt i stan.


Shejken ska även han gifta sig imorgon.

Det här inlägget är mitt 74:e bidrag till Blogg 100. 74 down, 26 to go.

15 kommentarer:

Ama de casa sa...

Alicante är en helt fantastisk stad! Skulle verkligen kunna tänka mig att bo där!

Bara en sån sak som att dom har en HISS upp till borgen? Man måste verkligen beundra dom för sin framsynthet där på 1500-talet (eller nåt, minns inte när borgen uppfördes).

Återigen har du presenterat fantastiskt härliga vardags (fast festvardagliga) bilder :-D

Ditte sa...

Alicante som stad och plats att besöka gillas verkligen och det hade jag gjort om jag varit där idag också. Vilken fest!
Du har verkligen fångat den härliga stämningen och den piggar upp-
Roligt med svensexor och möhippor här.
Jag har idag så smått firat att det var 49 år sedan jag tog studenten och jag minns än idag så väl hela dagen och festen. Och lite nostalgi, för jag tillhörde sista gänget som tog studenten på det gamla sättet.
Sitter nu på balkongen och njuter av lite vårvärme i Stockholm. Ganska behagligt. (+ 13)

nalta norrland sa...

Verkligen härligt, ser ut som de har skoj.

Spanjorerna verkar kunna detta med festa å fira :)

nalta norrland sa...

Har nu bytt header å hoppas på bättre väder :)

Ett av mina favoritmotiv.

Anonym sa...

Härligt!
Verkar som om hela stan är ett enda stort party!

Ruth i Virginia
-jättetjusiga bilder i förra inlägget-

Anki sa...

Folkligt, festligt och fullsatt! Kul att få vara med genom dina härliga bilder!

FREEDOMtravel sa...

Toppen att alla ställer upp så glatt för kameran :) Vi har oxå sett flera möhippor här i Amsterdam!

Steve sa...

Bara att haka på om man är partysugen.

Monica sa...

Bilder man blir glad av att se :)man kanske
skulle åka dit och gifta sej.
Nä förresten vem behöver det efter 35 år, sedan
får man ju mindre pension som gift.
Ser fram emot att få se vovven :)
Ha det bra i solen

Kicki sa...

Kul med så många på en och samma gång, förstår att det blev feststämning!

Anni sa...

Oj, så många som börjar samtidigt - vilket drag!

Susanne ❤️ sa...

Fest staden nr ett ;) så härligt med alla dessa glada trevliga människor, skrattt och fest !!!
Tack för dina varma härliga ärliga bilder precis vad jag behöver !!
KRAM till Dig Finaste

Susjos sa...

Va härligt det ser ut, och de firade inte att det var final dags för ESC? Haha...nej, det syns tydligt att det är nåt annat på gång! Å det gick ju inte så bra för Spanien i år i ESC, de blev visst sist tror jag?!

PS. Så glad jag blir att din make hittade ett engelskt program att se, alltså ESC!!! hURRA!!! kram och ha det fortsatt bra!! DS.

Eva Trillian sa...

Det var väldigt vad folk gifter sig där nere då ;) Ska passa mig för att åka dit - ogift och nöjd som jag är!

Husbilen-Ellen sa...

Festligt att många väljer samma lördag för mö- och svensexor!