torsdag 4 maj 2017

Vocación España – Del 16: Gymnastik

Man kan gymnastisera på olika sätt, speciellt om man befinner sig i Benidorm med omnejd. Här bryr sig nämligen ingen om hur man ser ut, hur man är klädd och vad man håller på med. Det gäller förresten både spanjorer och turister. Perfekt tycker jag.
Här kommer några exempel från de senaste dagarna, som äntligen har varit varma och sköna, helt underbart! Såg att även ni i Sverige har fått vårvärme. Ja, ni vet väl att jag skickat upp lite gladväder till er;-)

Enjoy!


Till Comsi Comsa som ville se hur det ser ut under vattnet här. Det som finns under vattnet i det här fallet är ben. Å då personerna som benen sitter på simmar respektive går omkring i vattnet kallar jag det för vattengymnastik.


Så här kan det också se ut under vattnet, fast den stenen gymnastiserar då inte.


Killen höll på bra länge med sin morgongymnastik och massvis med övningar där på strandpromenaden.


Här har ni samma kille som jag presenterade tidigare för er. Då låg han som en strandad val på stranden. Det gjorde han också idag. Men när han väl vaknat simmade han några meter och satte sedan igång med kvällsgymnastiken.


Man kan även ägna sig åt cirkuskonst eller lindans om man känner för motion, vilket det här två våghalsiga byggnadsarbetarna höll på med.

Det här inlägget är mitt 65:e bidrag till Blogg 100. 65 down, 35 to go.

17 kommentarer:

Comsi comsa sa...



Åh nu vet jag vad som finns under vattnet, haha.... Faktiskt väldigt snygga vattenbilder. Men du - nog finns det väl lite mer än ben och stenar, kanske några fiskar - men då menar jag inga fula fiskar. :D) Men förstår att det kanske var gubbarna du ville åt, såg dom att du fotade? :D)

Tusen-tack för länken!



Stor kram ♥

Ditte sa...

God afton! Tack för inspirerande gymnastiska bilder. Men det får nog stanna där, för badar gör jag helst inte om vattnet understiger +24.
Och nu vet vi lite vad som finns under vattnet hos dig. KLart är ju vattnet och det är en fördel dör så syns rörelserna bättre.
Vad gäller cirkuskonsten sp hoppar jag i dagsläget det momentet och nöjer mig med att andra kanske trivs där på väggen.
Tack för ett gott skratt. Ska överväga att ta min kvällsgymnastik nu. Att lyfta boken för att läsa känns lagom och att lyfta ett glas med vin dessutom.

Susjos sa...

Härliga somriga bilder, jag tackar och tar emot! Visst har vi sol och blå himmel, och sakta men säkert kommer väl värmen också, fast just nu har vi bara +6 grader, men så är klockan 22 också. Ha det fortsatt underbart!! ♥

Geddfish ♥ sa...

Ha det gott, här lämnar jag en nattakram och blundar vidare......med John Blund.

KaJsaLisa sa...

Du hittar alltid dom perfekta tillfällena och dom rätta vinklarna. Morgon och kvällsgymnastiken blev bäst :)

Anki sa...

Kul bilder - vilket fantastiskt klart och fint vatten!
Den sista bilden ... oj - där skulle jag inte vilja hänga!
Ha det fortsatt gott!

nalta norrland sa...

Perfekta sommarbilder,
någon direkt sommarvärme har vi inte, men sakta, sakta så försvinner snön.
Hängande på vägg/cirkuskonster...
inget för mig, är inte så värst stadig å balans har jag icke så jag håller mig på marken.

Nu är det fredag å helg så jag önskar mig "typiska fredags/helgbilder" i ett blogginlägg :)

Veterinären ringde igår, ett beslut bör tas, men det blir inte idag.

Emma, Sol som sol? sa...

Ja, tänk vad som kan försiggå under vattnet. Oftast är det ju så klart så man ser det också.

Roligt med han där som gjorde sina övningar i jeans. Det kan knappast vara det bästa plagget för träning. Ja, om man inte hade sådana som Leroy i TV-serien Fame hade på 80-talet, tror de var specialare.

Ama de casa sa...

Huvvaligen för att hänga i den där trasselhärvan. Då gymnastiserar jag hellre som... som... som... Ja, om jag nu måste välja nån av dom formerna av gymnastik som du visar, då väljer jag stenen :-D

(Fast jag gillar att promenera, men det ingick inte i utbudet denna gång ;-) )

Steve sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Steve sa...

Att ingen bryr sig om hur man ser ut har du visat på en hel del bilder tidigare. Det är förstås på både gott och ont, men visst verkar det råda en härligt laidback livsföring där ni befinner er.

Days by Johanna sa...

Haha skönt coh vara på ett ställe där folk gör som de vill, klär sig som de vill så du kan fånga det på bild till oss här hemma i Sverige.

Det såg lite farligt ut för byggarna, men man skall ju leva lite farligt haha..

Jaaa men då vet jag ungefär hur dina grannars sexliv kan vara haha

Olga T sa...

Härliga somriga foton! Gläder mig åt att ni fått fint väder, gläder mig också åt att jag inte är byggnadsarbetare i Benidorm.

Eva Trillian sa...

Vattnet i den första bilden! Ser väldigt inbjudande ut :)
Tänker också som Gärdsmygen - glad att jag inte är byggnadsarbetare i Benidorm!

Annette sa...

Så härligt med värme, sol och bad :) Ni skall det tydligen bli litet svalare här uppe hos oss, så jag får nog fortsätta att vara vit som ett lakan ett bra tag till. Jag undrar om det brukar vara så här kallt under våren, jag kanske förskönar sanningen litet när jag minns det som att det åtminstone brukar vara en eller ett par veckor med sommarvärme i april-maj.

Anni sa...

Så underbart det ser ut att kunna bada i det klara vattnet!
Hit kommer kylan igen på måndag, så jag hoppas att du stannar kvar i Spanien!

Anders W sa...

Vilka byggjobbare! HGjälpte du till?