söndag 7 maj 2017

Vocación España – Del 19: Skyltsöndag #104

Min tredje Skyltsöndag från Spanien – och den blev inte alls så dum tycker jag. Är visserligen ganska sent ute, men jag sitter ju inte vid datorn när det är strålande sol och 24,5 grader ute;-) Ska bli kul att läsa vad ni tycker:-)

Enjoy!


Man måste ju bara bli glad åt Pepsis reklam på bilen. Å jag menar inte bara att bilen är målad i orange utan åt smileyn. Sedan vet jag inte om det är så nyttigt att dricka Pepsi redan på morgonen (matutano) men ändå.


Måste väl vara världens sämsta namn för vad det än är som finns i glasen. Åt andra sidan är spanjorerna ju inte så bra på engelska.


En Ford Kuga har jag inte sett i Sverige, men dekalen verkar bekant.


På Costa Blanca är de väldigt förtjusta i gatukonst, speciellt när det gäller cykelbanor. Å här cyklas det mycket kan jag säga. Här ser ni ett exempel på hur en överkörd fotgängare kan se ut när h*n väl ha blivit plattad till av en tävlingscyklist som h*n fick dela banan med.


Sparar det bästa till slutet. Skyltar finns det ju hur många som helst i bilden, men kolla den fyrbenta bartendern:-)

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

Det här inlägget är mitt 68:e bidrag till Blogg 100. 68 down, 32 to go.

21 kommentarer:

Åke sa...

Ford KUGA!!! Jag hade en redan 2009 och bytte efter tre år (16000 mil) Byt färg sa jag bara till försäljerskan ;) Passade mig utmärkt här i norr som tjänstebil. Så härligt du verkar ha det :) Så kul du skyltar på :)

Comsi comsa sa...



Du lyckades igen att få mig att le. :))) Fast jag är egentligen sur som en ättika, vi skall få kyla och kanske snö.... Snyft....

Kram på dig och njut ♥

Susanne ❤️ sa...

Så härliga underbara perfekta bilder !!!!
Tack för leende jag just ikväll behövde efter ännu en kväll på akuten fast med sonen denna ggr
Cliff barnes släng dig i väggen här är det ggr 100 .
Försöker få till ngt i morgon sötnos tack för att du finns !!
Kram Sanna

FREEDOMtravel sa...

Poison!? Nej, det blir jag ju inte så sugen på att dricka ... ;) Har iofs hört (osäker källa?) att "Loka" betyder "smutsvatten" eller "lera" eller nåt sånt på finska, och det är kanske inte heller helt lyckat ...

nalta norrland sa...

Perfekta söndagsbilder och den sista med vovven var ju så himla bra.

Pepsi är inte min favoritdryck, men skylten var ju helt felfri :)

Ditte sa...

Helt underbart! En höjdare att titta på dina skyltar och min favorit blev den sista med hunden i baren.
Pepsi undviker jag men skylten var läcker.
Eftersom jag cyklar en del här har jag sett liknande skyltar, men tävlingscyklist är jag inte. Rat det lugnt och njuter av utsikten och cyklingen.
Och gift i burkarna var roligt, och dessutom i olika smaker/dofter. Undrar vilken jag skulle välja. Svårt!



KaJsaLisa sa...

Ha ha, tänkte exakt samma sak om cykelbanan, gubben ser överkörd ut. Pepsi på morgonen blä :)

Anki sa...

Kul skyltning som alltid! Poison ser inte alls lockande ut - tror jag avstår! Den fyrbente bartendern - härlig bild :)

Eva Trillian sa...

Nja, jag hade nog inte valt att dricka poison :) Men man kanske kunde diskutera det med den där bartendern - h*n ser förtroendeingivande ut :)

Marina sa...

Färgerna på den där drickan såg verkligen giftig ut, så namnet kanske inte är så långsökt ;)

Steve sa...

Som alltid bra variation på din skyltning.
Pepsi? Nej, tack.
Poison? Nej, tack.

Ama de casa sa...

Haha! Jag skrattar även om jag kan tycka det är lite synd om den där tillplattade fotgängaren... ;-)

Bartendern kanske dubbelarbetar - kan nog fungera som ordningsvakt också :-D

Ha nu ännu en underbar dag i det fina vädret!

Anita Malta sa...

Hahaa.. bartendern är bara för härlig liksom den platta fotgängaren. Fotgängare förresten, himla konstigt namn på en gående person, har aldrig tänkt på det förr men medge att det låter lite korkat.

Det giftiga innehållet i de där burkarna ser ju inte ut som något man vill äta precis eller är det något man ska dricka !! Det är iallafall inte tillräckligt alkoholstarkt för att man ska vilja ha en till :-)

Ser ingen bil på första bilden men en färgstark Gladbild. Tror inte att Pepsi är nyttigt att dricka oavsett tid på dygnet men gillar man Pepsi dricker man det formodligen iallafall.

Geddfish ♥ sa...

Hihi, underbara skyltar, som verkligen fick mig att le! Och bli glad!
Särskilt sista, så söt, så!
Skyltsöndagskram en måndag!

Olga T sa...

Å vad gillar bartendern! Undrar om han riskerar att få sig en utskällning? Tror inte det. Tror att kunderna antingen smälter inför honom och inte har behov av att klaga på något och om man har det behovet vågar man nog inte skälla. Kanske fler serviceyrken som skulle ta efter! Skämt å sido. Jag läser dina inlägg varje dag men kommenterar tyvärr inte varje gång. Hade bra gärna velat se när de klippte det trädet du visade i förra inlägget!

Maria sa...

Innehållet såg ju väldigt giftigt ut oxå!!
Fin dekal på bilen - tycker mig oxå känna igen den!
Hoppas att bartendern inte skäller alltför mycket på sina gäster!!
Kram ♥

Monica sa...

Hunden är helt underbar lite Sture över honom:-)

Anders W sa...

Kul med Pepsin och den sista bilden är kanon!

anemonen sa...

Jag säger som han i Jönssonligen - lysande - skyltning alltså. Den sista var dock lite outstanding alltså jätte jätte roligt. Njut av värmen och ha det gott gott i solen.

Anni sa...

Cykelbanan, jag säger bara cykelbanan.
Och hunden :-D

Carita Liljendahl sa...

Vilka många roliga skyltar här, innehållet i dom där burkarna är minst sagt spännande :-)
Och den överkörda fotgängaren - hahahaaa :-D