lördag 25 januari 2014

Veckans fönster: Fotograferat



Det roliga med ”Veckans fönster” och även andra fototeman är att man då och då måste gräva i arkivet för att hitta en passande bild. På så sätt kan man återuppleva semestrar hur många gånger som helst och ha otroligt roligt medan man minns olika händelser. Så jag har inte haft tråkigt idag kan jag ju säga:-)

Fotograf på strandpromenaden
De här charmiga (tycker jag i alla fall) bilderna togs i oktober 2012 på den coola strandpromenaden i Alicante. För fem eller 10 euro - beroende på storlek- kunde man bli förevigad och fick en papperskopia direkt i handen. Killen hade byggt in en värsting digitalkamera i det gamla höljet – fyndigt och roligt.

Kan inte låta bli att lägga upp en bonusbild (utan fönster) också. Strandpromenaden i Alicante är lång, vacker och extremt förrädisk att gå på en sen kväll efter några drinkar… ja ni ser ju själva;-)


Fler fotograferade fönster hittar ni hos Susanne.

27 kommentarer:

Susanne Hultman sa...

Åh jisses, vilken plattläggning! Underbart förvillande med sin 3D-struktur i 2D. Jag gillar den förstås fast jag kan tänka mig att man lätt kan bli lite extra rund under fötterna om man går där med lite starkt i kroppen.

Gatufotografer var alldeles säkert ett vanligare inslag i turistorter förr och jag undrar allt om den här hade så lysande affärer.

Della sa...

Trevliga bilder där från Alicante. Men vilket jobbigt mönster att gå på! Jag blir alldeles vimmelkantig bara av att sitta här och titta på det.

Rantamor sa...

Men vilket hemskt mönster på den strandpromenaden, undrade var jag sett den förut och kom på att det måste vara på Amas blogg, var ni på samma ställe ???
Den där inbyggda kameran var jättehäftig.
Men d ä klart att 10 euro för ett foto var rätt dyrt, men säkert många som nappade på idèn på en semester.

Första gången vi var utomlands i Grekland så var det en på strandpromenaden som tecknade av mig å Rantafar...undrar var jag har den någonstans ???
Han gjorde oss nog snyggare än vi var minns jag.
Hade varit mera kul med en karikatyrtecknare.

Vi har Colin här idag och jag har nyss suttit å byggt en restaurang och en mac donalds i lego, spännande och kul för jag gillar att bygga lego, fantasin har inga gränser.
Och vi har all lego sen barnen var små kvar.
Sen ska vi baka pizza och sen blir det bastu och så ska vi ligga i sängen och titta på det största äventyret.
Kommer att bli en grym lördag.

Förresten i gårdagens blogg var det nog Rantafar som var just min hushållsnära tjänst igår, skojade bara till det lite eftersom han vägrar stryka och att städa toalettstolar....=) =)

Ha nu en trevlig lördagkväll på er båda.

En plats i solen sa...

haha ja förstår det år ovant vid och se mig med långt hår :)

Nej det var inte många som kommentera det, men gör inget, bara ett sponsrat inlägg, då bryr man sig inte så noga... :P

Susanne sa...

Sv: 8500 tusen sålda men vi har tak på våran arena ;)
Väntar på att 2:a ska starta.

Tess sa...

Oj , den kameran var inte så liten :)
Har du sett Max-klippet? Det kanske är gammalt , men det är nytt för mig och jag visste inte vad jag skulle ta vägen när jag såg det första gången , skratta eller gråta ? :'D

Eva Trillian sa...

Vilken vacker kamera :) Och familjen (?) i din bild som ger en känsla av glädje över att bli fotograferade tillsammans :) Härligt!
Kanske ska man inte gå på den promenaden om man druckit en vin eller två - de har väl taxi? ;)

Stare Ström sa...

Där vill jag inte gå en glad kväll! Vilken fräck idé att bygga in en digitalkamera så!

Anita - Malta sa...

Vilken kulig kamera !! Lite otymplig kanske men lockar säkert många kunder.

Nä, nu blir jag alldeles vimsig. Kan man, är det meningen att man ska gå på den där strandpromenanden, är det en synvilla jag stirrar på eller..?
Vilar nog heller blicken på den intressanta kameran ;-)


Olga T sa...

Fiffigt med kameran. Riktigt bra turistgrej!

Guldkryckan sa...

Oj, den där 3D grejen gillade jag, lite som lustig huset på Liseberg här en gång i tiden.

Eller vad nu det huset kallades?

Jo, gamla bilder är kul, hittar gamla bilder på gamla hårddiskar när jag startar upp dem, jag borde köpa en ny "extern hårddisk" och spara allt på ett ställe, fast jag skulle säkert glömma säkerhetskopiera iallafall, men det är väl tanken som räknas ;)

ha de gott nu.

Susanne sa...

Sv: kan inte hålla med om att vi valde fel match eftersom jag går på ca 99% av alla hemmamatcher och inte tror på allt som skvallerblaskan Aftonbladet skriver. Kan hålla med om att vissa sk supportrar inte borde få gå men när man läser AB så måste man dra av ca 75 % av allt skit de skriver.

Susanne sa...

Sv: kan inte hålla med om att vi valde fel match eftersom jag går på ca 99% av alla hemmamatcher och inte tror på allt som skvallerblaskan Aftonbladet skriver. Kan hålla med om att vissa sk supportrar inte borde få gå men när man läser AB så måste man dra av ca 75 % av allt skit de skriver.

Freja sa...

Jag blir lite sjösjuk bara av att titta å det vackra golvet...

Margareta sa...

Riktigt häftigt, både kamerakillen och strandpromenaden - påminner en del om den i Las Americas, fast den har inte kurvorna och det är jag väl glad över - när jag tänker sen kväll och skor med klack.

Men coolt var det i alla fall, även charmigt. Det enda som stör "Burger ... i bakgrunden. =)

Godnatt och en fin söndag hoppas jag vi får.

Margareta sa...

F*n vad du har rätt och du ska veta att det satt långt inne att lägga ut "odddsetskylten" jag har en där den växlat till Asplöven, mycket bättre, men tyvärr så hade jag zoomat in lite mer, vilket gjorde att åskådarna (temat) var sämre. =) Men jag irriterar mig lika mycket. Får byta i smyg om jag hittar någon bättre bland fotona . ingen som märker.

När jag väl bestämt mig så ser du. =)

Apropå bloggdiarré så är det ju så att jag har dagar då det funkar bättre och vissa dagar då jag bara inte hinner - får passa på och att sitta framför TV:n är ju ingen ursäkt att inte hinna, om man har någon bild som funkar till ett ord. Jag kan faktiskt göra två saker samtidigt - ibland.

Sov gott säger jag absolut nu ... tror jag.

Marina sa...

Jag kan inte låta bli att fundera över om personen som la det där mönstret hade käkat ingefära för att undvika att bli sjösjuk!?
Den där kameran var jätteläcker, en himla kul idé, sen är ju frågan hur luckurativ själva rörelsen kan vara, men kul var det...

Anki sa...

Läckra bilder! Gillar den gamla kameran - lite som "en ulv i fårakläder" - en vass värstingkamera innanför den gamla vackra trälådan, menar jag. Snyggt!
Golvet är häftigt... men med risk för sjösjuka...

larans sa...

Charmiga och härliga bilder. Knappast en kamera för fönsterfotografer det där!
Mönstret känner jag igen från bl a Lissabon, där hela stora Rossiotorget är stensatt i sådant här förvillande mönster.

Ama de casa sa...

Tycker mig känna igen den där förrädiska plattsättningen... ;-)

Ja, det gäller verkligen att se upp när man går där, ser man ner kan det gå illa... :-D

Pumita sa...

Ååh, den promenaden gillar jag! Men ngn fotograf såg jag inte till när jag var där. Pris beroende på storlek - då måste det blitt snorbilligt för dig, nästan gratis. ;)

Drinkar överflödiga, det räcker med att gå 50 meter med blicken neråt och du är lagom lullig! ;)

KajsaLisa sa...

Första bilden var verkligen fyndig, vad gör man inte för att tjäna en hacka på turisterna.

Marit Johansson sa...

:) ja det där golvet blir man nästan snurrig av att titta på...

llh sa...

Håller med dig 100%. Det är roligt att gräva i arkivet nu och det är roligt att se dina fynd !! + Det är kul med teman för man kan alltid tolka dem kreativt.
Tack för palmer och blå himmel!

Anni sa...

Jag behöver inte ens dricka något för att bli snurrig av det där!

Husbilen-Ellen sa...

Verkligen snygg strandpromenad!!

Linnéa sa...

Ha, ha, hi, hi, gud så läckra bilder. Den första gör mig matt. Vilken stenläggning sen. Ursnyggt BP.