onsdag 8 januari 2014

”Fiesta” med tävling


In Tempo - eller som jag brukar kalla denna 200 meter höga byggnaden - glasstruten. Den har varit på G sedan 2009. Undrar om den någonsin blir klar efter alla missöden.


Gemelos 26 - Torre I och II. Tornen är "bara" 114 meter höga och färdigställdes 2008.


Den här vackra byggnaden finns i Alicante.

Efter allt jul- och nyårsfirande vill jag hålla en "fiesta" för något helt annat - och detta med en tävling. Det jag vill fira är egentligen ganska så motsägelsefullt. Jag menar – efter en (väldigt ofrivillig) bloggsemester så borde ju antalet läsare och era kommentarer ha minskat. Men så var då verkligen inte fallet, tvärtom!

Rekord
Under mina två veckor i Benidorm/Alicante har jag fått 1 000 nya besökare på köpet – som sagt fråga mig inte varför. Dessutom var ni extremt flitiga med jättefina kommentarer, vilket jag tycker är helt fantastiskt! Borde kanske fundera på att blogga mindre;-)

Fiesta med gissningstävling
Jag är väldigt stolt över er! Alltså tänker jag fira att ni är så underbara genom att bjuda in er till en mycket enkel gissningstävling. Jag vill att ni funderar över

1. hur många bilder jag tog totalt under mina två veckor i Spanien och som utslagningsfråga
2. hur många av dessa föreställer coola byggnader enligt ”modellerna” ovan.


Inga regler alls som vanligt. Den som gissar ”bäst” får en (könsneutral) och riktigt rolig present. Ni har till och med fredag klockan 20:00 på er att komma in med era förslag i kommentarsfältet. Vinnaren avslöjas nu på lördag. Ni är väl med !!!? Klart ni är!

PS. En liten ”ledtråd”: i Israel tog jag 949 bilder. I Spanien tog jag betydligt färre – bara så ni vet. Jag blir nog aldrig en riktig fotobloggare;-) DS.

27 kommentarer:

Eva Trillian sa...

1. 276
2. 192

... varför just dessa siffror? Nja, gissa sa du ;) Så jag gjorde det!

Margareta sa...

Ja det underbara ljuset som du visar i dina bilder har jag inte sett på länge, mycket länge - men det kommer.

Att ha tävling nu när jag bara ... Får försöka att komma ihåg på fredagkväll =)

Spännande bilder och som vanligt kul vinklar.

Ja så där platt känner jag mig också men mer av den anledningen att min numera traditionella nyårsförkylning inte vill ge med sig.

Vilka fina presenter du fått och glasen är verkligen superläckra - sådana skulle jag tänka mig köpa till yngsta sonen för framtida fotbollstittande.

Ha det gott.

Olga T sa...

Du tog 427 bilder och av dem var 289 på coola byggnader!

Peranders sa...

Ska klura lite på det där.

Susjos sa...

Tack Tack tack för tipset om Anitas blogg på Malta!!!! Gissa om jag blev glad!!! Har redan kollat in hennes blogg och kontaktat henne! :)
Jag är ju trots allt lite orolig angående Malta resan, men gissa om jag inte redan har kollat in om vi inte kan åka dit och hälsa på!
Tävling tjoho va kul!

1.425 bilder
2.275 coola byggnader!

KajsaLisa sa...

Även om jag gillar ny arkitektur så var den sista bilden bäst. Det kan vara så att folk går in och kollar ifall du släppt något. Man lär sig nog rätt snabbt rutinerna hos olika bloggar, men händer det inget under dagen kikar man in flera gånger.

Anki sa...

Häftiga byggnader! Huset på sista bilden är bara såå vackert!
Och så till tävlingen då... gissar på 307 bilder varav 245 är coola byggnader... :)

Monica sa...

HAHA man skulle kanske inte blogga alls för att få upp besökarantalet;-)
Jacob säger 476 är det fel ligger han risigt till:-)

Man har en bokstav till hela kullen alltså heter Sturekullen något på X, Xenon heter Sture i stamtavlan.
Ha en bra dag;-)

cat sa...

Ja det är väl bara att slänga till med en gissning.
Du tog 416 bilder, varav 258 på häftiga byggnader.

Måste säga att jag tycker den där glasstrutbyggnaden var rätt mysko.

Ama de casa sa...

Haha! Susjos gissning är helt underbar på två sätt :-D

Det senaste jag hörde var att "diamanthuset" med den saknade hissen skulle vara klar till nyår. Tydligen blev den inte det då, fast å andra sidan sa dom inte VILKET nyår :-)

Haha! Visst är det härligt att man får som mest besök när man INTE bloggar...

Hmmm... Låt mig gissa...

146 bilder
101 av coola byggnader

(Jag tror inte att du skulle iddas räkna om det var fler ;-) )


Geddfish ♥ sa...

God förmiddag!

217 bilder, varav 91 på coola byggnader!

Häftiga bilder du visar! ;)
Fin torsdag till dig!

LissenTo sa...

Här kommer väldigt vild gissning

1 373 bilder
2 123 bilder på coola hus.

Ha en bra dag. // Lissen

ansepanse sa...

uj är du tillbaka igen :) jag trodde du fortfarande var ute på vift
underbara bilder
kramar

Beppan sa...

Oj vilken byggnad den där glasstruten! Och vilka förvecklingar....

Tävling är alltid kul! Fast svårt när man bara ska gissa...

527 bilder tror jag du tagit.
380 av dom är på mer eller mindre coola byggnader.

Ama de casa sa...

sv: Vi går alltid in på bredbandskollen när vi tar in på hotell med wiffi. Kollar liksom om det är nån idé att ens försöka titta på webbtv ;-)

Sen är vi ju nästan alltid ute och åker skidor när det är svenska schlager-finalen - då blir det ju extra viktigt att kolla innan att det är ett snabbt wiffi på hotellet. Fast då måste man kolla recensionerna såklart. Går tyvärr inte kolla med bredbandskollen annat än från där man är :-D

En plats i solen sa...

wow vilka byggnader! :)

Ja fotboll älskade jag med. Fotbollen kom in i mitt liv som 3åring när min stora syster började och sen börja jag själv när jag var 5, även om jag mest gjorde en massa annat då, som titta på blommorna och skorna... .:)

En plats i solen sa...

Jag satt uppe till 22:30, då skcika min bror han var ehmma, så då fixa jag vid mig, och somna strax efter mina föräldrar skickat de var hemma, försov mig i alla fall, min kropp har inte vant sig ännu vid jobba efter 3 vekors ledigt :)

Spanien är bättre på fotboll än handboll, men de är rätt bra på handboll med. så 4mål är helt okej, det kunde varit värre.

ja men 67st kommentarer, det är galet haha... kvällen är rädda iaf haha

Rantamor sa...

Men vilka byggnader du har fotat, det första fotot är bara så häftigt och byggkranen hur högt uppe är inte den, fy sjutton att jobba där !!!

Jasså du har utlyst en tävling, klart jag måste få vara med dådå.

Tror att du tog 286 foton
och av dom var 202 byggnader !!

Så d så det tror jag.

Tjingelingen från Rantamor.

Freja sa...

Provar att kommentera igen idag. I går försökte jag några gånger men möttes bara av error...

Jag tror du fotade 327 bilder, varav 256 på byggnader och 42 på mat och dryck...

Kicki sa...

527 bilder tagna och två tredjedelar på byggnader!:)

Mias Mix sa...

Festlig byggnad! Gissar att du tog 473 foton totalt och av dem var 386 på byggnader :)

Unknown sa...

Kul med dina bloggframgångar.
Jag tror att du tog 250 bilder, eftersom du kanske varit där förrut? sen gillar du byggnader, tror jag, eller så är det jag som gillar byggnaderna du visar på bloggen? Jag tror att 200 av bilderna är byggnader.
Spännande fram till lördag.
/Kiki

Stare Ström sa...

326 bilder varav 182 på byggnader, eller hur?

En plats i solen sa...

501 bilder och av dem var 209 bilder byggnader :)

Linnéa sa...

850 bilder
800 på arkitektur eller byggnader.

Marit Johansson sa...

Det var ju som fan att jag missade din tävling... har varit sjuk i veckan och helt frånvarande. Jo nog skulle jag kalla dig en riktig fotobloggare :)

Husbilen-Ellen sa...

Jag gillar verkligen dina husbilder!! Elisabeth